Tips met slapen?

<p>Ons meisje is 1jaar en 1 maand.. Maar ze slaapt echt belabberd... </p><p>Ze doet nog 2 dutjes rond 10:00/10:30 slaapt ze 30 min. En rond 13:30/14:00 weer een dutje van 30 min. Ze gaat dan rond 19:00 savonds naar bed.   Maar savonds en snachts word ze gewoon echt 10 keer wakker pff.. Begint me een beetje op te breken. Ze slaapt overdag al zo weinig dat ik ook niet bij kan tanken. En dan savonds ook elke keer naar boven. Ik blijf op en neer lopen. Wil ook wel gewoon de avond voor mezelf hebben. Ipv dat ik de halve avonden boven zit bij der.  Ze slaapt nog bij ons op de slaapkamer on haar ledikant...</p><p>Heb ook geprobeerd om naar 1 slaapje te gaan. Soms lukt dat... Maar soms ook gewoon echt niet....  D0e ze dan rond 12:00 naar bed.. Maar word dan 12:30 weer wakker... Nou en dan moe ik rekken tot 19:00.. Dat is geen pretje ?... Iemand tips?</p><p>Heb zelfs een sleepyhead grand gekocht voor der. Zodat ze misschien wat beter gaat slapen. De 1e nacht ging goed... Maar daarna werd het steeds weer minder. Ze is altijd al een slechte slaper geweest... Maar dacht juist dat dat steeds beter zou worden.  Ze word van ieder wiswasje wakker... Kan der ook niet wakker wegleggen. Ja dan moet ik haar handje vasthouden en na een tijdje valt ze in slaap. Maar dan moet ik de kamer nog uit zien te komen?  zodra ze me al weghoort gaan dan begint de ellende ??... </p>

Hi!
wat vervelend dat je dochter zo belabberd slaapt! Zowel voor haar zelf als voor jou..
ik heb net het boek uit van ‘baby’s in een droom ritme’. Ik ben daar mee aan de slag gegaan met onze baby van bijna 8 weken, en moet zeggen dat we daar nu al (net 3 dagen bezig) vooruit gang in zien.
de schrijfster is stephanie molenaar en heeft meer boeken geschreven, waaronder ‘dreumes in dromenland’ Misschien dat je daar wat aan hebt..
ik vondt het een fijn, makkelijk en duidelijk boek!

Hi! Bij ons heeft het geholpen door me dochter op haar eigen kamer te laten slapen. Sliep meteen de eerste nacht al door en heeft nooit meer problemen gehad. ( werd ook om alles wakker wou zelfs niet naar het toilet hoe nodig ik ook plassen moest omdat ik bang was dat ze wakker werd ). Dit is mijn tip! Misschien werkt het voor jullie ook. 

succes ?? 

Heey! Hier een mede radeloze mama. Mijn 14 maander slaapt overdag ook 2 x 30 minuten, snachts wel iets beter. Maar hij gaat al om rond 18.00 u naar bed en slaapt dan tegen 18.15 a 18.30, tot een uurtje of 05.30. Een vroege vogel dus maar ik hoef er niet heen snachts dus dat zou al winst zijn voor je. 
Onze kindjes slapen overdag veel te weinig. En dan kan 19.00 u al een te late bedtijd zijn. Je kunt eens een half uurtje of uurtje vroeger proberen.
Sterkte. X

Ooh vervelend hè. Mijn meisje van 11 maanden is ook nooit een lange slaper geweest. Vaak 45 min. En 1u tot 1,5u is op de hand te tellen. Ze doet ook alleen 2 dutjes nog. En sinds kort doet ze ook alleen 30 min dutjes. Soms 20 min. Alleen zit ze nu in een sprong, dus geef ik dat de schuld haha. Maar die 30 min dutjes deed ze ook wel eens eerder. Als ze dan ook nog eens vroeg op is en korte dutjes doet dan moet ze nog een halve middag. Dan gaat ze er 18.00 al in anders houd ze het niet vol. Maar 1 geluk dat ze s'nachts wel klokje rond slaapt. 
Dus ik lees graag mee voor tips van de korte dutjes. :)

Als ze niet zelf in slaap kan vallen, dan zal ze dit ‘s nachts ook niet doen als ze even wakker wordt. Dus ik denk dat je aan de slag moet met het zelf in slaap leren vallen. Als ik jou was zou ik een slaapcoach inschakelen die jullie hierbij kan helpen.
Want elke nacht 10x eruit pfff wat vermoeiend zeg... Sterkte!

Ons mannetje van 14 maanden is ook geen goede slaper. Bijna elke nacht wel een of meerdere keren wakker en ook snel wakker van geluiden. Twee slaapje wil hij niet meer overdag, en als ik hem pas na het middageten op bed leg slaapt hij standaard veel te kort. Het gaat bij hem veel beter om hem rond half 11 op bed te leggen, dan slaapt hij het langst overdag.

Terug
Bovenaan