Tips naar bed brengen(baby 8weken)

Onze zoon is een weekje ouder, maar precies hetzelfde 'probleem'! Laatste fles om 23 en dan slaapt hij tot 7/half 8. Maar de fles van 19 tot de laatste fles, is regelmatig onrust. Toevallig afgelopen week hierover gesproken met het cb, zij gaven aan dat het een fase is ivm een rijpingsperiode. De piek van onrust ligt tussen de 6e en 9e week en zal daarna weer wat afvlakken! Het is dus echt een fase haha.. ze gaf aan dat je moet doen wat voor jezelf goed voelt, of je hem wel boven laat liggen of wat meer bij je houdt. Op deze leeftijd wennen ze er nog niet aan gaven ze aan..

Ik heb precies hetzelfde. Mijn meisje is nu ook bijna 8 weken. 
Overdag slaapjes gaat steeds beter en vindt ze lekker haar rust in haar bedje op eigen kamer. 
In de avond naar bed gaan is lastig. Wat anderen ook zeggen, zodra ik er naast lig slaapt ze meteen. Snachts slaapt ze in de wieg op onze kamer. Ik geef borstvoeding dus stuk makkelijker. Omdat ze dan heel goed slaapt maak ik me er niet druk om. Ik probeer het iedere avond. Lukt het na 3 pogingen niet, neem ik haar mee naar beneden en ligt ze lekker bij mij of in de draagzak. En dan rond 10-11 samen naar bed. 
net nog. Borst gehad om half 11. Blijft beetje wakker. Ik ga nu naast haar liggen en poef ze is vertrokken. 
Het gaat al steeds beter dus merk zeker verbetering. En heb al veel gelezen dat het allemaal vanzelf wel goedkomt dus daar houd ik me maar aan vast! 

Hier een baby van 10 weken die ook vanaf 22.30 zonder problemen in bed slaapt, maar tussen 18.00 en 22.30 eigenlijk alleen in de draagzak echt slaapt. Probeer het bedje wel altijd, maar als het langer dan 15/20 minuten duurt om hem in bed in slaap te krijgen neem ik hem weer mee om hem in de draagzak te doen, anders raakt hij over zn slaap heen en dan wordt het huilen :)
Hij begint nu overdag beter te slapen in bed, dus ik heb goede hoop dat dit straks ook voor de avond geldt :)

Wij hebben haar toen in de draagzak bij ons gehouden. Toen rond een uur of 22.00 naar bed gebracht, dit werd steeds vroeger naarmate ze ouder werd.
ze valt dus in slaap in de draagzak. Als het tijd is om naar bed te gaan verschonen we haar luier, doen we haar in inbakerdoek en geef ik haar laatste voeding in schemer met een hartslagapparaatje ernaast. Het duurde een paar dagen tot ze dit ritueel goed kende, maar sinds 10 weken valt ze hierna zelf in slaap en slaapt ze door. Enorm fijn! Succes!

Lukte hier (bij alle 2 de kinderen) ook pas rond de 4-5 maanden hoor. De jongste is nu 6 maanden en gaat nu keurig elke avond rond 19.30 naar bed. Soms hoor ik haar de hele avond niet meer, soms moet ik er nog 10x heen op een avond voor dr speentje..
Maar dat komt echt vanzelf. De eerste maanden lukt dat gewoon nog niet en zit je veel met je kindje beneden. Op den duur gaan ze zelf aangeven dat ze behoefte hebben aan hun bed, maar met 8 weken kun je dat nog niet verwachten hoor!

Lukte hier (bij alle 2 de kinderen) ook pas rond de 4-5 maanden hoor. De jongste is nu 6 maanden en gaat nu keurig elke avond rond 19.30 naar bed. Soms hoor ik haar de hele avond niet meer, soms moet ik er nog 10x heen op een avond voor dr speentje..
Maar dat komt echt vanzelf. De eerste maanden lukt dat gewoon nog niet en zit je veel met je kindje beneden. Op den duur gaan ze zelf aangeven dat ze behoefte hebben aan hun bed, maar met 8 weken kun je dat nog niet verwachten hoor!

Onze zoon is nu bijna 5 maanden en is echt met geen mogelijkheid naar bed te brengen rond 19:00 hoor ;). Misschien doet hij dan een dutje van een half uur maar blijft dan rustig wakker tot zijn laatste flesje. We geven hem zijn laatste fles rond half 9/9 uur en slaapt dan tot 6/7 uur ongeveer. En dat betekent niet dat hij snachts nooit wakker wordt, maar met een speentje is hij meteen weer in dromeland.
volgens mij vind hij het gewoon vet gezellig in de avond. Maar kan niet wachten tot we de avonden ook weer voor onszelf hebben.

Terug
Bovenaan