tips om een afgeplat hoofdje tegen te gaan...

hallo meiden....

onze sophie heeft al een duidelijke voorkeur naar rechts, als ik haar hoofdje de andere kant wil draaien, dan draait ze hem meteen weer terug..

nu probeer ik toch elke keer netjes haar hoofdje te wisselen (ehh) , als ze slaapt, maar vaak zie ik dat ze dan halverwege haar slaap haar hoofdje zelf alweer heeft teruggedraaid..

wie heeft er tips om er toch voor te zorgen dat ze geen afgeplat hoofdje krijgt..

dank je..

liefs tobi

Ik weet niet of je haar overdag nog beneden hebt liggen. Want dan zou je haar op haar andere zij kunnen leggen en achter haar rug en voor haar buik een knuffeltje leggen, zodat ze niet kan draaien. Dit mag je alleen doen als je bij haar bent en haar dus in de gaten kan houden.

Liefs Maria

Hoi Tobi

Als ik je een tip mag geven.
Danique had ook een voorkeurshouding, en het is heel belangrijk om een osteopaat er naar te laten kijken.
Doe je dat niet dan kan ze er op latere leeftijd heel erg veel last van krijgen.
We hebben ook een babysleep aangeschaft.
Dan kan je haar de ene nacht op haar linker zei leggen en de andere nacht op haar rechtse zei.

Danique is al van haar voorkeurshouding af en haar hoofdje is niet zo plat.

dit probleem heb ik ook bij mijn eerste zoontje gehad, omdat zijn linkerhalsspier gescheurd is tijdens de bevalling. Hij keek alleen maar naar rechts en hield zijn hoofd scheef naar links hangen. Hij sliep altijd met een soort schuimrubberen blok in zijn rug. Zo lag hij een beetje op zijn zij en voor zijn buik lag ook een blok zodat hij niet op zijn buik kon rollen. Hij werd genoodzaakt om zijn hoofd andere kant op de laten vallen. Die ik had, kwam bij de fysio vandaan, maar volgens mij is het ook bij Babywalz en Prenatal te koop.    Ik weet alleen niet hoe het heet. Het is dus zeg maar een schuin blok in de rug en een blok voor de buik, de baby ligt er dus tussen en kan dan niet naar voren of naar achter rollen. Als je dan de zij wisselt waarop ze ligt dan ontstaat er geen afgeplat hoofdje. Je zou het ook eerst even kunnen proberen met een grote opgerolde handdoek in haar rug en een kleinere voor haar buik. Probeer het eerst overdag, want dan weet je hoe ze er op reageert.
Succes ermee,
Josie

wat ilse zegt, bedoel ik ook, een babysleep. Maar ik zou er ook een osteopaat naar laten kijken. Er kan best iets scheeft zitten in haar nek of misschien zit er een zenuw klem.

Onze kraamhulp zei ook dat ze zich naar het licht(raam) draaien.
Misschien als dat bij jouw het geval is kun je het bedje zo draaien dat nu de andere kant naar de raam draait. Nessie  

Of het bedje andersom opmaken.. zodat ze op de 'goeie' kant moet liggen om naar het licht te kijken.. of een muziekje aan de goede kant laten spelen (???)

En dat hoofd WISSELEN klinkt wel erg zielig hoor

Terug
Bovenaan