tips om een afgeplat hoofdje tegen te gaan...

Wat een verschil in mensen. Mijn zzontje heeft ook een voorkeurshouding en ook ik draai zijn hoofdje in zijn slaap en ook ik heb de babysleeper gekocht. Maar ik heb fysio, soms is er niets aan de hand en kan je je kindje naar de andere kant laten kijken. Bij ons was er fysiek niets aan de hand hij vond dat lekker liggen. Ik heb wat oefeningen gekregen en moet die gaan doen. Zo'n oesteopaat vind ik zo zielig terwijl het niet eens hoeft. Ze hebben mij dat ook afgeraden op het cb.
Maar goed je moet het zelf weten.

Groetjes Sigrid

Hoi,

Yenna van nu 2,5 jaar had ook een sterke voorkeurshouding. ( naar rechts )
Om alles even uit te sluiten zijn we naar de huisarts en de kinderfysio geweest maar er was niks medisch te vinden.
We zijn toen veel links gaan stimuleren, door knuffels, speeltje links te leggen, de fles in de andere arm geven en wat de kinderfysio zei dat heel belangrijk was veel op haar buik leggen. Dit zijn we toen gaan doen en het was binnen een paar weken over, ze lag waarschijnlijk naar rechts het fijnste.
Daarna vond ze rechts en links fijn en heeft ze een heel mooi rond bolletje.

Groetjes Marina.

nou..dan hoop ik dat de vrolijke hoofden binnenkort in de aanbieding zijn :)

En om even te reageren op het berichtje van.... volgens mij sigrid denk ik. Ik snap dat het misschien zielig is om naar een osteopaat te gaan als er niks aan de hand is. Maar ten eerste weet je dat natuurlijk niet en ten tweede, als je alles al hebt geprobeerd en het helpt niet, dan zou ik het ook doen. En zo iemand weet ook echt wel wat ie doet. Maar dat is mijn mening.

Fijne avond allemaal.

Groetjes Kirsten, mama van Tyche

Een osteopaat is helemaal niet zielig. Als er namelijk wel iets is, dan voelt hij heel rustig met zijn handen en probeert verlichting te geven op die plek. Als er bijv 2 wervels heel dicht op elkaar zitten, maakt hij daar heel voorzicht ruimte tussen. Dit geeft voor een kindje vaak zo'n lekker gevoel dat hij/zij er helemaal van ontspant en in slaap valt. Ik ben er geweest toen mijn zoontje 2 jaar was (als ik het eerder had geweten was ik veel eerder gegaan) en ook hij viel tijdens de behandeling in slaap, omdat het zo'n ontspannen gevoel gaf. Mijn zoontje was ook onder behandeling bij een kinderfysio, maar die kan niet voelen of er een wervel of zo scheef zit. Ik ben ook bij een kindermanueeltherapeut geweest en die kan dat weer wel en die kan het ook verhelpen. Als er echt iets is, dan moet het gewoon verholpen worden, want het heeft gevolgen voor de verdere ontwikkeling van je kindje. Ook al gaat een kindje huilen.
Groetjes,
Josie

Terug
Bovenaan