Tips omtrent suikerinname

<p lang="en-US" style="margin: 0in; font-family: Calibri; font-size: 11.0pt;">Hallo allemaal,</p><p lang="en-US" style="margin: 0in; font-family: Calibri; font-size: 11.0pt;"><span style="font-size: 11pt;">Ik ben bezorgd over de hoeveelheid suiker die mijn kind/neefjes innemen.</span></p><p lang="en-US" style="margin: 0in; font-family: Calibri; font-size: 11.0pt;">Hebben jullie enige tips hoe ik de suiker inname kan verminderen of onder controle kan houden? <span style="font-size: 11pt;">Met name als het gaat om toetjes. Ze houden namelijk erg van toetjes/ijsjes en vragen hier altijd om. Ben benieuwd naar jullie tips.</span></p>
 
Gewoon niet geven als ze er om zeuren. Wij als volwassenen bepalen wat er in gaat. Vind jij dat het teveel is, dan bied je het niet aan hoeveel ze er ook om zeuren
En ik denk dat jij weinig voor je neefjes kunt bepalen, dat zullen de ouders moeten doen. Het enige is het niet aanbieden als ze bij je zijn.
 
Zelf toetjes maken kan ook een hoop schelen ten opzichte van kant en klaar. Veel recepten kunnen prima zonder of met veel minder suiker gemaakt worden dan wat er in het recept staat, en er zijn natuurlijk ook genoeg recepten te vinden waar überhaupt geen suiker in gaat (of alleen in de vorm van de natuurlijke aanwezige suikers in melk(product) of fruit bijvoorbeeld). 
 
Heel simpel: niets geven waar suiker in zit!
alternatieven voor toetjes: bakje gewone kwark of yoghurt, zelf ijsjes maken met fruit en yoghurt/kokosmelk. 
 
Ik ben hier ook streng in. Mijn zoontje mag eens een keer een ijsje omdat hij jarig is of omdat het Koningsdag is ofzo maar het is absoluut niet standaard. Hetzelfde met drinken: hij drinkt water, thee of melk. Als je het niet aanleert om zo jong al veel suiker tot zich te nemen dan zijn ze ook niet anders gewend. Hij is blij met cherrytomaatjes, fruit of een rijstwafeltje en is niet gewend om koekjes, snoepjes of chips te krijgen. 
 
Afspraken maken over op welke momenten ze een toetje of ijsje mogen, goed dat ze aanleren dat dit niet zomaar op elk moment kan. Bijvoorbeeld na het eten, of 3 x per week.. Daarbij kan je natuurlijk ook een gezond tussendoortje maken. Bijvoorbeeld yoghurt, stukjes aardbei en wat honing mengen, op een bakplaat in de vriezer en uiteindelijk in repen snijden zodat je een soort van frozen yoghurt bars krijgt. Heel lekker!
 
Terug
Bovenaan