Tips ... rode billen ...

Mijn dochtertje is 7 maanden oud en heeft de laatste dagen erg last van rode billen, oogt ook wat gespikkelt  (lijkt erger te worden) ook de voorkant is rood en tussen de liesjes. Ik gebruik altijd sudocreme na het verschonen, ben niet over gestapt op nieuwe luiers  ...

Ik was haar regelmatig met lauw water, dep het droog met een hydrofiel luier ...
 
Nu ze meer eet heeft ze ook meer poepluiers ... is dat het? Heeft het misschien ook met de tandjes te maken?

Op internet las ik over een laagje vaseline smeren zodat de zuur van de ontlasting het huidje niet aantast. Hebben jullie tips, ervaring?

Bedankt! Groetjes Esther
 
Sneu is dat hè? Die vuurrode billetjes!
Ik ben een beetje van de Sudocrème af. ik vond het in de winter niet zo lekker smeerbaar en het blijft ook niet goed hangen als de billetjes echt open zijn, door het vocht.
Nu is er elders op het forum ook al aangegeven dat de Sudorcrème helemaal niet zo heel goed is omdat het alcohol bevat en daardoor ook weer het natuurlijke vetlaagje van de billetjes aantast....dus ik ga ook geen nieuwe pot meer aanschaffen denk ik..
Inmiddels ben ik met Balneum billetjes crème begonnen (tube 2 alweer haha) en dat bevalt me eigenlijk veel beter! Is net een tikkeltje smeuïger om te smeren dus minder ellende bij echt kapotte billen en nooit meer  te harde crème! Voor als het alleen maar rood is of als ik een beetje extra bescherming wil geven gebruik ik ook vaak Bepanthen.
Zinkolie hoor ik ook vaak goede berichten over!
En ook af en toe lekker in de blote billetjes laten liggen natuurlijk.
Als het nu echt niet minder wordt binnen afzienbare tijd zou het ook een schimmelinfectie kunnen zijn, dan moet je wel even langs de dokter voor speciale zalf.
Veel suc6 en beterschap met de billetjes!

Groetjes Saskia
 
Bedankt Saskia ...

Een kennisje  gaf me de tip om leempoeder te gebruiken. Niet te verwarren met talkpoeder!

Leempoeder schijnt vaak gebruikt te worden door therapeuten/artsen en heeft een intensieve, reinigende, absorberende  werking en wordt ook vaak gebruikt bij chronisch eczeem.

Ik heb het vanmorgen gehaald, is een strooibus. Ik ben benieuwd ... Als het werkt zal ik het laten weten.

Groetjes Esther
 
zinkolie!!!! wel wat prijzig maar blijft supper lang zitten, het is echt een aanrader, en wat die spikkeltjes berteft kan ook een schimmelinfectie zijn, had mijn dochter ook en is heel normaal hoor, maar dan kun je een zalfje van de dokter krijgen.
gr susu.
 
Volgens mij mag zinkolie niet op open wondjes! Ik gebruik het voor mijn dochter nu bij eczeem.

Voor kapotte billen kan je Maizena op de billen strooien en in de luier. Klinkt misschien gek maar het werkt hartstikke goed.
 
Hai,

Ook ik ben van de Sudocreme af, want hij is een beetje te vet en   daardoor gingen haar billetjes meer open!
Ik ben ook over gestapt naar de Balneum, die is inderdaad smeerbaar en blijkft beter zitten.
Ik heb hem gekocht bij de apotheek, weet niet of ze het bij de Etos of verkopen!
Maar ik adviseer je die creme te gebruiken, je merkt heel snel verschil.

Mijn dochter heeft het nu omdat ze tandjes door krijgt en heb met haar te doen hoor.
Maar komt allemaal wel goed.

Wens je veel succes en sterkte.
Greetz
 
Hoi
Het klinkt als een schimmelinfectie, ik zou even langsgaan bij de huisarts gewoon voor de zekerheid.
Ik gebruikte altijd Bepanthen, was ik erg tevreden over. Maar het is ook uitproberen. Wat ook goed werkt is in blote billetjes laten liggen, gewoon een paar keer per dag een minuut of 10 daarna insprayen met wat olie.

Succes
Martine
 
Terug
Bovenaan