Tips ... rode billen ...

Hey,

Ik had werkelijkwaar alles geprobeerd.
Sudocreme,zinkzalf,bephanten enz enz totdat iemand riep "probeer eens maizena".

En als  je alles al geprobeerd hebt en je kind echt met knetterrode billetjes zit dan wil je dat ook wel eens proberen  baat het niet dan schaad het niet dacht ik...

En wat denk je??!! Binnen 1 dag weg rode billetjes!!!

Natuurlijk reageerd ieder kind anders op creme's en andere dingen dus het is natuurlijk geen garantie.

Succes!!!

Groetjes Alice
 
Hoi..

Ik was ook altijd voor de sudo tot ik bepanthen ondekte geweldig spul.. wel prijzig.. maar nu had ik hier laatst ook last met rode billen zo erg dat mijn dochtertje al begon te huilen als ze een luier zag.. advies gevraagd bij een reformzaak en die gaven de tip weleda billenzalf.. op basis van zinkolie en kamille.. ze zei met 1 keer smeren heb je resultaat.. dat moest ik dus zien.. maar het klopte echt. het is een geweldig middel.. de billen waren na 1 keer smeren dicht en bijna niet rood meer.. ook de pijn was weg..
 kortom super dus.. succes..

Liefs
 
Hoi.

Je verhaal klinkt mij als rode billen van tanden! Wel opletten inderdaad voor een schimmelinfectie... Maar hierbij zie je vaak ook witte spikkeltjes erbij...

Wat bij onze dochter echt super werkt is zinkolie van dokter Swaab. Vooral bij open billen geeft dit veel rust bij haar. Maar heel stom de gewone creme vaseline ( witte tube van Apotheek)  in de avond voor het slapen dik erop doen en de volgende ochtend is het hier dan altijd weer aardig rustig!
 
Hoi meiden ik gebruik bij mijn dochter (nu 9 weken oud) creme bioforce van dr. vogel. Ik had het zelf in gebruik ivm mijn "knip" die maar niet dicht wilde gaan en toen kreeg anna vurig rode billen en niets hielp! Toen gaf iemand mij het advies de creme bioforce ook voor anna te gebruiken het is net geen 5 euro en je doet ontzettend lang met een tube. Haar billetjes zijn volledig blank ondertussen en ik smeer het nu alleen 's avonds voor het slapen gaan omdat de luier dan lang om zit in vergelijking  met overdag. Misschien ook iets voor jullie?

Groetjes Macka
 
Ik ben juist erg tevreden over de sudocrem.. Zodra ik zie dat Zarah een beetje rode billen krijgt, smeer ik het er al meteen op, en dan is de roodheid alweer weg tegen de tijd dat ik een nieuwe luier om ga doen. De Weleda billencreme vond ik juist minder werken, heb dat een poos gebruikt en de uitslag ging maar niet weg. Twee keer smeren met sudo en het was over!
Ik denk dat het voor ieder kind anders is wat helpt en wat niet helpt. Net als bij volwassenen. Die tip van maizena ga ik trouwens wel onthouden! Voor het geval ze toch een keer open wondjes krijgt.
 
mijn dochter van 4 weken had dit ook, ook bultjes.
Dit bleek dus een schimmelinfectie te zijn, een zalfje gekregen en nu 1,5 week later is het zo goed als weg.

Anders voor de zekerheid ff bij de huisarts langs gaan.
 
Hallo Mamma's,

Het was inderdaad een schimmelinfectie, met het zalfje was het na 1 week over.

MAAR ... Fabienne heeft nog  steeds enorme rode billen uitslag en dit ziet er niet uit als een schimmel. Gelukkig is het niet kapot maar ik weet niet meer wat ik smeren moet??

Eerst sudocreme geprobeerd, toen witte leem poeder, bepanthen, balneum en   niets helpt. Was haar billetjes elke ochtend met lauw warm water, laat het drogen, verschoon regelmatig haar luiers ...

Inderdaad komen haar tandjes door ...

Iemand nog een tip?

Gr Esther        
 
Wat een getob zeg, arme billetjes.
Ik vind de billetjes creme van weleda super, ik haal hem bij de tuinen maar het zal ook wel ergens anders te krijgen zijn.
Om haar te wassen gebruik ik ook weleda trouwens, ik vind het heerlijk spul en het is niet zo duur.
Succes!
En ik hoor graag wat uiteindelijk geholpen heeft!

Groetjes Miranda
 
Terug
Bovenaan