Tips/smoes om geen alcohol te drinken

Hoi,
Wij hebben sinds kort besloten dat zwanger worden welkom is. Nu wil ik er alles aan doen  om een gezonde zwangerschap te hebben. Dus aan de foliumzuur en geen alcohol. Op moment ben ik nog niet zwanger, maar hou hier toch al rekening mee. Ik heb komende maanden echter nog wel wat feestjes, borrels en weekendjes weg in het verschiet met vrienden, familie en collega's. Ik wil hen echter niet laten weten dat we hiermee 'bezig' zijn. Normaal hou ik wel van een borrel, dus hoe laat ik dit onopgemerkt?
Hebben jullie tips/smoesen hoe ik dan geen alcohol hoef te drinken?

hoi

Zeg je toch gewoon dat je de bob bent als jullie zelf rijden,of dat je last van je maag heb er heerst namelijk buikgriep,Of dat je er gewoon geen zin in hebt om te drinken.hoop dat je heir wat aan hebt weet het anders ook niet .Ik drink eigenlijk nooit dus daar zal het niet aan liggen misschien wel als ze zien dat ik of veel minder rook of helemaal niet.succes en veel plezier op het feestje groetjes wendy ,p.s eentje mag wel hoor

Tja, je moet doen waar jij je goed bij voelt natuurlijk!
Maar: waarom geen borrel op een feestje? Denk je dat je dan sneller zwanger wordt? Het wordt juist afgeraden om er op die manier mee bezig te zijn.... leef gewoon je leven en geniet. Ga geen dingen niet meer doen. Maar doe juist alles wat je altijd al deed, dan ben je het meest ontspannen! En tuurlijk, zonder alchohol kun je wel, ook dan is het gezellig. Maar als gewoon er wel trek in hebt, waarom niet?
Het is nog niet echt bewezen bij mijn weten dat geen alcohol positief werkt op zwanger worden. Als het menig gynecoloog vraagt, zou die juist zeggen: neem júist een borrel om lekker te ontspannen!

Zolang je nog niet zwanger bent kun je toch nog best een glaasje rosé oid drinken.
Je moet het uiteraard zelf weten maar zwanger worden kan soms best een tijdje duren. Na 7 maanden was ik zwanger en heb dus aan de sangria gezeten terwijl ik zwanger was en het nog niet wist. Dit schijnt heel vaak te gebeuren.
Maar goed, blaasontsteking is een goede reden om niet te drinke (antibiotica gaat niet samen met drank).
Groetjes mv Isabel

Lees net je topic maar ik zou me ook niet druk maken hoor een wijntje meer of minder is echt geen probleem als je nog niet zwanger bent. In week 7/8/9 ergens leeft je kindje pas via jouw bloedbanen en dan dien je rekening te houden met Alcohol... Ik zou dus ook willen zeggen maak je nog niet zo druk en leef tot die tijd gewoon normaal door. Ik denk dat iedereen (zwanger of niet) een beetje op zijn gezondheid moet letten.

Succes! Gr Miranda

Hallo Anna10,

Wat dat betreft lijk jij aardig op mij hoor.
Zoals de andere meiden hier al schreven kan het inderdaad volgens mij niet veel kwaad om nog alcohol te drinken voordat je positief hebt getest (ivm nog geen bloedcontact), maar ja ... toch voel ik me ook niet helemaal prettig bij de combinatie van alcohol drinken en zwanger proberen te worden.

Helemaal omdat men zegt dat de eerste weken juist de belangrijkste weken in de zwangerschap zijn en dat er in deze weken vaak het meest mis gaat. Ik wil de risico's laat maar zeggen zo veel mogelijk beperken.

Maar ja, ik zit ook nog maar in de tweede ronde, dus wie weet stel ik mijn "eisen" op den duur ook nog wel bij.

Ik doe het nu als volgt:
Tijdens mijn ongi drink ik wel gewoon een wijntje als ik hier zin in heb en verder heb ik de volgende smoezen/ misleidingen:

Bij mij thuis staat een wijnfles gevuld met dubbelfris thai lemon in de koelkast (zo lijkt het alsof je nog gewoon een wijntje drinkt). Wel even goed opletten wat in welke fles zit dus!

Verder:
- ik ben de BOB
- ik voel me niet helemaal fit/ grieperig
- antibiotica
- ik moet nog iemand ophalen van een feestje (kom dus met de auto op visite)
- goede voornemen voor 2007 (door de week niet meer drinken)

Hoop dat je hier wat aan hebt en dat je snel zwanger mag zijn !!!

Veel liefs,

Twinkel3

Toen wij besloten om er voor te gaan ben ik niet minder gaan drinken. We hebben afgelopen januari samen ons verjaardagsfeest gevierd en toen heb ik heb echt veel gedronken. Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was bleek dat al te zijn tijdens dat feest....maar dat wisten we dus niet.
Ik ken meerdere meiden die  erachter kwamen dat ze zwanger waren en  dat nog niet wisten en in die periode  ook dronken waren geweest tijdens een feestje.
Ik zou je gevoel gewoon volgen.

Suus  

hallo

wij hebben ook sinds kort besloten om te stoppen met   de pil en voor onze kinder wens te gaan. nu wacht ik eerst nog een aantal maanden 2a3 om te kijken hou mijn cyclus is maar drink ook liever niet.

maar wat ik wil vertellen een aantal maanden geleden toen ik er nog niet mee bezig was dronk ik ook niet op een verjaardag ze hebben me raar aan staan kijken. en gevraagd waarom niet. nu krijg ik de vraag hebben jullie ook al een kinder wens en kan ik heel goed zeggen. nee en dit geloven ze ook en als ik nu niet meer drink dan vinden ze het ook niet raar. heb toen ook wel eens gezegd als ik er een aantal drink voel ik me de volgende dag suf en daar heb ik geen zin in en wel eens gezegd dat ik koppijn heb. laat ze het maar denken. en om ze echt te mis leiden drink er lekker een dan staan ze raar te kijken was bij mij ook haha had er wel lol in
groetjes en  veel plezier
nicole  

Terug
Bovenaan