Tips/smoes om geen alcohol te drinken

Ik lees hier een aantal reacties over alcohol waar ik van schrik. Daarom het volgende:

Mocht je een kinderwens hebben, stop dan ook met alcohol nuttigen! Uit onderzoek blijkt dat alcohol invloed kan hebben op de ontwikkeling van het kindje. En juist wèl in die eerste weken is het ook belangrijk, het kindje wordt dan "gemaakt" en alcohol kan deze aanleg verstoren. De alcohol die bij de moeder komt, komt ook bij het kind, ongeacht hoeveel weken je zwanger bent.

Het is onbekend bij hoeveel alcohol de grens ligt, daarom is het advies om helemaal geen alcohol te nemen.

Een vriendin van mij deed elke keer voordat ze een feestje had even een zwangerschapstest misschien is dat iets.   I heb altijd zoiets van , straks duurt het 2 jaar voordat je zwanger ben't en dan ontzeg je jezelf 2 jaar lang alles en ga je 2 jaar lang smoezen verzinnen.

Achteraf gezien heb ik de eerste 3 weekenden dat ik zwanger was lekker zitten borrelen. Vandaag m'n 20 weken echo gehad en er was niks aan het handje. In het begin wel aangegeven van die drie weekenden aan de verloskundige en die zei zelf dat je  je daar helemaal niet druk om moet maken. Dat het zelfs gezonder is om overal mee door te gaan zoals je gewend bent dan om dingen opeens te gaan veranderen. Dan is je lichaam namelijk meer bezig met wennen aan de veranderingen dan bezig met zwanger worden. En ontspannen is een beter middel om zwanger te worden dan wat dan ook.

Terug
Bovenaan