Tips snachts slapen

Ik heb gelezen dat de schaap-slaaptrainer en nijntje volgens mij ook, geluid maken als de ogen open gaan. Hierdoor kunnen kinderen juist wakker worden. Wij hebben de kidzleep (oid) voor onze zoon (bijna 4) en dat werkt ook goed. Je khnt hem voor middagdutje en ochtend gebruiken, met week en weekendstand. Er zit eventueel ook een wekker op. De zon komt op in 10 minuten (instelbaar) en dan komt er een plaatje van een spelend konijn. Nu moet ik zeggen dat onze zoon ook het liefst zo lang mogelijk jn bed blijft liggen, ook al is hij wakker. Maar hij zal niet roepen voor het zonnetje op is, en er zelfs niet eerder uit willen dan dat het zonnetje op is ;)
 
Wij zijn met ruim anderhalf de melk af gaan bouwen 's avonds en als hij nog dorst had mocht hij nog wat water uit de fles. Die fles met water werd een rietjesbeker met water. En het is vaak inderdaad maar een paar slokjes maar wel even lekker tegen één van ons aan liggen, beetje knuffelen en zachtjes praten. Lijkt meer een ik-voel-me-alleen-dus-dorst verhaal omdat hij op schoot mag dan. Hij slaapt nu trouwens de meeste nachten door. 
 
Nou gisteravond het verhaal verteld dat hij al een grote jongen is en dat grote jongens snachts niet eten en drinken. Dat papa en mama ook snachts slapen. ik had verteld dat als hij wakker werd zn knuffeltje kan pakken en dan lekker verder kan slapen en dat hij dan mama niet hoeft te roepen. Uiteraard wel verteld dat als er echt iets is dat we er dan altijd zijn en jawel hij heeft zo waar de hele nacht door geslapen tot 7 uur. 
Vanochtend dus verteld dat we super trots op hem zijn dat hij zo grote jongen is en een mooie sticker uit laten kiezen :) 
Hopelijk vannacht weer een geslaagde nacht, maar jeetje wat voelde dit al als een heerlijk cadeautje :) 
 
[quote quote=10607186]Nou gisteravond het verhaal verteld dat hij al een grote jongen is en dat grote jongens snachts niet eten en drinken. Dat papa en mama ook snachts slapen. ik had verteld dat als hij wakker werd zn knuffeltje kan pakken en dan lekker verder kan slapen en dat hij dan mama niet hoeft te roepen. Uiteraard wel verteld dat als er echt iets is dat we er dan altijd zijn en jawel hij heeft zo waar de hele nacht door geslapen tot 7 uur. Vanochtend dus verteld dat we super trots op hem zijn dat hij zo grote jongen is en een mooie sticker uit laten kiezen ? Hopelijk vannacht weer een geslaagde nacht, maar jeetje wat voelde dit al als een heerlijk cadeautje ?[/quote]
O super!
 
Terug
Bovenaan