tips tegen darmkrapjes

Hoi,

Onze zoon is net 6 weken oud en huilt nu bijna 2 volle dagen vawege eorme darmkrapjes. De huisarts is al geweest en gaf me zet pillen, maar zelfs die maken hem niet rustig. Nu gebruik ik al sinds dat ik flesvoeding geef cinababy, maar ook dat helpt niet meer. Zit er nu zelf bijna door heen, ben heel moe van zijn gehuil en kan soms zelf mijn tranen niet bedwingen.

heeft iemnad tips.

De huisarts heeft wel vastgesteld dat het darmkrampjes zijn.

x ctje

hallo ctje,
ABC Dophilus poeder van solgar werkt bij sommige kinderen ook heel erg goed. Dit kun je kopen bij een goeie drogist (meestal een homeopathische of natuurwinkelachtige drogist/apotheek).
Mijn zoontje had ook enorme krampen. Uiteindelijk werkte bij mij vaker aanleggen erg goed. Hoewel ze juist zeggen dat dat vaak averechts werkt. Houd vol meid, ik weet dat het erg kan zijn en dat je met je handen in het haar zit (sander is nu 5 maanden en was met 10 weken van zijn krampjes af). Zelf uitproberen wat wel werkt. Je kleintje wiegen (gezicht in je elleboog en het buikje op je hand) hielp bij mij goed net als op de buik laten slapen (dan is de druk wat groter op het buikje wat erg prettig voor ze is, hoe gek het ook klinkt).
Over op de buik slapen was ik zelf nogal huiverig over, maar ik las hier verhalen dat hele volksstammen hun kindje op de buik leggen. Kijken wat ze het lekkerst vinden en daar je eigen weg in vinden (ik zette in het begin de babyfoon ongeveer bij zijn mondje zodat ik elk geluidje (of juist geen geluid) kon horen en op kon inspelen.
Veel succes
gr Lineke, mv Sander (25-3-05)

hallo
bij onze man heeft abc dophilus inderdaad heel goed geholpen, net als inderdaad, vaker aanleggen. ook een vriendin van mij gebruikte dophilus en ook zij was heel enthousiast. het omgekeerd op de arm dragen werkte bij ons juist averechts, hij vond het maar eng.
succes

nog iets wat me te binnen schoot......
Tegen mij zeiden ze (na 3 maanden, toen de krampjes al over waren), dat het ook kan zijn dat je kindje de fles te snel leeg drinkt. Ik heb begrepen dat hij er minstens 10 minuten over zou moeten doen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt

groetjes
Lineke

Hebben jullie allergieën in de familie??? (wij wel, leek dat onze derde niet allergisch was, maar met 5 a 6 weken begon toch haar ontlasting te veranderen en kreeg ze meer kramp. Ik geef BV en laat nu de melkproducten staan en het gaat al stukken beter). Kortom het kan dus even duren voordat ze de overgevoeligheid ontwikkelen.
Verder hoor ik hele goede verhalen over het aanmaken van flesvoeding met rooibosthee!
Buikslapen had bij ons ook wel effect. Nu bakeren wij in, waardoor onze jongste (nu 9 wk) als ze eenmaal slaapt, veel dieper slaapt en troost vindt in de strakke doeken. Gevoel alsof ze weer in baarmoeder zit of lekker strak tegen je aan ligt.

Sterkte en probeer anders even plegendienst te draaien met je man, zodat jullie allebei toch nog wat slaap krijgen. Ik weet hoe het voelt, onze oudste heeft 1,5 jaar meer dan 17 uur per dag gekrijsd ivm kramp. Uiteindelijk oorzaak gevonden, allergie (alleen kramp,geen uitslag)

Hoi Ctje,

Ik kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit. Oef, als ik eraan terugdenk. Wat een heftige tijd was dat! Onze kleine heeft ook de eerste 10 tot 12 weken gehuild, gehuild en gehuild. Hij kon nooit eens gezellig wakker zijn.
Ook wij gebruikten ABC Dophilus. Het werkt niet meteen, maar je moet het echt twee weken de kans geven. Wij zijn ook gaan inbakeren.

Wat ook helpt:
- rondjes wrijven over de buik (met de klok mee!!)
- een warme doek op de buik
- zo op je arm dragen als in eerdere berichtjes werd gezegd hielp bij ons ook heel goed
- 'fietsen' met de beentjes terwijl hij op z'n rug ligt (werkte bij ons niet zo best)
- als je dicht bij Duitsland woont kan je nog een ander middel bij de drogist krijgen. Ik ben nu even vergeten hoe het heet, maar dat kun je dan daar vragen.
- voor jezelf: één avondje per week eruit: bij vriendinnen eten, uit eten, verzin maar iets wat je leuk vindt. Dat helpt om het vol te kunnen houden.

Heel veel sterkte!
Groetjes,
Machteld

Hoi,

ook bij ons heeft ABC Dophilus goed geholpen( is akelig duur maar voor een tevreden baby  doe je alles....!!!).  Ik kreeg ook de tip om 'sap simplex' te proberen.  
Dit is echter alleen in Duitsland te verkrijgen.( wij wonen in het grensgebied, ik weet niet waar je woont) Omdat onze dochter na ongeveer 13 weken geen last meer had van krampjes en we toen pas de tip kregen hebben wij het niet meer geprobeerd maar het schijnt een wondermiddel te zijn!

Succes, Anita

Terug
Bovenaan