tips tegen darmkrapjes

Onze Roemer heeft ook enorme last gehad en reageerde helemaal niet op de cynababy. Wij zijn op een gegeven moment overgestapt op ABC Dophilus (we gebruiken het nog steeds) en dat werkt behoorlijk goed. Wel gaat de ontlasting er behoorlijk van ruiken, maar liever dat dan die krampen. Misschien hebben jullie er ook wat aan.
Sterkte,
Caroline, moeder van Roemer (24-02-05)
 
Hallo,

Onze dochter had in het begin ook veel last van darmkrampjes. Ze was toen ongeveer 8 weken oud. Ik gaf haar venkelthee. Dit hielp uitstekend. Ook heb ik Cinababy geprobeert, maar toen liep ze helemaal leeg. Inmiddels is ze 11 maanden. Als ze weer eens moeite heeft met poepen geef ik haar nog wel eens venkelthee.

Groetjes van Ria
 
hallo,

venkelthee heb ik mijn kleine ook altijd gegeven met krampjes.
en omdat ik borstvoeding gaf dronk ik zelf ook veel venkelthee goed voor de bevordering van melk en voor de krampjes.

gr monique
 
Bij ons hielp ook niets, tot we omneo 1 zijn gaan gebruiken van nutrilon.
echt fantastische voeding! Het proberen waard, ook al kost het wat meer dan de normale voeding.
succes!
 
oh, vervelend voor je! dat is een zware tijd voor jullie. Zeg heeft je kindje ook moeite met poepen? als dat zo is; wij deden een een eetlepel zonnebloem olie door de fles, of wat extra water, ongeveer 10 procent meer water. ook gingen wij friso comfort gebruiken ook speciale voeding tegen krampjes. hielp erg goed. wel even opletten bij het klaarmaken, want moet gemaakt worden met kokend water en dan de fles afkoelen in bv de gootsteen met koud water, anders lost het johannesbroodpitmeel niet goed op. best lastig, maar werkt wel! en inderdaad venkelthee helpt ook goed, wij deden dan een theelepel voor elke voeding. veel succes!
 
Hoi Suzanne,

Net als de anderen die reageerden, leef ik met je mee. Ook ik weet hoe zwaar die eerste periode kan zijn als je baby alleen maar huilt en huilt van de darmkrampjes.
Bij iedereen helpt weer wat anders. ABC Dolfilus hielp bij mijn dochter helaas helemaal niet.   Wat mijn dochter namelijk deed, was veelste gulzig drinken. Ik gaf toen nog borstvoeding. Na elke voeding had ze bergen lucht ingeslikt en boerde dat er niet uit en kreeg ze krampjes. Ik werd daar echt wanhopig van en heb vaak zat met haar mee zitten janken. Hoe ik haar ook aanlegde het hielp niets. Op een gegeven moment ben ik ten einde raad overgestapt op flesvoeding, en al snel naar Friso Comfort tegen spugen, darmkrampjes en betere ontlasting (dit is Friso met johannesbroodpitmeel om het dikker te maken). Ik gaf haar dit met een s-speen zodat ze het er bijna niet uitkreeg en ze lang over haar voeding deed. Dit hielp echt geweldig. Hier slikte ze dus geen lucht mee naar binnen en ik kreeg een heel ander kind. Maar ook de magische driemaanden grens was voor mij een verademing. Vanaf die tijd is het echt helemaal goed gegaan met haar, dus meid, volhouden hoor! En kijk wat voor jouw het beste werkt maar onthou: het gaat heus over!!

Sterkte en liefs   Barbara
 
Ik wilde alleen even waarschuwen voor het enthousiaste bericht over Omneo van Nutrilon. Het zal ongetwijfeld voor sommige baby's geweldig helpen, maar mijn dochtertje ging er enorm veel van spugen en  had de hele dag door diarree.
 
Terug
Bovenaan