• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Tips tegen extreme luieruitslag

Hoi,

Ik ben net lid geworden van deze site en heb een vraag aan jullie. Ik heb een dochtertje van 2 jaar en die heeft nu al een ruime week zeer ernstige luieruitslag op haar geslachtsdeel. Ze heeft wel eens eerder luieruitslag gehad en toen had ze er ook erg last van maar dan was het met 2 dagen weg d.m.v. het gebruiken van zinkzalf, maar nu blijft het net zo rood, al geeft ze niet aan dat ze pijn heeft.

Wie heeft er tips voor mij, want ik vind het zo zielig.

Graag hoor ik van jullie
 
Als het echt heel erg is kan je even de HA bellen, want dan kan het ook een schimmel zijn...maar wat bij mijn dochter heel goed hielp wat een lepeltje maizena (gewoon poeder) in haar luier...is een oud huismiddeltje, vraag me ook niet HOE het werkt, maar het ging perfect..,.
Heb het ook al van andere ouders gehoord trouwens

succes verder Yvonne
 
hoi,

mijn zoontje had ook erg de billen kapot toen hij tanden kreeg tot bloedens toe
toen heb ik bepanthen gekocht dat ging perfect het was zo weg het is wel wat duurder maar he werkt wel
en ook vaak de luier uit zodat het even lekker kan luchten is ook goed voor kapotte billen

groetjes
 
Hoi hoi,

Bij ons was dit DE manier om onze dochter helemaal zindelijk te maken... Ze was overdag al zindelijk alleen s'nachts nog niet. We hebben toen ze ook hele erge uitslag had op die plek, gewoon haar luier niet meer omgedaan s'nachts! Dit ging een paar nachten natuurlijk fout maar daarna: Perfect!!! Natuurlijk wel e.e.a. aan voorbereidingen getroffen maar het resultaat mocht er wezen...

Weet alleen niet of jouw dochtertje hier al aan toe is. Mijn dochter was toen net 3... En overdag was ze zindelijk toen ze 2,5 was.

Succes!

Groetjes,
Wendy
 
Hoi Angela,
wat vervelend voor je meisje zeg! Ik ken nog wel een heel ouderwets middeltje dat blijkbaar heel goed werkt. Onze zoon heeft nooit luieruitslag gehad, dus ik heb zelf geen ervaring, maar mijn buurvrouw zweert erbij: eiwit! Je moet het eiwit van het eigeel scheiden,en het eiwit op de uitslag smeren. Dan goed laten drogen en de luier erover doen. Het eiwit vormt een laagje over het wondje, en beschermt zo weer tegen de urine. Dit bij elke luierwisseling herhalen. Puur natuur, kan geen kwaad, kost bijna niks! Deze tip kreeg mijn buurvrouw van haar tante die vroeger "vroedvrouw" was. Ik zou het zeker eens proberen als ik jou was.
groetjes van Ruth
 
Hoi,

Goed dik insmeren met zinkzalf. En even een tube miconazolcreme halen bij de drogist of apotheek. Vaak als het lang rood blijft met wat pukkeltjes dan is het bijna altijd een schimmeltje. Iets vaker verschonen zodat de billen goed droog blijven.
Werkte bij mij altijd heel goed. Anders even met de HA overleggen als het heel erg blijft.

succes!

Groetjes moeder van koen
 
hoi Angela,

ik ken je probleem, en inderdaad zinkzalf etc help dan niet meer,

wat absoluut helpt is   (DAKTARINZALF OF MICRONAZOLNITRAATZALF)  dit is een anti schimmelzalf volgens mij kun je die bij de apotheek halen of bij de drogist ivm schimmelinfectie tussen de tenen.


dit smeer je meerdere keren in, en ik beloof je dat het met 1 dag al 80 % minder is.

groetjes van een mamma
 
Hoi,
Er zijn al veel adviezen gegeven.
Het enige wat ik nog kan aanvullen: de ergste poep weghalen met een billendoekje, maar daarna de rest met een nat washandje. Daarna drogen met een droog hydrofielwashandje of -luier. Dan de (zink-, bepanthen-, calendula-) zalf er op.
Misschien heb je een nieuw merk billendoekjes?
Sterkte!
 
Terug
Bovenaan