Tips tegen extreme luieruitslag


Hoi medemoeders. Vorige week had mijn dochter ook erge luieruitslag en ik smeerde er ook verschillende creme's op, maar niets leek te werken. Nu achteraf heeft de luieruitslag gekregen omdat ze met de laatste kiezen bezig is en dan is de ontlasting ook meer zuur dan anders. Ik was ten einde raad.... totdat ik bij een site uitkwam waarin stond dat je er ook wel wat maizena kon opsmeren. Ik dacht, nou baadt het niet dan schaadt het niet en wat denken jullie... ja hoor een dag of 2 later was de luieruitslag weg. In vervolg smeer ik haar billetjes dus in met maizena. Is ook niet zo duur als al die creme's en zalfjes. Ik heb deze tip gevonden bij www.omaweetraad.com. Er staan nog meer goede tips bij. Jullie moeten maar eens kijken. Veel succes met de luieruitslag en tot een volgende keer.
Groetjes van Rilana , mama van Bo (2 jaar en 4 maanden)
 
Nog een tip als je het toch nog met zalf wilt proberen: de billenzalf van Weleda. Niet goedkoop, maar je doet er heel lang mee (zou je niet zeggen als je de tube ziet). Mijn zoontje slaakt een zucht van verlichting als hij toch weer eens flink uitslag heeft en ik het er op smeer!

Groetjes,
Anne-Marie
 
Ik heb nu van dr leenarts barriere creme. Super spul!! Legt een waterafstotend laagje waardoor de ontlasting en plasjes niet/ beperkt in de huid kunnen trekken en is verzorgend zodat de kapotte plekken kunnen herstellen.

Na 1 dag al super veel herstel bij mijn dochter!
 
Hier wordt met niks andere als barriere creme gesmeerd. Bij jong en zelfs bij mama als het vlaggetjesweek is…
Alleen, die van tena lady is vele malen voordeliger
Te koop bij de apotheek.
Rond €5,- voor een grote tube…
 
Terug
Bovenaan