Tips tegen misselijkheid

Hoi allemaal,

Ik vraag mij af of iemand DE tip heeft tegen misselijkheid???

Ik sta smorgens op en moet overgeven, en verder voel ik me de hele dag misselijk... als ik niet eet... als ik wel eet... het maakt niet uit, ik ben misselijk.

Gister bij de VK geweest die gaf als tip iets te eten voor het opstaan, en eventueel gember.
Het eten heb ik geprobeerd, maar dat kwam er 2 min later alweer uit, gember moet ik nog proberen..

de managers op mijn werk weten al wel dat ik zwanger ben, gewoon omdat ik eerlijk wilde zijn, maar mijn directe collega's weten het nog niet.. Als ik zo misselijk blijf als ik nu ben moet ik het ze wel vertellen, want ik eet tussen de pauzes door kleine hapjes, en verdwijn soms zomaar naar het toilet haha.

Hoi,
DE tip heb ik helaas niet. Hier drie zwangerschappen de eerste drie maanden flink afgezien. Wat bij mij een beetje hielp was slokjes cola. Dus als de misselijkheid opkwam, een klein slokje nemen.
's nachts had ik ongezouten noten naast mijn bed staan. Af en toe een handje nootjes zorgde ervoor dat ik geen lege maag kreeg. En dat hielp ook een beetje. En vooral heel rustig aan doen. Het lijkt wel of dat ook helpt. Maar ja, het bleef afzien en vooral dag voor dag wegstrepen: het gaat over!!
Veel sterkte.

Heel vervelend! Ik ben uiteindelijk naar de dokter gegaan ermee en heb toen medicatie gekregen speciaal tegen zwangerschapsmisselijkheid. De misselijkheid ging er niet van weg, maar ik kon wel 3 normale maaltijden eten op een dag en daardoor voelde ik me ook wat beter.
Verder voldoende rust pakken, ik had er vooral bij vroeg opstaan nog meer last van. 
En elke ochtend gaf ik toch maar over (zonder wat gegeten te hebben), als dat een beetje uit m'n systeem was, at ik een droge cracker of rijstwafel. En als dat er in bleef ging ik ontbijten.
Kleine troost, het ging bij mij na 12 weken beter.
Succes'

Ik was de eerste 2 weken dat ik wist dat ik zwanger was ook heel erg misselijk tot overgeven aan toe. Ik at omdat het moest maar werd al misselijk als ik eten zag. Ik kwam ergens anders een tip tegen om chocolademelk te drinken.  Dit ligt schijnbaar wat zwaarder op de maag en dat bleef er bij mij ook wel in. Ook als ik daarna wat had gegeten.  Verder neem ik af en toe een glaasje ginger ale van royal club. Hielp en helpt bij mij goed. Ben alsnog wel misselijk maar kan wel redelijk normaal eten (nog wel kleinere porties dan voordat ik zwanger was). 

Ik was de eerste 2 weken dat ik wist dat ik zwanger was ook heel erg misselijk tot overgeven aan toe. Ik at omdat het moest maar werd al misselijk als ik eten zag. Ik kwam ergens anders een tip tegen om chocolademelk te drinken.  Dit ligt schijnbaar wat zwaarder op de maag en dat bleef er bij mij ook wel in. Ook als ik daarna wat had gegeten.  Verder neem ik af en toe een glaasje ginger ale van royal club. Hielp en helpt bij mij goed. Ben alsnog wel misselijk maar kan wel redelijk normaal eten (nog wel kleinere porties dan voordat ik zwanger was). 

Emasafene!! Je hebt dat ook in normale tabletten ipv zetpillen.
ik heb ze geslikt tm 20 weken, het haalt de scherpe randen er vanaf en maakt het mogelijk om eten binnen te houden en te kunnen werken. Verder idd veel rusten, water drinken en steeds kleine beetjes eten. Bv snelle jelle, opkikker/bouillon, droge toastjes/woestijncrackers, soepstengels

@gebruiker514549: snachts een klein hapje eten om geen lege maag te krijgen zou ik nog kunnen proberen. Ik streep inderdaad de dagen weg, pff die misselijkheid mag over zijn van mij... dankje! 

@Gebruiker10059189
ik denk inderdaad ook dat ik maar even de dokter moet bellen, ik werk in de horeca, loop en sta dus veel, rustig aan doen op mijn werk is wat lastiger. ik rust wel lekker in mijn pauzes, en ga regelmatig even zitten, meer dan normaal. Het nare is dat ik dus smorgens voordat ik eet heel misselijk ben en ga kokhalzen, maar ik ga pas echt overgeven als ik iets gegeten heb... ik moet dus eigenlijk 2 x ontbijten zeg maar haha 

@ anja85: ik denk dat ik de dokter wel even bellen, ik voel me nu de hele dag zo beroerd, ik krijg niks naar binnen..

@annee: dank voor de tip. Ik krijg alleen thee al niet eens meer naar binnen door de geur ervan, slaat nergens op.. en ik was eerder echt een chocolademonster, maar nu heb ik er zo'n afkeer van! voor mij denk ik daarom ook niet de oplossing.. 

@CM-: kreeg je dat via de dokter, of heb je ze gewoon zelf gekocht? 

Terug
Bovenaan