tips tegen misselijkheid??

Hey meiden,

Ooooh....ik ben zó misselijk de hele dag! Ik had dat bij mijn eerste zwangerschap helemaal niet!! En ik besef nu: wat een geluk had ik daarmee! Dit is écht niet grappig.
Ik word 's nachts wakker van het plassen: misselijk. Daardoor weer niet kunnen slapen. Inmiddels een doos met biscuitjes bij m'n bed gezet... Alles stinkt ook zo! Jak...En dat moe zijn...dat hakt er ook in zeg...

iemand nog tips???

(sorry hoor, is ff een klaag berichtje, maar ik ben er gewoon chagarijnig van...)

liefs

Hey Anita, ik heb dat ook hoor. Echte tips zijn lastig.
Voor de nacht heb ik inmiddels zetpillen tegen misselijkheid gekregen(kun je advies bij je VK of huisarts krijgen).
Probeer kleine dingetjes te eten, en eet niet te veel in één keer, liever om de paar uur een beetje. Voor zo ver kan, neem je rust. Die medicatie tegen misselijkheid hebben mij mijn nachtrust weer terug gegeven zodat ik het overdag ook beter trek!

Succes meid!!

Hai Anita,

Je klaagt echt helemaal niet hoor! Hier nog 1 die de hele dag door misselijk en moe is en ook ik ben niet de enige hier dus schrijf het lekker van je af....
Tips? Moeilijk! Idd kleine beetjes eten verdelen over de dag en probeer voordat je opstaat een biscuitje of cracker te eten dat is het enige wat ik je kan mee geven. Ook ik heb van de arts pilletjes gekregen tegen misselijkheid maar ben daar weer mee gestopt want die hadden een enorme bijwerking.....
Ik hoop voor ons allen dat we ons na de eerste 12 weken weer beter gaan voelen.

Sterkte en pak je rust, waar dat kan.
Liefs Lynn.

Hoi, helaas helpt bij mij tot nu toe niks. Dacht ik vanaf maandag er overdag vanaf te zijn, is het sinds donderdag weer volop aanwezig. Kleine beetjes eten, om het uur, bepaalde producten niet, crackers naast mijn bed, niks helpt. Zodra ik ga bewegen komt het en op een dag moet ik zo'n 5 keer spugen. Nog geen eens eten, allemaal schuim en maagzuur.
Ga gewoon mijn tijd uitzitten en hoop dat na de piek van hcg in week 10 het minder gaat worden.succes meid ik hoop dat jij je oplossing vind. Het is namelijk zonde om je zo ziek te voelen.

Ik heb ook geen echte tips meer. Met de hele dag kleine beetjes eten hoef ik in ieder geval niet zo vaak te spugen! Ie tot nu toe maar 5 keer gebeurt. En dan op nuchtere maag.

Succes meiden en ik hoop echt dat we ons snel beter voelen!

Liefs

Ik weet idd dat ik niet de enige bent... ik wil ook niet zeuren, maar ik vind het zó niet leuk! Moe, daardoor ook erg prikkelbaar! Rust nemen vind ik lastig, zoonlief huppelt ook rond, manlief werkt 's nachts dus ik zal er wel moeten zijn overdag. En ik werk fulltime, dus ik stort elke dag om 20u in elkaar, op bed!!
Die kleine beetjes eten doe ik al... Spugen is nog niet aan de orde...ik begreep dat je dan alsnog misselijk blijft, ook al je spuugt!
En idd...die HcG piek...oooh, daar zie ik wel erg tegen op hoor... Maar ik hou ook goede hoop: na die 12 weken...knappen we allemaal weer op!!! :))

Hey Anita,

Pff, vreselijk hè? Wat kan helpen? Mijn zus had ergens gelezen dat thee getrokken van basilicum zou helpen, maar dat leek mij helemaal niks.

Herkenbaar dames, ook hier spugen voordat ik gegeten heb, afschuwelijk is dat. Mijn lijf gaat dan echt met me aan de haal... Kan het nauwelijks weer onder controle krijgen, brrr...

Goed, hopelijk vlotten die eerste 12 weken een beetje!

Liefs en heel veel sterkte allemaal...

Irritant he? Ik had het bij de zwangerschap van mn zoontje ook helemaal niet zo, toen was ik vooral megamoe.
Nu ben ik ook best misselijk maar het is nog te doen.

Een van mn beste vriendinnen is 2 keer heel misselijk geweest tot de 20 weken. Haar tips:
Kersenthee, gember, appeltjes eten, spa citroen, biscuitjes en in t ergste geval medicatie van je huisarts.

Terug
Bovenaan