Tips tegen zware vermoeidheid

Tips tegen vermoeidheid heb ik niet.
Ik heb tot halverwege vorige week (15wk zwanger) met enorme vermoeidheid rondgelopen. Alle bloedwaarden waren goed dus was echt hormonaal/ aan zwangerschap te wijten.
Heb gelukkig een hele lieve vriend die het grootste deel van het huishouden zonder mopperen heeft overgenomen. 
Afgelopen twee weken in overleg met mijn leidinggevende wel iets minder gewerkt (verpleegkundige in verpleeghuis), zodat ik smiddags even de batterij wat op kon laden.
Het meeste wat ik gehoord heb is accepteren (wat zeer frustrerend en moeilijk was) en je rust pakken wanneer en waar kan.
Heb sinds eind vorige week weer wat meer energie en dat waardeer ik enorm.
Hoop dat het voor jou ook tijdelijk is.

Precies dezelfde situatie, maar inmiddels 13 weken zwanger. Gewoon aan toegeven en veel slapen zei mijn verloskundige. 9 uur is absoluut niet raar zei ze. Geen extra taken op je nemen, even iets minder sporten (helaas ik ging ook 4 keer per week nu max 2) en inderdaad minder afspraken maken. Met 6-9 weken had ik de meeste last van vermoeidheid. Nu nog steeds maar door te doseren gaat het beter.

Ja, lastig is dit hè.. ik had het ook in het begin van de zwangerschap tot 12 weken ongeveer, het kan je ook echt zo overvallen, zo gaat het prima en zo kán je opeens niet meer zo moe ben je.. 
er zit echt niks anders op dan te accepteren, dutje doen wanneer je kan, s’avonds vroeg naar bed.. lief zijn voor jezelf en niet teveel eisen! Bij mij ging het wel weer over daarna! 
En ja onderwijs.. ik sta ook voor de klas, zeker niet de beste baan als je zwanger bent (sorry!) maar wel een mooie baan ?

Terug
Bovenaan