Tips vlieg vakantie met baby

zorg dat je in het vliegtuig extra set kleding mee hebt, die van ons plaste tot twee keer toe erg veel tijdens het op stijgen (dat ze helemaal doorlekte) zorg dat je voldoende verschoningsspullen mee hebt voor het vliegen. 
We hadden nieuwe speeltjes gekocht voor in het vliegtuig zodat ze iets nieuws had om te spelen. 
extra dekentje als het wat kouders is in het vliegtuig.

Super bedankt voor al jullie tips!!!

Nog een vraagje rondom de kinderwagen/buggy..

Wij hebben een joolz geo die je ook als buggy kunt gebruiken. Ik had inderdaad gelezen dat de kans op beschadigingen of zelfs dat hij stuk gaat best groot is. Maar zo'n inklapbare buggy is dan nog niet geschikt voor mijn baby, of wel? Ik weet nu natuurlijk nog niet of hij dan zelfstandig kan zitten... wat raden jullie aan? We verblijven in een all in hotel overigens. Gaan geen auto huren daar. Dus maxicosi is niet nodig.

Waar wil je de wagen voor gebruiken? Als dat voor lange wandelingen is, dan kun je overwegen de Joolz mee te nemen, maar met risico dat deze beschadigd raakt. Wij hebben, toen onze dochter 4 maanden was, een Koelstra buggy via MP gekocht, een die helemaal plat kon. We hadden ook opblaasbaar aankleedkussen (ikea) en hebben daar een bedje van gemaakt voor in de buggy. Onze dochter lag er alleen in als we ergens wat gingen drinken/eten, alle wandelingen deden we met draagzak. De buggy hebben we voor 10€ gekocht en achtergelaten op vakantie, aangezien we op vliegveld de draagzak veel handiger vonden.

Als je kind 6,5 maand is, kun je eventueel een lekkere dikke deken onder je kindje leggen en dan wel al gordeltjes om. Maar als je echt wandelingen gaAt maken, is dat weer minder fijn.

Aah oke bedankt voor de tip!!! We gaan hem niet gebruiken voor lange wandelingen, meer inderdaad zodat hij kan liggen/slapen als we ergens wat langer zitten of als we savonds nog van de hotelkamer af willen. Dan ga ik eens op zoek naar zo'n buggy op marktplaats! Thanks!!

Wij hebben een licht gewicht buggy gekocht. Bij grote vliegtuigen mogen deze mee als handbagage! Hij moet dan klein inklappen, laat je informeren in een winkel over de verschillen. Je kindje van 6 maanden mag dan in de buggy. Je moet er eentje kiezen waarvan de rug plat kan. Makkelijk voor slapen en doordat je rug kan verstellen hoeven ze niet zelfstandig te zitten. En neem er eentje met een grote zonnekap, ook handig.
Wij hebben een maxicosi lara buggy. Maar je hebt bijv ook die van joolz maar die is vrij prijzig. Of die van easywalker. Google maar eens op buggy en vliegreis? daar zijn veel forums te vinden over wat mensen van de buggy’s vonden enz.
We gebruiken de buggy thuis ook omdat deze makkelijk mee te nemen is in de auto, hij ligt er eigenlijk standaard in en sinds ze 1 is gebruiken we onze joolz alleen om te wandelen of grotere afstanden zoals dierentuin enz.

Op instagram is er een account die mij veel heeft geholpen: @kidstravelkits. 

Ik was echt verbaasd hoe goed het speelgoed werkte wat zij aanraden. Vooral de post-its en de fidgetpopper werkte heel goed als speelgoed voor in het vliegtuig! Kan ik echt aanraden. Ons zoontje was 7 maanden toen we het gebruikte en eigenlijk zijn we daardoor te hele vlucht heel goed doorgekomen.

Vergeet verder niet een zonnebrilletje :)

Terug
Bovenaan