Tips voor bevalling.

Dames, hebben jullie tips die jullie willen delen voor de mensen die bijna gaan bevallen?

Wat mee te nemen, wat niet te vergeten, eventueel tips of trucjes ?

Handige feitjes....

Ik had snoepjes mee genomen en had die ook wel nodig, omdat ik weinig at en zo veel door je mond ademte dat mn mond droog werd. Alleen had ik te scherpe (pepermunt geloof ik), ik zou zoete nemen als ik nog eens moest bevallen (haribobeertjes ofzo).

En een shirt waarmee je in de eerste uren op de foto kan, voor zover je er belang aan hecht om mooi aangekleed te zijn.

En weet niet of het op het standaard lijstje staat, maar sloffen of slippers, want je mag geen bacterien mee in bed nemen en je weet niet of je nog moet blijven.

Verder weet ik t eigenlijk niet.
Succes met bevallen ;-)
Wenser

dextro, voor het geval je snel wat suikers wil! vraag goede begeleiding aan je vk, ze kunnen je echt goed helpen, maar ook een beetje aan je lot overlaten soms, gewoon om steun en tips vragen! en voor mij werkt het goed om te blijven bewegen tijdens de weeen, zoek een ritme om de weeen de baas te blijven!

iets om mee te kunnen masseren? (heb het zelf niet nodig gehad, maar had het wel bij me) tennisballen oid.
haarelastiekje!

- Sokken! Had zelf mega-koude voeten tijdens bevalling.
- Verder na de bevalling reuze trek, (oa cup-a-soup), tijdens bevalling alleen dextro-energy snoepjes op.
- Zorg voor altijd volle tank (auto), voor als je ineens moet gaan
- laat je man/vriend de laatste weken niet meer teveel drinken (de mijne mocht niet rijden toen het zover was!!!)
- Tijdens de bevalling: in de tendens komen van 'laat het allemaal maar gebeuren'. Hoe relaxter je bent, hoe meer dat meewerkt aan vlotte bevalling.

Leuk om al die tips te lezen haha. Maar de mama van Jelte heeft de beste tip: je kunt t toch niet allemaal organiseren ;-)

Hihi dat is ook zo, wel kan je het e.e.a. Klaar zetten. Als je van plan bent flesvoeding te gaan geven, neem dan alvast een van je eigen flessen mee. De baby kan hier dan al aan wennen. Het loopt toch anders dan je hebt bedacht, zo was het bij mij de eerste bevalling... En ontspan is het codewoord tijden de bevalling!! Veel plezier ;-)

Terug
Bovenaan