Tips voor bevalling.

Chinees eten net voor de bevalling dan beval je in een kwartier hahahahaha. (werkte bij mij wel ;-) )

Ach ja bij iedereen is het weer anders, heb er nu 3 meegemaakt en ze waren alle 3 weer anders maar zeker te doen! Ik denk dat het echt het beste is om alles maar op je af te laten komen en luister naar je lichaam zou ik maar zeggen. Succes (misschien ben je inmiddels al wel bevallen!!)

Groetjes Anne

BLIJVEN BEWEGEN!!! Bij mijn eerste bevroor ik zo ongeveer en dat bleek een lange en lastige bevalling. Bij mijn tweede was ik tijdens de begin weeen heerlijk alleen thuis. Toen ben ik gaan opruimen en elke keer dat er een wee kwam ging ik wiegen met mijn heupen terwijl ik visualiseerde dat mijn baby steeds verder daalde. Toen ik eindelijk de verloskundige had gebeld
en ze mij onderzocht had ik al 7cm ontsluiting!

Een warme douche of bad kan ook ontspannend werken.

Oja: en eet ff wat voordat de weeen te heftig worden: ik weet nog dat ik een broodje kaas aan het eten was terwijl ik naar het programma de bevalling keek op tv ;-)

Liefs,

Ik heb mijn tas klaar staan met spullen voor mij en de baby, maar ook een schoon shirt voor mijn man. je weet maar nooit hoe lang je aan het bevallen bent en hij wil ook zijn kindje vast houden na de bevalling en meest zijn ze dan nog niet heel schoon.

ik moest opeens naar het ziekenhuis, en had een tas klaar staan. gewoon met de dingen erin die op het lijstje stonden haha. ik heb toen niks gemist, heb 3dgn en 2 nachten in het ziekenhuis gelegen.
en qua mentaliteit, gewoon over je heen laten komen. goed luisteren naar de verloskundige. en qua weeen, dan kun je het beste staan en bewegen dan ze liggend opvangen. liggend doen ze namelijk meer pijn, en krijg je ze minder goed weg

Ontspannen, warme douche/bad, dim het licht (werkt ontspannend).
Oja ga plassen als bevalling begint en drinkt niet veel tijdens bevalling. Een volle blaas zit in de weg. Kindje komt er makkelijker uit als blaas leeg is.

Terug
Bovenaan