Tips voor de mama's!!!

A

Anoniem

Guest
Ik heb dan geen zin om iets te doen. Ik heb buiten het avondeten geen klagen over mijn kids! Soms maken ze wel ruzie, maar meestal vermaken ze zichzelf wel. Gemakkelijk voor mij. Kan ik mijn huishouden doen! Maar soms heb ik wel eens nood aan iets anders. En omdat Isa nog twee maal per dag slaapt, kan ik niet veel buiten komen. Al mijn vriendinnen werken, dus als ik eens tijd heb zit ik hier alleen. Gelukkig komt mijn mama elke dag een koffie drinken! Dus eigelijk zal ik blij zijn dat mijn twee oudste terug naar de kleuterschool gaan, dan heb ik mijn dagelijk contacten met de moeders daar. We hebben sinds kort ons maar eens in de 21ste eeuw gegooid en een computer met internet gekocht. En daarom zit ik nu plots hier bij jullie!!!

X Tasha

Welkom hier dan!
Pas maar op want voor je het weet is het een verslaving en smeek je je mama om niet meer te komen koffie drinken haha.

Groetjes Kirsten mv Tyche

Ja, het is wel een beetje verslavend. Zeker omdat we eigelijk zo dicht bij elkaar wonen en toch is Nederland een hele andere wereld! Kleine en grote verschillen. Zoals, hier gaan kindjes vanaf 2,5 jaar naar de kleuterschool, ik vond mijn kids er echt aan toe waren; bij jullie is de basisschool op 4 jaar!!! Niet verkeerd verstaan, maar ik zou gek worden dat ze zolang bij mij zouden zijn. Ze zitten al twee weken te zeuren om weer naar school te gaan. Ze vervelen zich en dan ben ik blij dat ze 3 september terug naar school kunnen. Maar vier jaar lang mijn kids entertainen, ik denk dat ik er dan geen drie zou hebben gehad! Mama belt!

Doei! X Tasha

Allereerst WELKOM maar dan mijn oren flapperen: 2,5 jaar naar de kleuterschool????? Hoe dan, welke school, zeker weten Nederland en wat doen ze dan en hoeveel dagdelen met welk doel??? Echt ik ben superbenieuwd, ten eerste omdat ik zelf werk in het basisonderwijs en omdat ik een peuter heb die errug aan de bs toe is...

Ik ben benieuwd naar je verhaal en als de school en site heeft mag je die niet zo maar neerzetten op het forum maar als je de www weglaat snap ik het ook....

Groetjes Renske mv Meike 12/07/06

Hey,

Welkom! Met 2,5 jaar al naar de kleuterschool, pff moet er niet aan denken. Maar ja, dat geldt natuurlijk andersom ook. Wel grappig dat het inderdaad helemaal niet zo ver weg is (Antwerpen is voor mij maar 3 kwartier rijden)  en dan toch zo anders.

Groetjes,
Nelly.

Renske,
het koeienschooltje is een leuke school, deze is enkel voor kleuters v.a. 2,5 jaar. Hier spelen ze veel buiten, leren omgaan met de natuur. Ze zijn gelegen in midden van de koeienweiden. Vlak bij is er een bos waar ze op de seizoenen zien veranderen. In het schooltje zelf, moet je zelf maar zien, ...koeienschool.be Daar is de dagindeling en zo. Echt kijken! Zie je mijn kids er ook tussen zitten! Wel moeilijk als je niet weet hoe ze eruit zien. De ene zit in het klasje van jufke Elke, de andere bij jufke Vicky.
X Tasha

Hey Nelly, inderdaad ik zou er niet aan moeten denken dat ze hier thuis nog rondlopen! Bij Tia heb ik wel een traantje weggepinkt toen ze het klasje trots binnen stapte. Om mijn prutske dan al af te geven. Maar zij en Noa vinden het super om naar school te gaan. Ze krijgen allerlei uitdagingen, die ze thuis niet krijgen! Ik heb bv. geen tuin. Een klein stenen koertje, waar we nooit opzitten omdat we boven leven en beneden slapen. Niet echt gezellig dat de kids in het plonsbadje spelen,dat ik op mijn bed moet zitten, gevaarlijk ook. Want ik zou zo in slaap vallen. Dus daar zitten we niet veel. Op school vinden ze het super. Al spelend leren ze er een hoop bij, dingen die ik hun niet kan bieden.
En ik ben dol op Breda, lekker winkelen. Dat is voor ons ook zo'n drie kwartier rijden! Misschien ken je het Sportpaleis wel? Daar woon ik vijf minuten met de auto vandaan. Of een half uurtje wandelen.
X Tasha

Ik was toch wel een beetje nieuwsgierig en heb even gekeken. Ik kon zo gauw niet ontdekken of ze er hele dagen naar toe gaan? En moeten ze echt helemaal zindelijk zijn voordat ze worden toegelaten?

Ik woon trouwens in Zeeland, vlakbij Goes. Dat is ook 3 kwartier rijden. En ja, het sportpaleis weet ik wel, ben er 1 keer in geweest naar Ozzy. Wij gaan eigenlijk best vaak naar Antwerpen (bioscoop, de stad in of naar Hof ter Lo). Twee weken teurg was het American Power on Wheels op de kade.

Groetjes,
Nelly mv Dean.

Terug
Bovenaan