Tips voor doorslapen

<p>Onze dreumes is bijna 13 maanden en slaapt helaas nog niet door en krijgt ook nog een nacht borstvoeding. We vroegen ons af of er ouders zijn met tips om hem te leren doorslapen, omdat we denken dat het ook beter is voor hem als hij gaat doorslapen.</p><p>Meestal is hij een keer wakker voor de borst, maar de laatste tijd is het weer vaker twee keer. De borst heeft hij eigenlijk niet meer nodig, want eet overdag erg goed (we noemen hem onze kleine bouwvakker). </p><p>We hebben de tip gehoord van 10 minuten laten huilen, even troosten (maar niet uit bedje halen volgens mij) en dan weer laten huilen en dat volhouden, alleen zien we hier best wel tegenop, want we hebben een volhoudertje. Als hij overdag niet wil slapen, dan huilt hij rustig een uur achter elkaar met tussendoor troosten, maar gaat dan mooi niet slapen.</p><p>Zijn er ouders met andere tips of moeten we hier gewoon doorheen?</p>
 
Gewoon lekker op zijn beloop laten en niet de strijd aangaan. Blijkbaar heeft hij het nog even nodig, gaat vanzelf over. Elk kind is anders. Ik heb zelf 4 kids waarbij de 1e met 5 mnd doorsliep. De 2e kwam tot 12 mnd nog in de nacht. De 3e tot een mnd of 15 nog voor de borst in de nacht en nr 4 is pas 7 weken dus die zie ik snachts wel een paar keer?
 
toeval wil...
ik ben vorige week vrijdagavond gestopt! 
zoon net 5 dagen 1 jaar en kwam elke 3 uur snachts. ik kon niet meer zo op. hij pakte ook geen fles.
ben in 1x gestopt. vrijdagavond nog wel gegeven.en daarna niet meer.  ik was ook van plan de 10 minuten methode te doen.. maar... wat bleek..
hij werd in nacht 1 wakker.. ik erheen oppakken (want geen tiet en niét oppakken vond ik meteen zo'n harde les)knuffelen speentje en weer terug. hij ging zo hard krijsen dat ik dacht dit wordt 'm niet.. maar na 3 min stilte .. (overdag met de 10 min methode houdt hij het ook een uur vol krijsen)
Dit gebeurde 1e 2 nachten zo'n 3x.. daarna nog maar 1x en nu slaap ie al 2 nachten klokje rond.
ik zag er erg tegenop maar het is mij dus super meegevallen. over dag zoekt ie nog weleens de borst maar dan leid ik hem af. en.. hij slaapt overdag ook stuk  beter.
ik had een een fijne vpk bij consultatie bureau die echt vertrouwen gaf dat hij echt genoeg heeft aan de voeding overdag én dat je niet bang hoeft te zijn dat er iets gebeurd tussen jullie qua hechting (ik was daar heel bang  voor)
heel veel succes!
zet 'm op.. het is het waard.. in het weekend beginnen. en hopelijk krijg je na ruim een jaar weer wat meer  nachtrust!
 
 
Bij ons hielp een hartslag knuffel. Onze dame was savonds gewoon vaak eenzaam ipv echt hongerig. Je kan het eerst proberen met een app als je niet gelijk wil investeren in een dure knuffel. Wel 1 die aangaat zodra je kind begint te huilen.
 
Hier ook een periode van nachtvoeding ondanks vele eten gedurende de dag..
Wij gingen naar hem toe, tilde hem wel uit bed voor een dikke knuffel en slokje water en terug in bed.
Nacht erna aliep hij alweer door ?? Toch even proberen
 
Hier heb ik die metode toegepast toen mijn zoontje rond n jaar was. Het was op een gegeven moment geen doen meer voor mij. Ik was helemaal op. Ik moest er iedere nacht n keer of 2/3 uit. Voeding kreeg hij snachts al lang niet meer, daar weigerde ik ook weer mee te beginnen. Alleen nu zat ik telkens met m op schoot voor wat water en even uit te snikken... Ik wist dat dit een gewoonte was geworden waar ik vanaf moest.
ik heb alleen geen 10 minuten gedaan, maar 5 minuten. Vond en vind 10 miniten echt te heftig haha!
Hier heeft het na n paar pittige nachten zeker effect gehad!
mijn ziontje is nog steeds een onvoorspelbare slaper. Heeft echt nog periodes dat t weer slechter gaat, maar ik pas meteen de 5 minuten weer toe en dat helpt hier meteen weer. Soms slaapt hij binnen die 5 minuten en soms moet ik nog n keer of 2/3 terug. En heel soms houdt hij t weer ff n uur vol haha!
nu heeft hij griep, dus de nachten weer drama en dan pak ik m natuurlijk wel ff eruit.
Het is echt even doorzetten, misschien in t weekend, of als je n paar daagjes vrij bent ofzo? Zelf kijken wat jij fijn vindt en wat niet. En nog iets, het is echt ff heel pittig hoor, vooral mentaal wordt je op de proef gesteld.... Mijn zoontje ging en gaat dan echt ff flink tekeer...
 
Terug
Bovenaan