tips voor doorslapen???

Hoi Natascha,

Ik vind 3,5 maand ook nog erg jong eigenlijk, er zijn meer dan genoeg kinderen die op die leeftijd 's nachts nog wat eten willen. Ik weet dat Zarah (nu 9 maanden) ook weleens wakker werd en dan werkte die speen wel een paar keer, maar daarna gaf ik dan toch maar die fles. Dan sliep ze meteen weer een paar uur door. Op een gegeven moment ben ik niet meer eerst tig keer heen en weer gelopen, maar gaf ik meteen een fles. Zo'n nachtvoeding is zwaar, maar zolang je er maar 1 keer uit hoeft (en kan wisselen met partner) ipv tig keer, heeft dat toch mijn voorkeur.

Uiteindelijk is Zarah dus nu 9 maanden, en heeft vorige week eindelijk echt doorgeslapen, van 19 tot 7!

Sterkte ermee, ik weet helaas álles van gebroken nachten...

quote: Sas95 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-01-2009 14:17:18'));

Hai hai Mvwtje,

Dat ben ik met je eens dat het gaat om de rust van moeder en kind. Ook dat je die hele kleintjes niet zo gauw "verwend" Ik bedoel ook  dat je ze  wel gauwer "gewend" .... Want als ze eenmaal gewend zijn (heel dicht)  bij jou in de buurt in slaap te valllen ipv in hun eigen bedje, wanneer ga je dat dan invoeren? Dat is dus ook waar het in onze omgeving bij een aantal mensen is "misgegaan" Eerst kun je ze niet verwennen dan zijn ze nog zo klein maar wanneer is die flinterdunne lijn dan dat ze het wel doorhebben? Dat bedoel ik met dat je ze sneller ergens aan went dan je er soms erg in hebt...
Bij ons is  het verschil tussen aankleedkussen en matrasje de Aerosleep haha!
Maar wat de kraamhulp bedoelde was dat het aankleedkussen gewoon een kunststof ding is en ik neem aan dat het matrasje van jullie kindje toch nog meer lucht doorlaat dan een kunststof kussen.
Vandaar dat ons motto is dat het eigen bedje (waar het dan ook staat haha) boven alles gaat!
Hoop dat ik je niet gekwetst heb met mijn mening? Want zo was het ábsoluut niet bedoeld!

Groetjes Sas

Hey Sas,
Tuurlijk heb je me niet gekwetst joh! We zitten toch op een forum om lekker ongegeneerd te discusieren...hihi!
Ik denk trouwens dat dat flinterdunne lijntje waar jij het over hebt wel meevalt hoor. Tegen de tijd dat ze inderdaad zo slim zijn heb je het ze ook weer zo afgeleerd! Als je ze dan namelijk twee avondjes voor niks laat huilen (dit klinkt overdreven  maar je snapt waarschijnlijk wel wat ik bedoel ;-) is het weer over hoor! Ik heb met mijn zoon nooit problemen gekregen).
Maar, ik ben met je eens, het eigen bedje gaat boven alles! Dat staat buiten kijf.

Groetjes mvwtje

Hey Sas,
Tuurlijk heb je me niet gekwetst joh! We zitten toch op een forum om lekker ongegeneerd te discusieren...hihi!
Ik denk trouwens dat dat flinterdunne lijntje waar jij het over hebt wel meevalt hoor. Tegen de tijd dat ze inderdaad zo slim zijn heb je het ze ook weer zo afgeleerd! Als je ze dan namelijk twee avondjes voor niks laat huilen (dit klinkt overdreven  maar je snapt waarschijnlijk wel wat ik bedoel ;-) is het weer over hoor! Ik heb met mijn zoon nooit problemen gekregen).
Maar, ik ben met je eens, het eigen bedje gaat boven alles! Dat staat buiten kijf.

Groetjes mvwtje

Gelukkig zo denk ik er ook over maar ja  iedereen kan ongeneerd discusieren zonder het persoonlijk te trekken...
Ik ben blij voor je dat het bij jou zoontje goed gegaan is, ik denk ook dat het daar in onze omgeving misgaat: het laten huilen, hoe ouder ze zijn hoe harder ze krijsen en tja....mankeren ze dan echt niets???? Of toch wel? Of nou dan stoppen we hem/haar weer bij ons in bed anders wordt het hele huis wakker. En hup; de valkuil is gegraven!

Groetjes Sas

quote: Mvwtje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-01-2009 20:22:33'));

quote: Sas95 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-01-2009 14:17:18'));

Hai hai Mvwtje,

Dat ben ik met je eens dat het gaat om de rust van moeder en kind. Ook dat je die hele kleintjes niet zo gauw "verwend" Ik bedoel ook  dat je ze  wel gauwer "gewend" .... Want als ze eenmaal gewend zijn (heel dicht)  bij jou in de buurt in slaap te valllen ipv in hun eigen bedje, wanneer ga je dat dan invoeren? Dat is dus ook waar het in onze omgeving bij een aantal mensen is "misgegaan" Eerst kun je ze niet verwennen dan zijn ze nog zo klein maar wanneer is die flinterdunne lijn dan dat ze het wel doorhebben? Dat bedoel ik met dat je ze sneller ergens aan went dan je er soms erg in hebt...
Bij ons is  het verschil tussen aankleedkussen en matrasje de Aerosleep haha!
Maar wat de kraamhulp bedoelde was dat het aankleedkussen gewoon een kunststof ding is en ik neem aan dat het matrasje van jullie kindje toch nog meer lucht doorlaat dan een kunststof kussen.
Vandaar dat ons motto is dat het eigen bedje (waar het dan ook staat haha) boven alles gaat!
Hoop dat ik je niet gekwetst heb met mijn mening? Want zo was het ábsoluut niet bedoeld!

Groetjes Sas

Hey Sas,

Groetjes mvwtje

Hm, en daar ben ik het nou weer niet mee eens.
Wij hebben als gezin heel bewust gekozen voor een familiebed.
Nou ja, eigenlijk sliepen ze bij ons dus ook gewoon in hun eigen bed, alleen was dat ook meteen ons bed :)

Ik geloof dat wij echt een schoolboek dochtertje hebben.
Zij sliep met  5 weken door. En dan bedoel ik van 23 uur tot een uur of 8 a 9 de volgende ochtend.
Ik volgde het advies van mijn moeder en mijn oma op.
Om 23 uur wakker maken voor een fles weer in bed leggen. Gewoon laten slapen tot ze weer van zelf wakker werd.
Op een gegeven moment moesten wij de wekker zetten om zelf de 23 uur wakker te zijn. Toen hebben we het vervroegd met een half uurtje. Na een paar weken weer. Dat onze meid 3 mnd oud was, kreeg zij de fles om 22 uur. Met een mnd of 6 om  21 uur.
Nu is onze meid 13 mnd en zij krijgt nog steeds een fles (met 4 lepels pap). Dit is nu tussen 19 en 20 uur. Zij wordt de volgende ochten tussen 7 en 8.30 wakker. Soms zelf weleens om 9.30!! Op een gegeven moment zijn we wel pap door de laatste fles gaan doen. waneer weet ik niet meer precies. En ja, in bad of douchen voor het slapen doet ook wonderen.
Wij noemen de laatste fles bij haar ook wel de k.o. fles (hihi)
Succes!!!

Hoi
Ik zou proberen de fles van 22.00uur  om 23.00uur te geven en dan inderdaad met of pap erdoor heen of een fles van 210cc met 7 schepjes als die opgedronken zou worden. Weet natuurlijk niet of je kindje die hoeveelheid op kan.
Ik geef ook al weken de fles rond 23.00/23.30uur en die ben ik nou langzaam aan het vervroegen, eerst naar 22.30uur en nu naar 22.15 en zo tot dat ik een beetje redelijke tijd heb voor als ik weer moet gaan werken over  2 weken.  Mijn dochtertje is nu bijna 4 maanden.
Ik zelf persoonlijk zou mn kindje nooit in ons bed laten slapen, maar goed als je het niet meer aan kan de nachten kan ik het wel begrijpen.
Maar ik denk dat je je kindje daar best wel aan kan laten wennen hoor, ik werk op een kdv en daar hoor ik toch wel regelmatig verhalen dat ze niet meer in eigen bedje willen slapen.
Hoe klein ze ook zijn, ze hebben toch door dat ze dan bij de warmte van hun ouders liggen en dan moeten ze haast ineens weer in eigen bedje leren slapen.
Maar goed, iedereen zn eigen mening, ik hoop dat je nachten snel weer wat langer zullen worden,
groetjes jolanda

Hallo Natascha.

Wat vervelend om zo de nacht door te gaan.
Ik heb eigenlijk de zelfde tips als de anderen.
Gaat het nu wat beter? Ik hoop het voor je, want goede nachtrust is
erg belangrijk.
Mijn dochter sliep vanaf 2, 5 maand door.( 9 wk te vroeg geboren, 7 weken in ziekenhuis)  Bij ons ging dit een beetje vanzelf.
Succes!

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan