tips voor doorslapen???

Hey meiden , hebben jullie voor mij wat tips om je kindje te laten doorslapen 's nachts?
Ruben is nu 3,5 maand oud en een ontzettend leuk makkelijk en vrolijk jongetje, alleen gaan de nachten nog niet zo goed.
De laatste 2 nachten was hij vanaf 02.00 om het half uur wakker en wil hij zijn speen.
IK ben nu dus echt gebroken.
Ik kan hem ook niet laten huilen, want mijn dochter word dan wakker en ze is sinds 2 weken naar de basisschool dus heeft haar slaap hard nodig.
Ik heb al sinds het begin een vast ritme, nl voedingen om 07.00-10.30-14.00-18.00-22.00 5 x 180cc met 6 schepjes. Verder maak ik duidelijk verschil tussen dag en nacht, maar het is gewoon dat elke keer als hij zijn speen verliest word hij wakker en wil hij hem weer hebben.
Ik hoop dat jullie wat tips hebben want ik wil echt graag weer eens slapen haha.

liefs natascha

Eigenlijk 2 tips maar je moet zelf weten wat je er mee doet.
s Avonds met de laatste fles wat rijstebloem er in doen.
Er staat vanaf 4 mnd maar wat niet weet wat niet deert.
Ik deed dit al direct na de kraamtijd en ik ken nog meer moeders
die dit al op tijd deden kan geen kwaad(als het helpt)
Wat de speen betreft speen kwijt jammer dan je mag een kind wel
met een speen in slaap laten vallen maar misschien een idee om het
alleen voor het inslapen te gebruiken.
Maar als je dat niet wilt of ziet zitten dan zou ik voor jou nachtrust
gewoon laten huilen het is toch niet vol te houden om constant naar bedje
te lopen en m er weer in te doen?
Wat je oudere kindje betreft die went er snel genoeg aan hoor ik neem aan dat je kindje wel vaker huilt dat hoort er nou eenmaal bij je kunt moeilijk bij ieder huiltje naar m toe rennen omdat anders het huis wakker wordt.
Als een kind van 4 moe is en heeft ook zn/haar slaap nodig dan slaapt het heus wel door misschien wordt ze wel even wakker maar het zou niet best wezen als ze dan niet snel weer inslaapt dan zul je nooit een tweede of derde enz kindje kunnen krijgen ieder kind huilt wel eens s nachts als het straks wat ouder word
neem ik aan dat je niet bij elke huil er heen gaat dan heb je geen leven en rust
Volgens mij wennen kinderen daar snel aan

quote: natascha1982 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-01-2009 09:45:50'));

Hey meiden , hebben jullie voor mij wat tips om je kindje te laten doorslapen 's nachts?
Ruben is nu 3,5 maand oud en een ontzettend leuk makkelijk en vrolijk jongetje, alleen gaan de nachten nog niet zo goed.
De laatste 2 nachten was hij vanaf 02.00 om het half uur wakker en wil hij zijn speen.
IK ben nu dus echt gebroken.
Ik kan hem ook niet laten huilen, want mijn dochter word dan wakker en ze is sinds 2 weken naar de basisschool dus heeft haar slaap hard nodig.
Ik heb al sinds het begin een vast ritme, nl voedingen om 07.00-10.30-14.00-18.00-22.00 5 x 180cc met 6 schepjes. Verder maak ik duidelijk verschil tussen dag en nacht, maar het is gewoon dat elke keer als hij zijn speen verliest word hij wakker en wil hij hem weer hebben.
Ik hoop dat jullie wat tips hebben want ik wil echt graag weer eens slapen haha.

liefs natascha

Hij is nog zo jong! De meeste kinderen slapen nog niet door op die leeftijd en vaak genoeg hebben ze dan ook een nachtvoeding nodig.

Komt hij echt voor een voeding of huilt hij steeds omdat hij zijn speen kwijt is??
Ik zou als ik jouw was niet steeds voor die speen elk half uur naar hem toe gaan...kom op zeg daar word jij ook niet gelukkiger van. Daarom hebben wij onze zoon en nu onze dochter nooit een speen gegeven. Dan maar even huilen als ze in slaap vallen maar ik ga niet steeds snachts die speen geven als ze hem kwijt zijn. Dus als eerste zou ik je willen zeggen: Weg die speen en leer hem zelf in slaap te laten vallen zonder iets. Later zal hij misschien een knuffel fijn vinden, dat heeft mijn zoon ook vanaf een maand of 8 a 9 gedaan.

Als hij echt nog voor een voeding komt dan zou ik of je laatste voeding van 22 uur, later gaan doen met rijstebloem, of juist die voeding proberen over te slaan en de voeding van 18 uur naar 19 uur gaan rekken met rijstebloem. Mijn zoon sliep met 3,5maand klokje rond en kreeg toen gewoon wat schepjes rijstebloem in de fles van 19 uur. Het kan misschien dus zijn dat je hem om 22 uur uit diepe slaap haalt waardoor hij erg onrustig verder gaat slapen.

Succes

Weet je zeker dat hij niet gewoon honger heeft? Heb je dat wel eens geprobeerd, een klein flesje te geven? Kindjes zijn tenslotte geen computers, ook na 6 flessen overdag zou hij best nog melk kunnen willen... wellicht dat hij daarom steeds z'n speen zoekt?

De tip van de rijstebloem vind ik ook een goeie. Het proberen waard in ieder geval.

Wat ik persoonlijk in ieder geval zou doen is het jezelf wat makkelijker maken. Leg je zoon lekker bij jou in bed! Wel veilig natuurlijk... wat wij bij onze dochter deden is haar tussen onze kussens in op haar aankleedkussen leggen, boven ons ons dekbed. Daaroverheen haar dekentje, goed strak om haar en het aankleedkussen heen. Dan hoef je er in ieder geval niet de hele tijd uit joh! Dan is het een kwestie van 2 seconde en je kunt weer verder slapen. Voor jouzelf een stuk minder slopend.

Succes in ieder geval, ik hoop dat je snel weer mag slapen!

quote: Mvwtje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-01-2009 21:19:23'));

Weet je zeker dat hij niet gewoon honger heeft? Heb je dat wel eens geprobeerd, een klein flesje te geven? Kindjes zijn tenslotte geen computers, ook na 6 flessen overdag zou hij best nog melk kunnen willen... wellicht dat hij daarom steeds z'n speen zoekt?

De tip van de rijstebloem vind ik ook een goeie. Het proberen waard in ieder geval.

Wat ik persoonlijk in ieder geval zou doen is het jezelf wat makkelijker maken. Leg je zoon lekker bij jou in bed! Wel veilig natuurlijk... wat wij bij onze dochter deden is haar tussen onze kussens in op haar aankleedkussen leggen, boven ons ons dekbed. Daaroverheen haar dekentje, goed strak om haar en het aankleedkussen heen. Dan hoef je er in ieder geval niet de hele tijd uit joh! Dan is het een kwestie van 2 seconde en je kunt weer verder slapen. Voor jouzelf een stuk minder slopend.

Wil hier toch even op reageren....
Ik ben ábsoluut geen voorstander van kinderen in het bed van papa en mama. Vaak wen je ze sneller aan dit fenomeen dan dat je er erg in hebt!
Wij hebben dus ook een aantal stelletjes in de omgeving die aan het proberen zijn om na 1-2 jaar  hun bed weer voor zichzelf te krijgen  met alle ellende taferelen van dien!
Toch hebben wij de eerste nacht ons kereltje (hij is om 17.03 uur geboren) ook bij ons in bed gelegd omdat hij vreselijk misselijk was van het vruchtwater. Wij hebben een gelbed, vergelijkbaar met een waterbed, daar mogen ze dus helemaal niet in als ze zo klein zijn. Heb dus  ook altijd gedacht dat een aankleedkussen een veilige plek was. Totdat 's morgens de kraamhulp kwam en heel logisch concludeerde: wat is het verschil tussen dat kussen en jullie "kunststof" matras? Als hij met zijn neusje in het aankleedkussen terecht komt krijgt hij net zo weinig adem! Ik kon haar niet anders dan gelijk geven.......
Iedereen moet het zelf weten, maar ik heb daar wel van geleerd!

Groetjes Saskia

P.S. Verder heb ik geen tips voor je die hier nog niet genoemd zijn, veel sterkte iig!

quote: Sas95 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-01-2009 22:17:19'));

quote: Mvwtje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-01-2009 21:19:23'));

Wil hier toch even op reageren....
Ik ben ábsoluut geen voorstander van kinderen in het bed van papa en mama. Vaak wen je ze sneller aan dit fenomeen dan dat je er erg in hebt!
Wij hebben dus ook een aantal stelletjes in de omgeving die aan het proberen zijn om na 1-2 jaar  hun bed weer voor zichzelf te krijgen  met alle ellende taferelen van dien!
Toch hebben wij de eerste nacht ons kereltje (hij is om 17.03 uur geboren) ook bij ons in bed gelegd omdat hij vreselijk misselijk was van het vruchtwater. Wij hebben een gelbed, vergelijkbaar met een waterbed, daar mogen ze dus helemaal niet in als ze zo klein zijn. Heb dus  ook altijd gedacht dat een aankleedkussen een veilige plek was. Totdat 's morgens de kraamhulp kwam en heel logisch concludeerde: wat is het verschil tussen dat kussen en jullie "kunststof" matras? Als hij met zijn neusje in het aankleedkussen terecht komt krijgt hij net zo weinig adem! Ik kon haar niet anders dan gelijk geven.......
Iedereen moet het zelf weten, maar ik heb daar wel van geleerd!

Groetjes Saskia

P.S. Verder heb ik geen tips voor je die hier nog niet genoemd zijn, veel sterkte iig!

Het zou ook zeker mijn eerste keus niet zijn maar ik denk niet dat zo'n klein kindje dat al door heeft hoor! Mijn dochter heeft zelfs de eerste 3 weken op mijn arm geslapen... anders lag ze heel de nacht te huilen, moet toch wat... Niet ideaal, want zelf slaap je dan heel licht, maar beter dan niets natuurlijk.
Nu ligt ze gewoon heerlijk in haar eigen bedje en sliep zelfs al door vanaf 8 weken. Ik denk dus niet dat je ze zo klein al kunt verpesten!
Ik snap ook jouw bezorgdheid goed, en het is zeker niet volgens de regels. Maar wat is dan het verschil tussen het matrasje van je kind en het aankleedkussen? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.   Want dan kun je ook gewoon het hele matras verhuizen... of zet het bedje naast het jouwe! Ook een oplossing natuurlijk, het gaat er mij om dat de mama ook rust krijgt! Daar is het kindje ook weer bij gebaat.

(Overigens hebben mijn kraamverzorgster en verloskundige het alleen maar toegejuichd, vonden het een prima oplossing.)

Hai hai Mvwtje,

Dat ben ik met je eens dat het gaat om de rust van moeder en kind. Ook dat je die hele kleintjes niet zo gauw "verwend" Ik bedoel ook  dat je ze  wel gauwer "gewend" .... Want als ze eenmaal gewend zijn (heel dicht)  bij jou in de buurt in slaap te valllen ipv in hun eigen bedje, wanneer ga je dat dan invoeren? Dat is dus ook waar het in onze omgeving bij een aantal mensen is "misgegaan" Eerst kun je ze niet verwennen dan zijn ze nog zo klein maar wanneer is die flinterdunne lijn dan dat ze het wel doorhebben? Dat bedoel ik met dat je ze sneller ergens aan went dan je er soms erg in hebt...
Bij ons is  het verschil tussen aankleedkussen en matrasje de Aerosleep haha!
Maar wat de kraamhulp bedoelde was dat het aankleedkussen gewoon een kunststof ding is en ik neem aan dat het matrasje van jullie kindje toch nog meer lucht doorlaat dan een kunststof kussen.
Vandaar dat ons motto is dat het eigen bedje (waar het dan ook staat haha) boven alles gaat!
Hoop dat ik je niet gekwetst heb met mijn mening? Want zo was het ábsoluut niet bedoeld!

Groetjes Sas

Terug
Bovenaan