Tips voor een baby die niet wil slapen?

<p>Hallo allemaal,</p><p> </p><p>mijn zoontje van 6 weken slaap bijna niet overdag .. hij gaapt veel en is ook echt wel moe maar hij begint te huilen als ik hem weg leg en valt gewoon echt niet in slaap ? hierdoor komt hij ook elke 2 uur voor voeding wat gewoon echt niet kan .. herkent iemand dit en heeft iemand de tip? </p>

Dragen, dragen, dragen. 
Mijn dochter heeft tot 12weken alle slaapjes overdag in de draagzak gedaan. Ging prima. Had ook nog 1 van 1,5 rondlopen en kon gewoon nog alles doen met haar. Na 12 weken sliep ze opeens bij mn moeder in een bedje en sindsdien ging het steeds beter. 
Ik weet hoe heet het nu is en hoe vervelend het is, maar een oververmoeide baby is nog vervelender..  

Heel normaal voor zo'n kleintje! Hij heeft net 9 maanden bij jou in de buik gezeten en de wereld is nog groot en eng. Slaapt hij wel als hij bij jou is? Lekker bij je houden, eventueel in draagdoek of draagzak zodat je je handen een beetje vrij hebt. 
Wat betreft de voeding, als je borstvoeding geeft gewoon aanleggen als hij daar behoefte aan heeft. Bij zo'n kleintje is iedere 2 uur heel normaal. Als je flesvoeding geeft kun je hem kleinere flesjes geven. Reken dan even uit wat hij totaal per dag krijgt en deel dat door het aantal keer dat hij voeding wilt (iets van 8 of 10 keer is normaal). Die hoeveelheid geef je dan per keer. Baby's hebben behoefte aan vaak kleine voedingen vanwege hun kleine maaginhoud en om de bloedsuiker op peil te houden. 

Inderdaad, dragen, op je laten liggen - wat dan ook. Was het enige dat hier hielp in ieder geval ;). Zoek een leuke serie op netflix, richt een ventilator op de bank en leg jezelf daar neer met hem.
Als hij moe is doordat hij niet slaapt overdag, kan het ook zijn dat hij niet goed drinkt. Dan zit je in zo'n vicieuze cirkel. Herken echt wat je schrijft, bij ons veranderde een tijd lang niks plannen en mijn zoontje echt bij me houden alles! 
(Overigens kan het op die leeftijd nog wel dat ze 8 keer drinken hoor)

Bedankt dames, maar ook bij mij slaapt hij niet ? in de draagzak is hij constant aan het trappen en slaan. Hij lijkt nu oververmoeid en verzet zich er echt tegen. Ook heb ik bij het cb aangegeven dat hij veel honger heeft maar dat linken ze hier aan. Kleinere porties en dan vaker word hij ook onrustig van en dan blijft hij na de fles nog huilen en zoeken. Ik weet even niet meer wat ik moet, ik weet dat hij gewoon echt wat slaap nodig heeft maar ik krijg hem gewoon niet in slaap ? hij sliep trouwens altijd goed overdag  

O wat vervelend. En als je gaat wandelen? Bij mijn dochter moest ik echt wandelen in de draagzak eerst. Of squats doen haha, van alleen stil zitten viel ze niet in slaap. 
Qua voeding durf ok niet veel te zeggen, ik geef bv dus mn dochter kon/kan onbeperkt drinken en gerust een uur slapend drinken..  

Oh heel vervelend ja, het gekke is dat ik me dus niet helemaal meer goed kan herinneren hoe het was maar ik weet wel nog dat ik me heel wanhopig voelde toen. Mijn zoontje moest ik iig wel altijd in slaap "wiebelen". Heen en weer lopen met hem op de arm en beetje bewegen met de arm, of als ik dus lag hem bovenop mij op z'n buik en zijn kontje schudden. Of hem op mijn ene schouder leggen met zijn hoofdje en dan heen en weer lopen, zijn ruggetje masseren en bovenlichaam wiebelen.
Elke baby is natuurlijk anders.. maar probeer zelf te relaxen, al kan ik me je gevoel goed voorstellen (en dat dit verre van relaxt is ook). Maar mijn baby reageerde heel sterk op mij en als ik dus onrustig was, was hij dat ook. 
Qua voeding: ik had een beetje schijt aan die hoeveelheden. Mijn zoontje wilde ook in het begin meer dan de voorgeschreven hoeveelheid en dat gaf ik hem gewoon, ongeacht wat het cb zei. Dat is vrij snel veranderd en toen dronk hij "gewoon" 5 flesjes op de dag, en dat werd door het jaar heen steeds minder. Hij is nu 1 en helemaal niet dik ofzo, dus zou je vooral aanraden te zorgen dat hij verzadigd is! 30 ml meer of 1 flesje meer tijdelijk maakt echt niet zoveel uit!
Zo heel verhaal.... sorry! Onthoud: het wordt echt beter!

Terug
Bovenaan