Tips voor een baby die niet wil slapen?

He wat vervelend! In het begin hebben we ons kleintje ook de hele tijd geholpen met in slaap vallen, eindeloos rondlopen en heeel veel geduld. Op een gegeven moment werd het minder en kon hij zelf in slaap vallen (vanaf 3 mnd).
Hij had last van reflux door tongriempje (ook niet meteen, maar vanaf 6 weken), daardoor minder slapen en minder drinken en toen dat minder werd ging het beter. Ik had contact met een lactatie kundige die daar bij mee keek. Misschien overleggen met de huisarts of ze kunnen uitsluiten dat er medisch niks aan de hand is?  
Het hielp bij ons uiteindelijk ook om een ritme aan te houden. Als een baby’tje oververmoeid is komt het moeilijker in slaap en kom je in een vicieuze cirkeltje en daar komt ie uiteindelijk wel weer uit. Op het moment hartstikke lastig, maar als het goed is wordt het beter! Hou vol :)

Als jij het idee hebt dat het kan komen doordat hij meer nodig heeft dan je nu geeft gewoon lekker doen! Al is het naar om te proberen volg je gevoel. Ik heb wel eens bijgemaakt en kon mezelf wel voor mijn kop slaan zo makkelijk ging dat erin, heb me vreselijk gevoelt dat het daar aan lag, alleen maar omdat iemand mij verteld dat het niet mag terwijl die mijn dochter maar in een moment opname ziet.
Ons meisje heeft ingebakerd gelegen de eerste weken, totdat ze zich eruit kon wurmen.

Je kunt proberen of hij tevredener is na een klein flesje als je die therapeutisch geeft. Wordt meestal geadviseerd bij borstvoeding maar is ook bij kunstvoeding goed om te doen. Je zorgt dan dat je kindje moeite moet doen om de fles leeg te drinken zodat de zuigbehoefte wordt bevredigd en het lichaam tijd krijgt om het seintje genoeg voeding te krijgen. 

Bij therapeutisch voeden kies je voor de kleinste speen (mijn dochter heeft tot een jaar uit de prematuurspeen van dr. Brown gedronken). Je laat je kindje redelijk rechtop zitten en houdt de fles zo horizontaal mogelijk. 

Misschien heeft hij ergens last van? Als in hoofdpijn, longetjes niet goed gerijpt, misschien werveltje niet goed? Kijk eens naar een kinderostheopaat bij je in de buurt. Vaak kan je snel terecht en is t misschien snel opgelost. CB weet ook niet alles hè. Succes!

Bij ons ook het geval. Wilde niet slapen of kon niet slapen door overprikkeling. Bij ons heeft inbakeren heel goed geholpen. toch het geborgen gevoel! Genoeg filmpjes op internet te vinden! 

succes! 

Mijn dochter sliep ook bijna niet overdag. Nu is ze 5 maanden en slaapt overdag nog niet veel.
Wat goed werkte was baarmoeder geluiden via YouTube aanzetten. Daar werd ze rustig van. 
https://youtu.be/oewj_XEM1js
Deze gebruik ik.

Haii, om te beginnen ik voel je! En je doet het geweldig een baby krijgen en helaas geen handleiding erbij... mijn dochter deed ook moeilijk ik gaf haar dan ook extra fles voeding... cb was het er ook niet zo mee eens maar mijn dochter had het nodig ze was/ is gewoon een lekkere eter... (ze heeft geen overgewicht) soms was het net 2 slokjes van een 2e fles wat ze nodig had... ik liet mijn dochter ook altijd op mijn borst slapen. Later in Puckababy... probeer te ontspannen baby's voelen de stres. En vergeet niet: je doet het echt geweldig en dit gaat ook echt voorbij!! 
Heel veel succes ?

vooral proberen je geen zorgen te maken en doen wat goed voelt voor jou en je kindje. 
Zoveel verschillende kinderen, verschillende ouders. Er is helaas geen magische formule waarop het opeens wel werkt. 
Ik snap dat het frustrerend is, maar met 6 weken wil dat kleintje vooral bij jou zijn. Als dit kan, geef er dan aan toe!

En het komt goed, je doet het goed

Terug
Bovenaan