Tips voor een fles

Iemand tips voor een fles? Misschien iemand die dit verhaal herkent & de oplossing heeft (weet dat elk kindje verschillend is maar wie weet helpt het voor ons kindje ook gewoon)

We hebben de dr brown fles met difrax speen. Dr brown speen kan ze niet echt goed uit drinken. Klakt veel, knoeit dan veel.. dus vandaar difrax speen.

Ze krijgt 150/5 met 2 johannesbroodpitmeel schepjes ivm spugen. Zonder kan ze niet, pas nog een keer geprobeerd.

Maar nu komt het volgende:
- soms heeft ze met de S speen de fles binnen 10 minuten leeg
- soms komt er uit de S speen al meteen niks, doen we de M speen erop en drinkt ze hem binnen 5 minuten leeg met het gevolg dat ze buikpijn heeft.
- soms drinkt ze rustig op haar gemakkie 20 minuten de fles leeg met eerst de S & daarna de M en heeft ze daarna nog honger
- soms drinkt ze rustig op haar gemakkie 20 minuten maar laat ze +/- 70cc staan.

Er is geen pijl op te trekken wanneer ze dit wel goed doet & wanneer niet. Ligt niet aan afleiding oid. Waarschijnlijk ene keer minder honger dan de andere keer, dat kan.. maar ik snap die snelheid niet. Soms is ze ook echt gefrustreerd.. dat komt gewoon omdat die johannesbroodpitmeel erin zit en de melk daardoor dik wordt maar het is bij elk drinkmoment anders hoe de melk uitpakt en dat is echt vervelend. Nu zit dat ventiel natuurlijk ook in de dr brown fles en vroeg me af of dat middagen niet ook meespeelt.. vandaar mijn vraag: iemand een tip voor een fles? Misschien zelf ooit overgestapt na een soort gelijk verhaal? Iemand ook enig idee waarom die johannesbroodpitmeel elke keer zo verschillend werkt?!

We zijn hier al 4 mnd mee aan het vechten en wordt er een beetje moe van.. ?

Heel herkenbaar dus ik lees mee. Wij hebben alleen geen difrax speen maar gewoon browns speen 2 erop. Maar inderdaad de ene keer zit hij om de haverklap verstopt en krijgt hij er niets uit en de andere keer klokt hij zo leeg. Ook geen idee wat we fout doen.

Is er toevallig wel eens naar haar tongriempje gekeken? Misschien is die te strak waardoor het drinken allemaal wat lastiger gaat.
Bij ons zoontje is deze in de kraamweek ingeknipt, de kraamverzorgster gaf aan dat ze hem ook hoorde klakken tijdens drinken (zelf nooit gehoord, maar ik was zo vers moeder dat ik het allemaal nog niet wist/zag/herkende). De vk kwam toen voor controle en gaf aan dat hij inderdaad erg strak was en is toen dus ingeknipt

Jippie. Vervelend is dat he.. iemand zei dat het zou kunnen komen door het ventiel.. vandaar dat ik dacht, ik ga maar opzoek naar een andere fles ipv een andere speen want we hebben inmiddels elke speen geprobeerd ? hoe gaat dat bij jou kindje op dit moment? Doet hij er wel rustig 20 minuten over of dat ook niet?

Pietepad. Ja die tip kregen we idd ook, er is door 3 man sterk naar gekeken (huisarts kinderarts & logopedist) en met het tongriempje is gelukkig niks aan de hand! ? toch bedankt voor het mee denken!

Wij hadden voorheen de dr Brown brede fles. Daar klakte onze dochter ook van. Wij vonden dat de fles juist vaak lekte en daarom overgegaan op de difrax smalle fles. Wij gebruiken de 1-2-3 speen van difrax voor de jbpm, ik roer dan altijd met een vork om zo klontjes eruit te kunnen scheppen en uit elkaar te kunnen drukken. Voor pap gebruiken we de 1-2-3 speen van kruidvat want daar is die van difrax weer te klein voor. Ze heeft eigenlijk altijd de fles binnen 7 minuten op, maar onze dochter is al wel bijna 8 maanden.

Hier alleen ervaring met pap. Maar wij hadden inderdaad een dr. Brown fles. En deden daar de difrax 1-2-3 speen op. Dan gebruikte we stand 2. Als het dan te snel ging draaiden we de speen iets terug, dan krijgen ze er minder doorheen. En als de fles even niet lekker liep door wat dikkere voeding, of een klontje dan draaiden we hem even naar 3. Op deze manier deden ze bij ons vaak wel 15minuten over de fles. Maar geen idee of dit bij johannesbroodpitmeel ook zo makkelijk gaat

Kan je evt een andere jbpm gebruiken? Of de "mixer" van Dr browns om klontjes tegen te gaan?
evt indikken met Gellilact? (Werkt iets anders zie forums voor refluz baby's!)

Wij hebben geen ervaring met jbpm, maar wel met pap. Daarvoor gebruikte we een difrax fles, omdat het door het ventiel van dr. Brown niet werkt met pap.

Terug
Bovenaan