Tips voor een fles

Totaal geen ervaring mee maar ik gebruik ook de Dr. Brown flessen. Ik heb gelezen dat als het ventiel niet meer ‘nodig’ is je deze er ook gewoon uit kan halen. Misschien gewoon het ventiel eruit halen en dan een 1-2-3 difrax speen proberen?

Ik weet niet of het door het ventiel komt... het zit namelijk al in de speen en komt er dan niet uit. Wat wel een beetje helpt is halverwege de fles even stoppen en nog een keer schudden. En ik ben nu op de temperatuur van het water aan het letten. Ik denk dat hij soms net iets te koud is waardoor het niet goed oplost. Ook let ik nu op de hoeveelheid water. Dus ik ben aan het onderzoeken. Hij doet wisselend over de fles dat ligt eraan of hij moe is. Maar meestal 15 minuten tenzij die speen elke keer verstopt zit.

Ik doe net een hele grote ontdekking!! Doe maar eens 150ml water in een dr brown fles & giet dat maar eens over in een maatbeker/andere fles. Die verhoudingen kloppen niet!! ;o

Ik had in een aventfles 150ml water gedaan.. deed dit in een maatbeker en die gaf ook 150ml aan & toen deed ik ditzelfde water in een dr brown fles en deze gaf 160ml aan!!

Dit betekend dus dat er elke keer 10cc te weinig in de flessen zat. Als ik het streepje 150 aanhield op de dr brown bleek dit dus maar 140cc te zijn. Dat verklaard de enorme dikte van de melk dan ook denk ik?! Want als een kindje bijv verstopt zit moet je 10cc extra in de fles doen voor de ontlasting.. dus zo'n kleine hoeveelheid doet al heel veel op een fles. Dat is dus andersom ook! Als er te weinig in zit :eek: !!

Wauw zou dat het zijn?! Ik deed de laatste tijd al iets meer water zodat hij ietsje dunner werd, maar zo te lezen moet dat dus ook echt. Tnxx!!

Ohh wat een struggle he! Wij zijn hier ook lang mee aan het puzzelen geweest voor onze zoon met reflux. Wij gebruiken speciale voeding tegen het spugen/krampjes. Want dat kloten met losse schepjes jpm werkte niet genoeg. ?Wij gebruiken momenteel hero nutrasense comfort 1 in combinatie met de dr, brownflessen inclusief ventiel en difrax M spenen en dit werkt voor nu goed!

Terug
Bovenaan