tips voor een goede fles

Vandaag Julia weer gewogen en ze is eindelijk boven haar geboortegewicht.
Ik heb de afgelopen dagen naast borstvoeding ook afgekolfde melk en kunstvoeding gegeven. Dus ze moest wel aangekomen zijn.
Omdat ze naast de borstvoeding nog zoveel extra wil drinken, denk ik dat ik gewoon te weinig melk voor haar heb,
In overleg met het CB ga ik nu een paar dagen alleen borstvoeding even. Als ze aan het eind van de week verder is aangekomen, dan zit het met de borstvoeding wel goed. Maar als ze weer is afgevallen of niks is aangekomen van alleen de moedermelk. Dan vrees ik dat ik toch over moet stappen op kunstvoeding. Of in iedergeval een combinatie van beiden. Want ik heb al behoorlijk geinvesteerd in de borstvoeding toen het de eerste week niet echt wilde lukken, dat ik het nog niet aankan om het helemaal op te geven.

(wat opbeurende woorden van jullie zijn welkom, want voel me best een beetje sip dat ik waarschijnlijk moet stoppen)

Maar nu ben ik erg benieuwd wat goede flessen zijn. En dan vooral voor krampjes enzo. Want daar heeft onze meid nu al last van en dat zal vast meer worden als ze de fles krijgt.
Ik heb gehoord dat de Dr Brown flessen erg goed zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
En welke flessen zijn nog meer goed? Graag hoor ik jullie tips!

Liefs Maartje

Hey

Echt iets vrolijks kan ik niet vertellen want mijn borstvoeding gaat goed.
Maar met een fles kan ik misschien wel helpen.
Ik gebruik een tommie tippie fles die heeft een speen in de vorm van de tepel. en een soort van luchtgaatjes tegen darmkrampjes. bij mij gaat het erg goed om zo de afgekolfde melk te geven. dze fles is gewoon te koop bij de kruitvat.
Ik hoop voor je dat je als nog gewoon je borstvoeding kan blijven geven en anders dat ik je heb geholpen voor een fles.

Ik heb een Tommee Tippee fles staan (werd mij afgeraden door de lactatiekundige vanwege de grote speen), een Avent (de speen hiervan vind ik niet fijn) en een Difrax (zou heel goed moeten zijn, maar bij ons werkt hij niet: Sverre drinkt er heel slordig uit en heb verschillende spenen geprobeerd maar niks helpt), maar gebruik sinds een paar dagen een Dr. Brownfles. Ik vind hem geweldig! Sverre drinkt heel netjes, zonder knoeien en heeft veel minder last van boeren en krampjes.

Ik heb zelf Difrax flessen (geef heel bewust gekozen geen borstvoeding) en mij bevallen deze flessen prima. Wel heb ik de standaard spenen vervangen voor standen spenen zodat ons mannetje niet zo heel hard hoeft te zuigen

Ik had de Nuby flessen, maar vond het niks en gebruik nu weer de Avent flesjes, net als bij oudste. Prima, Maes heeft nergens last van en ja, hij knoeit wel eens, maar voordat kinderen niet meer knoeien met eten... dat duurt wel even! ;-)
En Isa heeft dezelfde fles, maar dan met een extra ring tegen lucht, want zij heeft meer last van haar darmpjes.

Oei, hier ook een flessendilemma. Ik geef ook flesvoeding en heb 4 difrax Ultra S flessen aangeschaft. Maar ik ben er vandaag achter gekomen dat 2 van de 4 speengaten groter zijn dan de andere. Gevolg: als je de fles op zijn kop houdt spuit er al een straaltje melk uit. Bij de andere 2 spenen niet, of het druppelt er langzaam uit. Ik heb het idee dat Diederik zich daardoor soms verslikt, met hoestbuien en spugen tot gevolg.

Verder vind ik het irritante aan Difrax dat er water onder de randen van de speen en de bodem kan blijven zitten, wat tijdens het voeden lekt. Maar ja, anderzijds kun je de flessen daardoor wel eenvoudig schoon krijgen: je kunt ze helemaal demonteren.

Ik kijk het dus nog even aan (en heb Difrax vanmorgen gemaild voor nieuwe spenen;-) voor ik ergens op overstap. Maar ben dus ook benieuwd naar andere ervaringen!

Wij gebruiken ook de Avent flessen met extra ring en die bevallen goed! De Nuby flessen vind ik helemaal niks, die lekte bij ons aan alle kanten. Sowieso zijn mijn kinderen niet echt heel kieskeurig, De flessen van eigen merk Etos vinden ze ook prima al zuigen die wel vaccuum, die gebruik ik dus als reserve!

Ik heb geen tips voor wat betreft flessen, maar ik neem het opbeurende/stimulerende praatje voor wat betreft de borstvoeding wel voor mijn rekening
:)

Als je de komende dagen alleen borstvoeding gaat geven, probeer dan heel veel aan te leggen. Misschien wel om de 2 uur. Hoe vaker je aanlegt, hoe meer melk je aanmaakt. Maarten is as woensdag 2 weken oud en die komt ook nog regelmatig om de 2 uur. Het is best vermoeiend, zo vaak voeden, maar het heeft wel een functie. Ook voor evt. langere tijd voeden, hoe meer je nu investeert, hoe meer profijt je er over 2 of 3 maanden van hebt (als je van plan bent om zo lang door te gaan, als dat zou lukken natuurlijk)

Je hebt al zoveel opstart problemen gehad, ik kan me helemaal voorstellen dat je het zonde vindt om te stoppen. Voor meer tips kun je altijd terecht op www.borstvoedingsforum.nl. Ik heb daar met mijn eerste veel baat bij gehad, die heb ik uiteindelijk 8 maanden volledig borstvoeding gegeven en tot een jaar nog de ochtendvoedingen.

Héél veel succes en als het borstvoeding geven toch niet zou lukken, dan weet je voor jezelf dat je er alles aan gedaan hebt!!! Petje af hoor!

Terug
Bovenaan