Tips voor in een kraamkado, wie kan helpen?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn schoonzusje is 2 weken geleden bevallen met 34 weken. Het jongetje woog 1870 gram en was 42 cm. Maar hij heeft van vanaf het begin gelijk goed gedaan en is gaan groeien.
Nu mag hij waarschijnlijk al in of na het weekend mee naar huis. Fantastisch natuurlijk, alleen heb ik het kraamkado nog niet in orde. Ik wil een 10 dagen pakket maken, zodat ze iedere dag een pakje kunnen open maken. Om toch nog een beetje een kraamtijd van te maken.
Nu heb ik al een slabbetje en spugdoekjes, Het lijkt me ook leuk om er iets in te doen voor de papa en mama.
Heeft er iemend misschien een idee?
Met het geboortebord ben ik vandaag begonnen en wordt al heel leuk, een winnie the Pooh.

Alle tips zijn welkom,
Bedankt,
Ris

Hoi hoi,
Kijk eens op simplycolors.nl!
Echt een hele leuke site!
Groetjes,
Mar

Hoi!

Het ligt er natuurlijk aan wat je er aan wilt uitgeven, maar hier een paar suggesties:

- fotoalbum
- badring (voor steun in bad zodat de baby op een gegeven moment zonder ondersteuning in bad kan zitten)
- kleertjes (kan elk maatje dat je wil)
- houten ketting voor aan speen met naam erop.
- iets lekkers voor onder de douche/in bad voor papa/mama
- een sigaar voor papa
- houten treintje waarbij ieder wagonnetje een letter is en zo de naam van de baby
- knuffel
- rammelaar
- knisperboekje
- 1e bestekje
- fotolijstje (misschien al met een foto erin)
- Badstoffen omslagdoek
- pak luiers

Zomaar een paar ideetjes. Succes ermee!

Hoi Ris,

Ik maak ook voor mijn beste vriendinnen vaak een tien dagen pakket.
Eerste dag een klein flesje champagne en marsepein ( is goed voor de melk produktie)
verder heb ik er meestal een fleece deken inzitten, verfrissingsdoekjes voor moeder, erg praktisch tijdens de kraamtijd. Een lekkere badschuim of douche gel om moeders te verwennen. twee kleine fotoboekjes (van die inschuifmapjes) zodat de trotse ouders de foto's van hun kind kunnen showen, kleine kleerhangertjes en verder allerlei leuke dingen die ik tegen kom tijdens het shoppen.

succes ermee!

groetjes Pauline

hoihoi
 voor de papa en mama:

een flesje massageolie
een romantische cd
badolie of douchegel
een babyboek om in te vullen (als ze dat nog niet hebben)
een leuk fotolijstje
een avondje uit met jezelf als oppas aanbieden (voor over een tijdje natuurlijk)
een leuk t-hirt met tekst of foto van de baby
 En toen hield mijn fantasie op.......
Nou groetjes van RB en suc6 ermee!

Hoi,

wat een leuk idee van je om tien dagen lang een kadootje te geven.

Wat ik persoonlijk erg leuk vond om te krijgen waren luxe bonbons, dus echt iets voor mama alleen. Verder een badrelaxpakketje (ontspanningscd en badparels).
Verdere tips:
baby nagelsetje (heel handig en je krijgt het van geen enkele andere kraamvisite)
foto-album voor de baby
voorleesboekje
mokken "liefste papa of mama"
uitwasbare zoogcompressen
bijtringen

Het zijn vrij goedkope kadootjes, behalve uitwasbare zoogcompressen. Deze zijn bij de Prenatal 11,00 euro. Wel de goedkoopste in zijn soort trouwens.

Veel koopplezier,

Suzanne

Hai Ris,

Vaak maak ik ook een kraammand voor vriendinnen. De meeste dingen zijn al gezegd, maar ik doe er vaak een speentje in en  een tandendoosje of haarlokdoosje. Wat dacht je van een autootje voor de beeb, of een pop als het een meisje is.

Veel plezier met het maken van de mand.

Mniek31 (maart forum)

PS heb je andere stukjes ook gelezen, gaat het nu weer wat beter tussen jou en je vriend??

HOi,

Wat een leuk idee zo'n pakket. Mijn favoriete cadeautje is een persoonlijk boekje. Je kan het op internet bestellen: www.eigen-wijs.nl

daar heb je verschillende boekjes. Je geeft dan de naam van het kindje op en de geboortedatum en zo nog wat gegevens. Vijf dagen later heb je een kinderboekje in huis waarin het kindje de hoofdrol speelt.

Ik vind het altijd erg bijzonder., zou het zelf ook super vinden om te krijgen.

Groeten Carina

Terug
Bovenaan