tips voor kids

Hoi,

Mijn zoontje van drie trekt ook veel meer naar mij toe dan naar zijn vader. En ik weet dat het heel vervelend kan zijn als hij aldoor zegt mama doen!!
Maar ik zeg ook tegen hem dat papa het dit keer doet (wat dan ook) en na enig tegenstribbelen accepteert hij dat. Je moet consequent blijven en papa (of mama) erbij blijven betrekken. En het vooral niet persoonlijk opnemen!!! Dit zijn kinderen en die weten echt niet dat ze daarmee mensen kwetsen. Daar hebben ze nog helemaal geen idee van. Gewoon geduld hebben en het je niet aantrekken als ze een tijdje niets van je willen weten. Komt vanzelf weer! Succes

Heel herkenbaar probleem. Mijn dochter van 2,5 is ook helemaal papa-fan. Heeft altijd wel een beetje naar papa getrokken maar de laatste weken is het wel heel erg. Als ik alleen met haar ben is er niets aan de hand maar zodra papa er is wil ze mij een beetje buitensluiten. Consultatiebureau heeft als advies gegeven om er geen aandacht aan te schenken maar dat is weleens moeilijk want het kwetst je toch een beetje. Ik ben in ieder geval blij dat er meer kinderen zijn die dit hebben.

Terug
Bovenaan