Tips voor nieuwe moeders

Ik denk dat dit bij iedereen ook wel anders aanvoelt ?. Ik werd namelijk net heel rustig en ontspannen van dingen opzoeken en nalezen. Van dit niet te doen kreeg ik net enorme stress. Ik denk dat je de informatie dan ook niet echt moet zien als dingen die je 'moet' doen maar eerder als 'een mogelijke manier van werken'. Uiteindelijk hangt veel af van de baby die je zal hebben. Dat weet je uiteraard nog niet maar om al wat verschillende ideeën te hebben en je blik te verruimen voordat de baby komt, ik vond dat wel echt een heel fijn idee. Als je er nog onrustiger door wordt, inderdaad beter niet doen. Maar als het je helpt, waarom niet ?.

Kies gewoon één toegankelijk boek dat een beetje bij jou lijkt te passen en ga daarvoor. Ik vond Buskruit met Muisjes wel leuk.
Je kunt je nog helemaal suf lezen en 'voorbereiden', maar uiteindelijk gaat het toch allemaal één grote verrassing worden :)
En bedenk: elk kind is anders & al die andere ouders doen ook maar wat ;-)

@mateke Heel goed punt en helemaal waar! Het hangt er vanaf waar jij je het meest fijn (of minst gestresst) bij voelt. Ik ben er zelf uiteindelijk heel recalcitrant van geworden zoals te lezen is haha, maar vind hoe jij het uitlegt heel mooi!

Ik had achteraf spijt dat ik me niet in krampjes had verdiept. Niet alle baby's krijgen het natuurlijk. Maar met een baby die krijst van de krampjes kan je niet bepaald googlen naar de oplossing.

Ik wilde inderdaad juist alles weten. Wat ik een fijn boek vind is Twaalf maanden zwanger, daarin gaat het ook over de eerste 3 maanden met baby, waar veel informatie/boeken ophouden.

Ik ben ook het type 'alles willen weten'.. daar voel ik me het beste bij! Het boek buskruit met muisjes (al genoemd hier) vond ik ook een fijn boek om te lezen!
En als je erover denkt om borstvoeding te gaan geven raad ik je het boek 'Het nieuwe borstvoedingboek' aan van Stefan Kleintjes, daar heb ik echt heel veel aan gehad! Was een tip van mijn verloskundige.

Het telefoonnummer van een vriendin die moeder is onder de favoriete-knop op je telefoon en als je je eigen moeder nog hebt die onder nummer 2.
Je moederinstinct neemt het van je over en bij hysterie heb je bovenstaande mensen nodig. Eerst voor de vragen (waar je door je moederinstinct zelf ook stiekem het antwoord wel op weet) en later voor al je frustraties, grappige anekdotes en de nodige bakkies koffie! 

Komt echt allemaal goed!!

Vertrouw allereerst op jezelf, je zult het vast op je eigen manier goed doen.
Ik krijg nu een 4e kindje en ben inmiddels wat ervaren. Bij de 3e las ik het boek Oei ik groei, wat gaat over mentale sprongetjes en de gepaarde ontwikkelingen van een baby.
Dit heeft mij geholpen om mijn baby beter te begrijpen. Mijn 3e is ook een stuk anders opgevoed, omdat ik haar beter begreep. Ik had het boek graag eerder gelezen, op Intetnet kun je hierover ook van alles terug lezen. Veel succes. ?

Terug
Bovenaan