tips voor schrale wangetjes?

Wie heeft de gouden tip tegen schrale wangetjes?
Julia heeft hier echt al lang last van. Het lijkt ook zeer te doen, ze draait vaak haar hoofd weg als ik haar wangetjes aanraak.

Ik smeer altijd vasaline als ik naar buiten ga. Om de wangetjes te beschermen tegen wind en kou, maar toch heeft ze schrale wangen.
Om de wangen te verzorgen gebruik ik bepanthen, maar dit heeft niet het gewenste effect.
Dus bij de drogist gezocht naar wat anders en toen "balneum Baby creme" gekocht. Dit is parfumvrij en mag ook op het gezicht en sluit de huid niet af. maar ook dit lijkt niet te werken!

Dus wie heeft het wondermiddel?

Liefs maartje

Hoi,

Hier inmiddels schrale wangen expert. Ik zou je adviseren om hier niet te lang mee door te modderen en allerlei middeltjes te kopen, maar even langs de huisarts te gaan. Bij Diederik begon het ook met een droge huid en 'schrale wangen', maar inmiddels is het hardnekkige baby eczeem die niet weggaat. Ik ben vanmorgen voor de 2e keer bij de huisarts geweest (twee weken geleden ook al) en heb zalf voorgeschreven gekregen. Vettigheid is het enige dat helpt, maar Vaseline sluit de huid af en voedt verder niet. Dus daarmee blijven smeren is niet de oplossing. Ik smeer nu Diederiks huidje in met cematocrogol (?) creme en ik heb een hormoonzalfje voor de heftige plekken. Het is nog niet weg, maar zijn huidje is al wel een stuk rustiger.

Ik heb ook alles geprobeerd: vaseline, bepanthen, Weleda, mijn eigen creme (heb ook droge huid), balneum, neutral huidolie... niets hielp.

Onze kindjes zijn vlak na de geboorte 'de winter ingegaan' met alle verwarmingen aan, etc. Hun huidje is nog heel kwetsbaar omdat ze geen beschermende zuurmantel hebben en de hoornlaag is nog niet ontwikkeld. Dus er hoeft maar iets te gebeuren en het huidje is van slag.

Voor Diederik lijkt de enige remedie warmer weer te zijn. Zolang het buiten 'vrieskoud' is, gaat dit denk ik gewoon niet weg. Ik kijk dus echt uit naar de lente, ik vind het zo zielig voor hem. Hij heeft er ook echt jeuk aan.

Hoi mamaartje, vaseline sluit af. Dit is dus niet goed voor je baby. Weer zeg ik eucerincreme helpt hartstikke goed tegen allerlei kwaaltjes. Kost even wat, maar dan heb je ook wat. Dit was ooit een tip van mijn oma en het werkt met alles! Ook heb je weer- en windzalf van Wendela, maar daar is mijn meidje gevoelig voor. Eucerin is een wondermiddel! En anders inderdaad even bij de ha langs.

Groetjes

hey,

vaseline sluit inderdaad af, maar bij de apotheek kan je een mengseltje halen van vaseline en nog iets (lanette ofzo...). Volgens het consultatiebureau ishet iets wat de apotheek zelf maakt, en het werkt echt perfect! droge wangetje, droog voorhoofd, droge knietjes...
smeer Floor 1x per dag ermee in (noem het haar dagcreme :p) en het helpt echt super!

liefs en sterkte

T

De creme die Blossom bedoelt heet Vaseline Cetomacrogol en wordt voorgeschreven door de huisarts.

Bij Warren is dit het enigste dat helpt en ik heb ook zo ongeveer alle soorten smeersels wel voorbij zien komen.

Ik zou inderdaad stoppen met experimenteren en naar de huisarts gaan. Voordat de schrale plekken open gaan en je nog verder van huis bent. (los van heel pijnlijk voor de kleine kan ze er ook littekens aan overhouden!). Ow enneh... Heeeel hard hopen dat het snel warm en vochtig weer wordt!

Succes!
Evje

Terug
Bovenaan