tips voor verkoudheid

Julia is al een tijdje verkouden en het wordt nog niet minder.
Ze heeft er ook echt last van. Ze wordt overdag vaak na 3 kwartier slpaen even wakker en valt dan weer in slaap. Maar nu ze verkouden is lukt dit niet. Hierdoor begint ze oververmoeid te raken en wordt dan lekker jengelig. Wat voor zowel haar als ons niet fijn is.
Wonderbaarlijk genoeg gaat het 's nachts wel prima. Dan slaapt ze gemiddeld tussen de 5 á 6 uur achter elkaar.
We smeren elke ochtend en avond haar borst en hals in met Luuf, dit lijkt wel iets te werken. En we geven haar een paar keer per dag een zoutoplossing.
En ik geef borstvoeding, dus zou ze door mijn anti-stoffen er weer snel bovenop moeten zijn. Maar helaas, het arme meisje is nog steeds verkouden en he4t wordt niet minder....

Dus dames, hebbe jullie tips zodat ik weer een habby meisje heb?

Liefs Maartje

Mijn moeder vertelde mij gister dat ik een halve ui naast het bedje van onze dochter moest zetten als de verkoudheid ging doorzetten...ik heb het niet gedaan, want het lijkt al weer minder te worden, maar misschien een goede tip voor jou!
Ik heb het trouwens wel vaker gehoord en het schijnt te werken!
Sterkte ermee!

Ja die halve ui kan ik me zelfs nog herinneren van toen ik klein was!
En met je kindje douchen, en dan flink stomen, dat geeft wat lucht.

Succes en gezondheid!

Inderdaad ui, dat heb ik zelf ook wel eens gedaan!
Je kan ook een neusspray (zoutoplossing) kopen bij de apotheek. Bij Rick en Tom spuit ik zodra ik ze iets hoor snotteren en de verkoudheid is tot nu toe nog niet doorgezet.

succes

Diederik heeft ook al zo'n 3 weken een 'half verstopt neusje'. Hij is niet echt verkouden, maar ik hoor hem vaak wel een beetje raspen met zijn neusademhaling. Maar het is ook weer niet zo verstopt dat ik met neusspray in de weer moet. Dus ik vraag me ook wel een beetje af hoe dat komt. Zou het dan te koud zijn in zijn kamertje?

Bedankt voor de tips!

Ik begon me gister avond toch wat zorgen te maken. Ze leek zich te verslikken in haar slijm. Gelukkig konm ze het nog wel goed weghoesten. maar het zag er wel zielig uit. Ze heeft geen koorts en kijkt helder uit ahar ogen, dus een bezoekje aan de huisarts is nog niet nodig denk ik. Maar ik houd eht toch amar in de gaten. het is nog zo'n klein meisje!

Ze heeft vannacht geslapen met een ui naast haar bed. En ze heeft heerlijk geslapen. Ze meldde zich pas om half 8 voor haar voeding. Nu is ze de laatste tijd al bezig om steeds beer door te slapen. Dus dat ze zo laat wakker werd hoeft niet door de ui te komen. Maar ik ha het voorlopig nog wel doen, zolang ze nog een verstopte neus heeft.
En ze lijkt door het lange slapen wel lekker uitgerust. Ze ademt al iets beter.

Liefs Maartje

ps. Zorgen vooor zo'n klein wezentje blijft spannend. Vraag me soms wel af of ik het goed doe. Gelukkig vind ik hier op het forum andere mama's die zich ongetwijfeld ook zo voelen. fijn die (h)erkenning

@ Blossom: Volgens mij kan een baby kamer niet snel te koud zijn. Tussen de 15 en 18 graden is prima. Maar misschien tocht het op Diederiks kamertje, daar kan hij verkouden van worden.
En het is herfst, dus de kans is groot dat onze kids verkouden worden.
Ach bouwen ze meteen weerstand op, is weer handig voor later.

Terug
Bovenaan