Tips voor vliegvakantie als zwangere en met een 2-jarige

A

Anoniem

Guest
Over een paar weekjes ga ik met mijn man en 2 jarig zoontje naar een zonnige bestemming.  We gaan dus vliegen! Dit hebben we zelf al wel vaker gedaan maar nog nooit met onze zoon. En daar komt bij dat ik zwanger ben, dan ongeveer 24 weken.
Wie heeft er tips voor onze vakantie? Wat moet ik zeker meenemen? Tips voor in het vliegtuig (ongeveer 3 uurtjes)  met onze zoon. Alles is welkom, ik hoor het graag!!

Hey Marije,

Wij zijn met onze dochter nu 3 al een aantal keren wezen vliegen. De eerste keer was ze 15 maanden. O.a Canarische eilanden, Ibiza en Zuid Spanje zijn plaatsen waar we zijn geweest. Wat wij altijd meenemen voor haar is een portable dvd player. Kan ze lekker filmpjes kijken in het vliegtuig. Bij ons werkt het altijd prima. Vaak valt ze ook in slaap.
Verder wat drinken  en iets te eten meenemen (of in het vliegtuig kopen). En als ze wilde lopen in het gangpad lieten wij haar gewoon haar gang gaan.
Verder had ik ook neusspray mee voor haar oortjes tijdens het opstijgen en landen.

Prettige vakantie!

Groetjes.

Hoi,

Toen ik 22 week zwanger was van de 2e zijn wij naar de Algarve gevlogen. De oudste was toen 15 maand... en moest dus nog op schoot. Jullie oudste heeft als het goed is een stoel voor zichzelf dus dat scheelt.
Voor jezelf: probeer een plek te krijgen aan het gangpad, dat je afentoe even de benen kan strekken. Dat vond ik al zwanger toch wel prettig. Je buik is dan nog niet mega, dus valt mee, maar ik had wel wat onrustige benen, ook al was het maar een korte vlucht... thuis zit je vaak niet zolang aan 1 stuk.

Voor je oudste... een rietjesbeker waar hij tijdens stijgen en dalen uit kan drinken is handig om de oortjes open te houden/slikken. Verder wat te eten bij de hand houden/ in de handbagage. Onze oudste heeft vanaf het opstijgen tot aan het dalen de hele tijd geslapen dus was makkelijk, maar ik had 2 kleine pakjes bij me (autootjes) voor mocht hij wakker zijn en het op een gegeven moment moeilijk krijgen.

Oh ja... ik neem bijna aan dat je oudste nog niet zindelijk is... en als hij nu gewone luiers draagt is het voor verschonen in het vliegtuig misschien handig luierbroekjes mee te nemen, want verschonen is een crime!!! Moest toen in zo'n klein toiletje en dan een uitklapplank die kleiner was dan onze zoon... dus met deur open en beentjes eruit hangend .

Voor op de plaats van bestemming: goeie zonnebrand en denk vooral aan voldoende vocht. Bij uit eten zorgen dat dingen goed doorbakken zijn etc etc en verder.... VOORAL GENIETEN!!!!

groetjes,
Marije

Ik had een 4 uurige vlucht met de kleine toen die ong 18 mndn oud was..
nou voor mij was het een ramp, godzijdank dat ik toen niet zwanger was.

ik was nog blij dat ik nijntje boekjes mee had genomen die hebbe hem vaak nog wat kunnen afleiden eentje ging over "nijntje vliegt" dan kon k meteen beetje uitleggen waar wij nu eiglijk in zaten....  aaan een  dvd heb k nooit gedacht lijkt me echt een must om mee te nemen had ik die toen maar bij.
want bij ons in het vliegtuig kon de stuwardess het niet waarderen
dat mijn zoontje ging spelen in het gangpad  hij moest de hele vlucht op schoot dat was dus aleen maar huilen heb er dagen spierpijn van gehad...

Regel ook dat je aan het gangpad zit anders is het niet bepaald handig voor je.Een zakje chips of snoep is ook handig om je kindje mee af te leiden mocht die het net zo erg vinden als de mijne...ik weet niet of die nog een speentje heeft anders moet je die echt niet vergeten!

Een extra kleding setje in je hand bagage is ook handig
ik  was door alles stress helemaal vergeten hem te verschonen
en hij was helemaal nat geworden, ben blij dat k een compleet setje in de tas had gedaan het kan af n toen best koud worden in het vliegtuig...

meer kan ik zo snel niet op komen...

prettige vlucht alvast :)

Ik heb niet alles hierboven gelezen qua tips, maar ik zweer bij vochtige doekjes. Die gebruik ik altijd, ook thuis. Toetenpoetsers, poets je toet,( ze hebben allerlei namen ) echt ideaal! Ik zou er zeker een paar meenemen.

Ik zou het zelf met mijn kind niet doen, die is daar veel te onrustig voor. Ik hoop dat het bij jullie gewoon heel goed gaat. Er zijn genoeg kindjes die lekker rustig zitten te spelen.

Groetjes en een fijne vakantie!

Marisa

Van te voren kan je een kind al voorbereiden door te vertellen wat er gaat gebeuren, met bijvoorbeeld een boekje. Zo wordt het al een stuk minder eng voor je kind van 2 jaar. Als je dan in het vliegtuig zit kan je dat dan ook aanhalen zo  van "weet je nog wat bijvoorbeeld neintje deed in het vliegtuig?    Kinderen begrijpen meer dan dat we soms denken met zijn allen, en zijn vooral bang voor het onbekende!  

Heb zelf nog geen kinderen maar die tip van die dvd lijkt mij een geweldige afleid methode zonder dat je zelf een kind al te veel moet gaan entertainen.

Ik wens je een hele prettige vakantie alvast toe.

Hoi,
Mijn tips:
* Neem zo weinig mogelijk mee. Hoe minder bagage hoe beter. Heb je tenminste 'plek' voor jezelf en kind.
* Een buggy kan je meenemen tot en met de 'slurf'. Erg handig!
* Geef aan dat je zwanger bent, dan krijg je een goede plek (met extra beenruimte). Kan je kind ook voor je op de grond spelen.

Wij hebben al een aantal keren gevlogen met onze kinderen. (Amerika)
Tijd vliegt voorbij :)

Anne

Hee hoi,

maar 1 tip: maak je vooral niet te druk! het zijn maar 3 uurtjes en die kom je echt wel door! Hoe meer gestresst je bent hoe meer je kind dat ook zal zijn.
Vorig jaar september met onze dochter van toen 13 maanden gevlogen, totaal 9+1 uur, en pas toen wij zoiets hadden van we kunnen er toch niks aan doen, het vliegtuig vliegt wel door ookal krijst ze alles bij elkaar, werd ze ineens rustiger.

Groetjes en veel plezier!

Terug
Bovenaan