Tips voorleesboekjes baby

Het boek Boe! over boerderijdieren zonder tekst is hier ook een hit. Lekkere dikkebladzijdes om te bladeren en bewegende delen (daar moet je dan wel even bij helpen). Hij kan er (werkelijk) een uur lang naar kijken.
Maar ik lees bijvoorbeeld ook Een Knak in mijn zak van Dr. Seus en De Gruffalo van Julia Donaldson voor. Die zijn al voor eat grotere kinderen(mijn zoon is 9 maanden) maar toch wordt er van begin tot eind aandachtig gekeken en geluisterd!

Wij lezen veel voor uit huppel, de 1 minuut verhaaltjes. Leuke korte verhaaltjes over de dagelijkse beslommeringen van n jong konijntje dat in een hueze familie opgroeit en vanalles mee maakt dat onze kids ook gaan doen. 

Meld je kindje gratis aan bij de bibliotheek. Ontvang een gratis Boekstart koffertje met leuke boekjes en geniet daarna om de paar weken samen van nieuwe boekjes. De stoffen boekjes in de bieb worden elke keer uitgewassen na het terug brengen. En genoeg leuke andere boekjes te vinden. 

Wij lezen elke avond voor uit Jip en Janneke grote verhalenboek. Of als we wat minder tijd hebben uit dikkie dik 365 verhalenboek. Zoontje is nu negen maanden? 

overdag heeft hij twee kartonnen dikkie dik boekjes met dieren. Die worden vooral nog opgegeten?

Terug
Bovenaan