Het is echt gewoon: op gevoel afgaan en zoeken wat het fijnst is op dat moment. Ik moest juist liggen tijdens de weeën, als ik ging lopen, stopten ze.. ? Heb alles overigens ook zeker niet als onplezierig ervaren, terugkijkend, ondanks de heftige pijn. Ik was zelf in totaal 12 uur bezig, maar die 12 uren voelden natuurlijk niet zoals die tijd normaal aanvoelt. ? Ik herinner me vooral ook mijn man die er continu bij was, en hoe ontzettend goed hij mij ondersteunde en hielp. Hij was echt mijn rots. Het is heftig, en ook niet uit te leggen, en ook machtig mooi.
Maar het is dus ook echt afwachten tot het moment zelf. De tips die hier zijn genoemd zijn goed om te proberen! Ik kan niet eens meer goed terughalen hoe ik het opving qua ademhaling (focus op ademhaling is zeker de sleutel, en erin meegaan: die 2 dingen gelden zo'n beetje voor iedereen wel), maar ik weet zeker dat ik het met de tweede begin volgend jaar weer goed zal kunnen opvangen. In mijn ervaring ga je gewoon helemaal op in het moment/de tijd van de bevalling, en je vindt vanzelf een weg ?
Maar het is dus ook echt afwachten tot het moment zelf. De tips die hier zijn genoemd zijn goed om te proberen! Ik kan niet eens meer goed terughalen hoe ik het opving qua ademhaling (focus op ademhaling is zeker de sleutel, en erin meegaan: die 2 dingen gelden zo'n beetje voor iedereen wel), maar ik weet zeker dat ik het met de tweede begin volgend jaar weer goed zal kunnen opvangen. In mijn ervaring ga je gewoon helemaal op in het moment/de tijd van de bevalling, en je vindt vanzelf een weg ?