Tips ?????

Om eerlijk te zijn geloof ik dat helemaal niets helpt. Je baby komt, wanneer hij/zij er klaar voor is, en dat is het dan.
Mijn eerste kwam bij 42 + 4, en ik at op een gegeven moment een ananas plus het hart per dag, ik dronk daarbij een hele fles bitter lemon, ik heb gevreeen, ben drie keer gestript, liep me de blubber op trappen, want woonde twee hoog. Sorry meid, er hielp niets.
Bij de tweede heb ik al deze 'huismiddelen' opgegeven en zij kwam gewoon met 41 + 3.
Verder hoef je niet noodzakelijkerwijs te worden ingeleid zodra je 42 weken hebt bereikt hoor. Je moet dan wel dagelijks voor controle naar het ziekenhuis, waar je ook gaat bevallen, maar als alles nog goed gaat met jou en baby, geven ze jullie nog wel even de tijd om het op natuurlijke wijze aan te pakken. Mijn zoontje is van tweede kerstdag en ik had de afspraak voor inleiden pas staan voor de 27e, dus dat is dan 42 + 5.

Veel sterkte deze laatste dagen en daarna veel geluk met je babytje.

groetjes,
michelle.

hoi

eerlijk gezegd geloof ik niet in bitterlemon verhalen enz.
ik zelf ben 4wk geleden ingeleid geworden (met 40wk +1 dag) omdat ik zwangerschapvergiftiging in het begin stadium had en het als maar erger werd.

ik was van te voren al 2 keer gestript geworden, dat hielp niks. ik verloor de slijmprop en had wat ongesteldheidskrampjes maar verder niets.
en om heel eerlijk te zijn vond ik het strippen nog bijna pijnlijker dan bevallen zelf.
toen hebben ze me de vliezen gebroken en begon de bevalling wat op gang te komen. ook heb ik een infuus met weeenopwekkers gehad. ik zag er ook heel erg tegenop, omdat ze dan heel heftig kunnen komen, maar ik ben blij dat ze het gedaan hebben. ik ben binnen 2uur tijd bevallen. en het viel achteraf heel erg mee.
maak je niet te druk het komt hoe het komen gaat.
liefs en sterkte,
Sandy

nou meid ik zal je eending vertellen de baby komt wanneeer hij of zij daar toe aan is
ik ben met41,5 bevallen en ging al met 39 alles proberen en deed dagelijks aan sex maar nee hoor mijn dochter kwam gewoon wanneer ze zin had dusss ik geloof er allemaal niks van nou strekte nog

Ik ben chemisch ingeleid, en ik kan je vertellen dat is echt geen pretje. Met gel schijnt het nog wel mee te vallen, maar met een infuus absoluut niet.
Mocht je dus worden ingeleid, denk dat goed na over pijnbestrijding en overleg dat ook met je arts. Echt waar de weeën zijn niet te vergelijken met 'normale' weeën. Je hebt totaal geen pauze ertussen en ze zijn super sterk. Ik kan ontzettend goed tegen pijn, maar dit was met geen pen te beschrijven. Ik wil je absoluut niet bang maken, maar het is gewoon zo. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Een flinke wandeling en daarna een hete douce schijnt ook te helpen om het net dat laatste zetje te geven.
sterkte meid.

Ook in ben bevallen via een inleiding en het is mij goed bevallen. Ik ben uiteindelijk ingeleid omdat ik al 42 weken was en wel ontsluiting kreeg maar geen weeen.
Op het moment dat ik infuus kreeg had ik al 4 cm ontsluiting (ben ook gestript door de vk en een dag erna door de gyn).

Ik kon de weeen goed wegzuchten en heb ze niet continue achter elkaar gehad, iedereen reageert er anders op.... Bij de persweeen kreeg ik ze wel continue achter elkaar maar nam de sterkte af. Mijn dochter is uiteindelijk geboren met een vaccuumpomp omdat de sterkte van de persweeen afnamen en ik zelf niet meer kon.

Over pijnbestrijding heb ik niet eens nagedacht, wilde zo natuurlijk mogelijk bevallen. Uiteindelijk kon dat weer niet ivm bovenstaande dingen. Maar geef wel door aan je partner wat je wel of niet wilt. Dan kan hij aan geven wat je wel of niet wilt tijdens de bevalling. Bij ons hebben ze overleg gepleegd bij alles wat ze deden.

Moet er wel bij zeggen dat ik niet weet hoe het voelt hoe een bevalling vanzelf begint.

Ga er lekker ontspannen naar toe en laat het allemaal over je heen komen, meer kun je niet doen. Ga niet van te voren panieken (is gemakkelijker gezegd dan gedaan).

Veel succes met de laatste loodjes!

Groetjes Angelique
mama van Kaylee (8 1/2 maand)

Nou ik wil je alleen 1 ding vertellen ingeleid worden is helmaal niet zo erg. Je moet maar zo denken dat je op de veiligste plek bent om te bevallen. En wat die weeen betreft het is bewezen dat als je ingeleid word weeen erger zijn dan bij een normale bevalling, maar als het je eerste is weet je het verschil toch (nog) niet. Dat was bij mij ook het geval, ik ben ingeleid met 42 weken en heb ook een ruggeprik gehad. En dat je persweeen daardoor minder kunnen zijn hoeft ook niet wand die van mij waren zo krachtig dat ik in 20 min. tijd een dochter eruit persde van 4680 gram dus ruim 9,5 pond.

succes en laat het even weten als je bevallen bent en of je gewoon of ingeleid bent.

Terug
Bovenaan