TIPS???

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Jamie heeft nog steeds een speentje en eigenlijk had ik die al weg willen hebben voordat hij 1 werd (17-08). Maar dit is niet gleukt. Als babyzijnde vind ik het niet zo'n probleem een speentje, maar als ze groter worden vind ik het helemaal niks meer. Heeft iemand tips om hem zo snel mogelijk weg te hebben?? Overdag heeft hij hem vrij weinig in hoor. Meestal ligt hij aan het einde van de dag nog waar ik hem de ochtend heb neergelegd.

Gr. Natasja mv Jamie

Een heleboel!
Kijk even op deze site bij 0-1 jaar en dan bij ontwikkeling, daar staat een artikel over het afleren van de speen!

Succes!

Ellen mv Julian

Gewoon wegleggen en niet meer geven (overdag dan). Hebben wij met Lukas ook gedaan. Het is nog steed een echt spenen kind, zodra hij een speen ziet, maakt niet uit of iemand anders hem in zijn mond heeft, neemt hij een spurt en pakt de speen. Maar zolang hij geen speen ziet dan is het prima.

s'nachts ga ik nog niet afleren, dat hoeft volgens het CB pas met een jaar of twee. En dan doe ik hetzelfde, speen gewoon niet meer geven. misschien dat het een paar nachten huilen oplevert maar ik heb teminste geen kind dat met vier jaar nog een speen nodig heeft.

Annemieke

Ik ben het echt helemaal eens met Annemieke. Ook hier overdag geen speen meer. Gewoon weg gelegd. Moet ik wel zeggen dat dat ook redelijk makkelijk ging omdat Tyche niet echt heel veel tut op haar speen.
's Avonds met naar bed gaan krijgt ze hem wel. Vind ik ook nog goed. Ben ook bang dat wanneer we hem nu al gaan afpakken, dat ze dan gaat duimen en dat krijg je nog moeilijker afgeleerd.
Maar vaak als we boven gaan kijken bij haar, ligt haar speentje al langs haar hoofdje en niet meer in haar mond.

Hoihoi,

Sophie heeft de speen alleen s'middags als ze gaat slapen en 's avonds als ze gaat slapen. Zodra ze wakker wordt en ik haar uit bed til, legt ze speen en pop in haar ledikant en zwaait ze erna. Ze was al geen spenenkind, dus ik vind dit wel best.

Gijs daarentegen is volgens mij met de speen geboren.......... Hij heeft het eerste jaar heel veel de speen gehad. Daarna alleen nog bij het slapen en in de auto bij lange ritten. En opeens is hij ervan af. Maar pas sinds 2 weken hoor en hij is nu 3,5. We zaten volop in de zindelijkheidstraining en hadden bedacht dat we de speen aan Sinterklaas mee zouden geven. Maar op het kdv vertelde zijn vriendinnetje trots dat ze zonder speen sliep, ze kreeg een sticker van de juf en toen hoefde hij hem ook niet meer. Van de een op de andere dag, geen centje pijn.

Succes ermee, komt goed!
Liefs
Susan

Hoi Natasja,

Milan heeft ook nog de speen, overdag bijna niet maar krijgt hem standaard in bed. Speentjes vind ik zelf ook lelijk, maar als Milan hem nog hebben wil dan krijgt hij hem. Wel haal ik altijd de speen weg als hij slaapt. Dan doe ik hem uit zijn mondje en druk zijn lipjes dan even op elkaar. Dat vind hij geen probleem, als hij dan wakker word dan slaapt hij ook zonder speentje weer in.

Toen wij bij Jorick stopten met de speen in bed, ging hij spontaan duimen. Tja en dat zei ik dus tegen de tandarts en deze adviseerde mij om de speen tot 4 a 5 jaar aan te bieden omdat de kindjes het dan nog niet echt beseffen. Maar vanaf de leeftijd van 6 jaar kun je ze duidelijk maken dat een speen en duim niet goed voor de tandjes zijn.
Dus Milan mag de speen gebruiken zolang hij wil, alleen op bed.... En voor het inslapen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Jolanda

Ilse krijgt haar speentje ook alleen in bed. Overdag heeft ze hem niet nodig en is daar heel tevreden mee.

In bed wil ik nog even wachten met afleren, want ook mijn tandarts zegt dat de kans dan groot is dat ze gaat duimen.

Maar op straat zal je Ilse niet met een speen zien! Als ze klein zijn vind ik het schattig, maar zodra ze uit de wandelwagenbak zijn vind ik  het lelijk!

Liefs Jeske

Hjerre heeft ook alleen maar een speen wanneer hij gaat slapen. Overdag heeft hij hem bijna nooit meer! Heel soms, wanneer we lang weggeweest zijn ( en dat is al een tijd geleden) krijgt hij hem ook overdag in de buggy of wandelwagen. Dan is hij gewoon moe en jengelig en wilt gaan slapen. Dan gaat ook de buggy of wandelwagen op slaapstand.....maar liever heb ik dat niet meer en is dit de uiterste oplossing.
Ik had de speen trouwens ook met een half jaar gewoon weggehouden overdag en eigenlijk heeft hij er ook niet echt meer naar getaald!

Groetjes Hanneke

Terug
Bovenaan