Hallo meiden,
Wat herkenbaar he!
Die kleine vent van ons begint er nu een ritme in te krijgen.
Ik baker hem nu bij elk slaapje in, dit werk goed, vooral bij het langer door slapen.
Ik pas bij Jente ook de 10 minuten regel toe, als hij gaat slapen doet hij dit vaak binnen een half uur. Als het langer dan een half uur gaat duren dan weet ik al dat het mis is.
Het huilen en jammeren gaat na die tijd over in krijssen, zo hard dat hij er bijna in blijft.
Dan ga ik hem altijd halen want slapen kan hij dan echt niet en ik zit dan huilend beneden. Dit krijssen als hij moet slapen doet hij vooral rond 19.00, ik leg hem dan dus ook vaak niet meer op bed. Hij blijft dan beneden, op mijn buik ofzo. Als hij slaapt leg ik hem op de bank (zoals nu) en daar slaapt hij goed!
Ik maak hem wel altijd rond 23.00 wakker voor zijn laatste voeding! Ik vindt dit wel eens zielig, maar als ik hem laat liggen dan komt hij om bv. 00.30, als ik zelf net eindelijk in slaap ben gevallen.
Als hij om 23.00 uur krijgt, dan slaapt hij meestal daarna tot 6.00 door! Niet altijd hoor, hij komt ook nog vaak om ongeveer 4.00.
Soms kan hij na de voeding van 23.00 ook niet in slaap komen, dan wordt ik gek!
Heb wel eens twee nachten tot 02.00 mijn best moeten doen om hem in slaap te krijgen en dan sliep hij eindelijk en dan werd hij om 03.30 weer wakker van de honger!
Niet gek ook, huilen kost ook flink energie!
Ik hoop nu dus dat hij straks, net als gister, na zijn voeding van 23.00 uur lekker gaat slapen en pas weer rond 6.00 wakker wordt!
Stom ook, dat hij nu zo op de bank slaapt als een blok terwijl ik weet dat als ik hem toch op bed had gelegd hij echt drie uur bezig zou zijn met huilen en protesteren.
Op deze manier zijn we allebij tevreden en hij gaat echt wel weer eens in bed slapen denk ik zo!
Groetjes Fenneke en Jente