Toch ben ik gezwicht...

knap van je hoor , ik hou het hooguit 15 min vol hihi , demy heeft ook moeite om in haareigen bedje zelf in slaap te vallen !! ik vind het dan ook moeilijk hoe lang je haar moet laten huilen!!

kus mariska mv demy

Ik word zelf inderdaad ook gek na 15 minuten,
Bij ons werkt de 10 minuten regel heel goed, we laten merel 10 minuten huilen (9 vd 10 keer is ze binnen deze tijd stil, gelukkig) en daarna ga ik naar boven, laat haar wel in bedje liggen maar ga tegen haar praten. Of ik zing een liedje.
Als ze een beetje kalm is ga ik weer weg, dan weer 10 minuten aanhouden.
Het is ook een keer voorgekomen dat ik 3x naar boven ben gegaan maar het gekrijs bleef...toen heb ik d'r uit bed gehaald hoor..en dan lekker bij mama op schoot in slaap vallen..

groetjes Elise

Hmmm, ik geloof dat ik een makkelijk kind heb. Soms wil ie niet slapen maar dan neem ik m ff bij me en dan slaapt ie al snel. Ik hoor trouwens ook steeds andere verhalen. de een zegt dat je ze moet laten huilen. de ander zegt dat het juist goed is om ze veel aandacht te geven als ze huilen. Ik vind het persoonlijk niet fijn om hem te laten huilen dus neem hem snel bij me.

ach iedereen moet doen wat ie goed dunkt. Ik ga ervan uit dat er iets is als ie huilt. dus probeer ik dan maar uit te vinden wat....

groetjes Pauline

Hoi Pauline,

Dat is dus het punt hier. Als Jamie niet wil slapen en ik leg hem bij
mij neer dan slaapt meneer zo. Maar als ik er niet ben en hij ligt bij
mijn man dan komt hij met geen mogelijkheid in slaap, ook niet in zijn
eigen bedje. Ik ben er nl. niet altijd om hem in slaap te laten vallen,
daarom moet hij leren vanzelf in slaapt te vallen.

Meestal slaapt hij al als hij net de fles op heeft en dan is er ook
helemaal niets aan de hand. Dan leg ik hem lekker in bedje en hij
slaapt gewoon door.

Vanmiddag sliep hij binnen een kwartiertje, dus het gaat ook weleens snel gelukkig.

Groetjes Natasja

hoi hoi

wij hebben hetzelfde probleem
overdag slaapt onze kleine meid prima en heel veel en sávonds dan slaapt ze minder snel en is ze meer wakker.....

vooral als ze snacht haar voeding krijgt dan wil ze met geen mogelijkheid in haar eigen bedje gaan slapen en dat is snachts erg frustrerend als ze erg snakt naar slaap.
ze kan dan alleen in slaap vallen bij ons op onze buik en als ze dan slaapt leggen we haar in haar bedje
maar we zijn dan bijna 1,5 uur bezig dus dat is ook niet bevoordelijk
nu zijn we aan het oefenen overdag als ze wakker is dan gaan we haar al in haar bedje leggen en dan huilt ze vaak ook, maar vanmiddag sliep ze binnen een kwartier ........wat kanp.....

straks gaan wedit ook snacht proberen en dan moeten we maar even doorbijten. maar op het cb hebben we gehoord dat je aan de huiltjes kan horen in wat voor gemoedstoestant is.........vind dat zelf nog erg moeilijk....

enne het beste kan je haar max 30 minuten laten huilen en als het langer duurt en ze rood aanlopen en keihard gaan krijsen kan je beter even gaan kijken en gerusstellen e....

lastig hoor dus als iemand tips heeft.....

liefs tobi

hoi
Patrick heeft dit ook. Ik hoor gelukkig wel verschil in huilen. als hij een beetje ligt te pruttelen dan heeft hij slaap maar wil niet slapen. Ook niet op schoot. Pas als hij echt huilt dan haal ik hem uit bed want dan is hij snel overstuur. Hij is dan ook helemaal nat als ik hem te lang laat liggen. dit doe ik dus ook niet meer.
Ik laat hem even pruttelen en vaak valt hij dan binnen een half uur in slaap.
Een tip je voelt zelf wel aan wat goed is. En ook wij kregen de tip dat vaak een klein beetje melk en aandacht al helpt om ze te troosten.
groetjes sacha

Hallo meiden,

Wat herkenbaar he!
Die kleine vent van ons begint er nu een ritme in te krijgen.
Ik baker hem nu bij elk slaapje in, dit werk goed, vooral bij het langer door slapen.
Ik pas bij Jente ook de 10 minuten regel toe, als hij gaat slapen doet hij dit vaak binnen een half uur. Als het langer dan een half uur gaat duren dan weet ik al dat het mis is.
Het huilen en jammeren gaat na die tijd over in krijssen, zo hard dat hij er bijna in blijft.
Dan ga ik hem altijd halen want slapen kan hij dan echt niet en ik zit dan huilend beneden. Dit krijssen als hij moet slapen doet hij vooral rond 19.00, ik leg hem dan dus ook vaak niet meer op bed. Hij blijft dan beneden, op mijn buik ofzo. Als hij slaapt leg ik hem op de bank (zoals nu) en daar slaapt hij goed!
Ik maak hem wel altijd rond 23.00 wakker voor zijn laatste voeding! Ik vindt dit wel eens zielig, maar als ik hem laat liggen dan komt hij om bv. 00.30, als ik zelf net eindelijk in slaap ben gevallen.
Als hij om 23.00 uur krijgt, dan slaapt hij meestal daarna tot 6.00 door! Niet altijd hoor, hij komt ook nog vaak om ongeveer 4.00.
Soms kan hij na de voeding van 23.00 ook niet in slaap komen, dan wordt ik gek!
Heb wel eens twee nachten tot 02.00 mijn best moeten doen om hem in slaap te krijgen en dan sliep hij eindelijk en dan werd hij om 03.30 weer wakker van de honger!
Niet gek ook, huilen kost ook flink energie!

Ik hoop nu dus dat hij straks, net als gister, na zijn voeding van 23.00 uur lekker gaat slapen en pas weer rond 6.00 wakker wordt!
Stom ook, dat hij nu zo op de bank slaapt als een blok terwijl ik weet dat als ik hem toch op bed had gelegd hij echt drie uur bezig zou zijn met huilen en protesteren.
Op deze manier zijn we allebij tevreden en hij gaat echt wel weer eens in bed slapen denk ik zo!

Groetjes Fenneke en Jente

Terug
Bovenaan