Hoi Miriam, gefeliciteerd, daar mag je inderdaad wel trots op zijn. Zaterdag a.s. ben ik ook alweer 9 maanden bezig en ik ben daar ook wel trots op. Ik had het vantevoren absoluut niet verwacht, ik zag zo op tegen het geven van borstvoeding! (Voor de geboorte van mijn dochter had ik de flesvoeding voor de zekerheid al in huis, voor het geval dat...)
Ik merk wel dat mijn dochter tegenwoordig een stuk minder drinkt. Kolven op mijn werk doe ik niet veel meer. Officieel mag ik deze week nog, maar ik sla het nu al af en toe over. Geen enkel probleem. Als het nodig is zal ik na volgende week nog wel eens in de lunchpauze kolven.
Zoals gezegd had ik vantevoren nooit gedacht dat ik uberhaupt borstvoeding zou geven, laat staan 9 maanden lang. Ik weet ook nog helemaal niet hoe lang ik ermee door wil gaan. Voorlopig wel, zolang het mij en mijn dochter allebei nog goed bevalt. Maar het kan ook zomaar voorbij zijn, ik heb geen termijn waar ik naar streef.
Tegenwoordig denk ik wel wat genuanceerder dan vroeger over oudere kinderen die de borst krijgen, maar ik kan me wel voorstellen dat ik het op een bepaald moment alleen nog maar 's ochtends en 's avonds thuis zou doen. (Herhaal ik nu letterlijk wat jij hiervoor ook al schreef?)
Groetjes, Marijke