Toch ff trots wezen op mezelf

Hoi Miriam, gefeliciteerd, daar mag je inderdaad wel trots op zijn. Zaterdag a.s. ben ik ook alweer 9 maanden bezig en ik ben daar ook wel trots op. Ik had het vantevoren absoluut niet verwacht, ik zag zo op tegen het geven van borstvoeding! (Voor de geboorte van mijn dochter had ik de flesvoeding voor de zekerheid al in huis, voor het geval dat...)

Ik merk wel dat mijn dochter tegenwoordig een stuk minder drinkt. Kolven op mijn werk doe ik niet veel meer. Officieel mag ik deze week nog, maar ik sla het nu al af en toe over. Geen enkel probleem. Als het nodig is zal ik na volgende week nog wel eens in de lunchpauze kolven.

Zoals gezegd had ik vantevoren nooit gedacht dat ik uberhaupt borstvoeding zou geven, laat staan 9 maanden lang. Ik weet ook nog helemaal niet hoe lang ik ermee door wil gaan. Voorlopig wel, zolang het mij en mijn dochter allebei nog goed bevalt. Maar het kan ook zomaar voorbij zijn, ik heb geen termijn waar ik naar streef.

Tegenwoordig denk ik wel wat genuanceerder dan vroeger over oudere kinderen die de borst krijgen, maar ik kan me wel voorstellen dat ik het op een bepaald moment alleen nog maar 's ochtends en 's avonds thuis zou doen. (Herhaal ik nu letterlijk wat jij hiervoor ook al schreef?)

Groetjes, Marijke

hoi!

Goed gedaan hoor! Mijn zoon krijgt inmiddels ook al ruim 9 en een halve maand BV. (erg grappig om te lezen dat jouw zoon Hugo heet, die naam was onze 1ste keus maar viel af omdat mijn man de Groot heet!) Daarom hebben we gekozen voor Floris. Ook stoer en Hollands maar net iets minder opvallend dan Hugo de Groot. Floris drinkt nu nog 3x per dag. Ik kolf dus alleen nog maar in de lunchpauze, is heel goed te doen zo hoor. Ik wilde van te voren wel borstvoeding geven maar had zelf ook niet gedacht daarmee minstens door te gaan tot zijn 1ste verjaardag (wat nu dus het plan is). Ik krijg trouwens alleen maar complimenten op het CB over de borstvoeding, Rapley etc.

Veel succes en geluk verder.

Wat leuk om te lezen dat er toch meer moeders zijn die nog voeden. Ik
vind het nog steeds erg fijn, alhoewel hugo af en toe bijt....

Floris was ook een naam op ons lijstje! Die viel alleen af omdat er anders 2 s-en achter elkaar zouden komen: Floris Somers

Dat leek ons niet zo fijn als hij zich iedere keer voor zou moeten
stellen. Ik vind het nog steeds een supernaam en twijfel nog steeds of
we het zullen gebruiken, maar ik denk dat we dat een kindje niet aan
moeten doen.

Groetjes, Miriam

Hi!

Hier ben ik donderdag ook zo ver.
Hier af en toe wel negatieve reacties, in de trent van als ik jou was zou ik nu eens stoppen. enz..
En moet zeggen dat ik het zelf ook minder fijn ga vinden en ons ventje volgens mij ook. Hij is de laatste tijd mega onrustig en drinkt niet lekker meer door. Wiebel sabbel, wiebel sabbel. En met tanden krijgen wil hij wel eens bijten, zo ver is het nu ook weer.
O en mijn linkerborst doet pijn als hij begint met drinken, heb ik nog nooit eerder gehad.
Dus ben benieuwd hoe lang we het nog vol houden. Alleen 's ochtends vroeg vind ik zelf nog wel erg fijn. Lekker knus in bed, lekker loom. Maar op de 2 andere momenten van de dag, moet ik er ook echt aan denken om hem aan te leggen.
Vind het ook wel  moeilijk om om die redenen te stoppen. Het blijft toch bijzonder en iets van ons 2en. En wie zegt dat het met een 2e net zo zou gaan.
Dus hier een beetje een dilemma.  Ik had  het plan om ook door te gaan tot hij een jaar  is.

Maar goed dat het bij jou/ jullie allemaal nog goed gaat!!! Geniet er nog lekker van!  

Jasmijn maakt inderdaad ook een speciaal geluidje. En ze wordt helemaal blij als ik mijn borst tevoorschijn haal. Zo leuk. Ik ga door zolang ik het nog fijn vind, zolang ze het zelf aangeeft dat ze nog wil. In ieder geval tot haar eerste verjaardag. Hoe het daarna verder gaat, kan ik nu nog niet zeggen. Maar om haar nou tot haar 3e jaar te voeden? Ik denk het niet. Als ze 1 jaar is, mag ze koemelk, dus misschien dat ik dan ga afbouwen. Naar alleen 's ochtends en 's avonds, als ze nog wil.
Intussen Rapleyt ze er vrolijk op los.
Vanmiddag wezen wegen op het CB. Ze is in 1 week 105 gram aangekomen en weegt nu 6290 gram. Ik ben echt supertrots. De afgelopen maanden kwam ze vaak maar iets van 30 gram aan per week of niks en nu in 1 keer het 3 dubbele!! Ze eet ook als een bootwerker, waar ze het allemaal laat...dat weet ik niet.

Doet me goed om te lezen dat er nog meer borstvoedende moeders zijn...

Groetjes Finduilas

Hier nog zo'n bootwerker. Ik weet niet waar hij het allemaal laat. We
rapleyen op dit moment niet. Af en toe een beetje banaan. Ik vond het
niet handig om hem op schoot te hebben tijdens het eten en zitten kan
hij nog niet. We willen hem ook pas in de kinderstoel zetten als hij
echt kan zitten.

(vanavond heeft hij heel eventjes los gezeten!)

Hij eet zijn eten gepureerd ook perfect en geeft heel erg goed aan als
hij genoeg heeft gelukkig. Straks ga ik het gewoon combineren.

Hij eet nu 2 stuks fruit, 1 boterham en tussen de 250 en 300 gram warm eten. Daarnaast nog 4x bv en een rijstewafeltje.

Bootwerker??? Morgen moeten we naar het CB, ben benieuwd.

Groetjes, Miriam

Terug
Bovenaan