Toch geen miskraam???

De afgelopen week heb ik me vreselijk zorgen gemaakt en me er eigenlijk al bij neergelegd dat ik een miskraam ging krijgen... Ik had sinds een week bloedverlies (rood en bruin met afvegen) en steeds meer krampen in mijn baarmoeder. De verloskundige dacht ook dat het niet goed zat en zei dat ik moest afwachten. Het weekend was bijna niet meer te doen door de pijn en ik wenste dat als het een miskraam werd, dat het eindelijk eens zo doorzetten. Maar sinds gisterenavond is alles opeens weg! Geen pijn meer en geen bruine afscheiding. Ook doen mijn borsten opeens meer pijn. Ik weet niet of ik nu opgelucht moet zijn, of dat dit misschien de laatste fase is van een miskraam? Ik wordt er in ieder geval vreselijk nerveus van!! (geen buikpijn meer, maar maapijn). Heeft iemand van jullie dit toevallig ook gehad in de vijfde week? Zou het wellicht de innesteling kunnen zijn geweest?

Groetjes,
Astrid
 
Hoi Astrid,

ik heb dat zelf niet meegemaakt maar zit wel op een ander forum waar twee meiden in het begin van de zwangerschap ook flink bloedverlies hebben gehad. De ene heeft nu een gezonde dochter en de ander is nu iets van 34 weken zwanger van een tweeling! Bloedverlies hoeft dus het einde niet te zijn! Ik duim voor je!

Groetjes, Irene.
 
Hoi,

Ik kan me voorstellen dat je hier nerveus van wordt. Bel die verloskundige terug en kijk of die geen echo voor jou kan regelen. Het moet toch uitgezocht worden wat er aan de hand is, misschien is het wel allemaal in orde en kan je rust hebben maar misschien is het dat ook niet en dan zullen ze in het ziekenhuis toch moeten kijken of ze er iets aan moeten doen. Hoe dan ook, voor jou moet duidelijk worden wat er loos is. Bellen dus.

groetjes en sterkte, Jane
 
Volgende week maandag mag ik een inwendige echo laten maken. Dan ben ik 6 1/2 week en dan zou er een kloppend hartje te zien moeten zijn. Ik heb trouwens inmiddels toch weer buikpijn, dus ik ben er niet gerust op! Wordt een erg lange week denk ik, om af te wachten!

Bedankt voor jullie reacties!

Liefs, Astrid
 
Hallo Astrid,
Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje. Ik ben nu 6wk en 2 dg zwanger ( ik noem het nog maar wel zwanger) en ik heb nu 2 dagen last van bloedverlies. Vanochtend ben ik naar de huisarts gegaan en vanmiddag heb ik al een echo in het ziekenhuis. Als je ook een echo in het ziekenhuis krijgt, is het misschien een goed idee om een ander ziekenhuis te bellen waar je wellicht eerder terecht kunt. Ik heb deze tip dit weekend van iemand op het forum gekregen, maar ik heb niet hoeven aandringen bij de huisarts of het ziekenhuis. Even een tip dus. En verder... ik weet ook niet meer wat ik moet denken..Heel veel sterkten ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat.
Groetjes, Esmeralda
 
Hoi Esmeralda,

Bedankt voor je tip. Het schijnt alleen dat je pas vanaf 6 weken (en 3 dagen dacht ik), het hartje kan zien kloppen. Wie weet heb jij net geluk dus of nog net niet (niet schrikken dan dus)! Ik heb afgelopen woensdag ook al een echo gehad (toen nog vanwege de buikpijn), maar er was niets vreemds te zien. Maar het is nog zo vroeg dat je er niet veel van kan zeggen nu, zei de gyneacoloog. Daarna is het overigens opeens veel slechter gegaan. Ik dacht nog even dat het bloedverlies en buikpijn kwam door de echo. Maar dat zal wel niet. Ik heb dus nu voor maandag over een week een afspraak gemaakt. Dan ben ik (als het goed is) 6 1/2 week zwanger en wellicht is er dan zo'n geweldig mooi knipperlichtje te zien!

Ik ben heel erg benieuwd hoe het vanmiddag gaat! Laat je het even weten? Heb je veel bloedverlies gehad en ook buikpijn erbij?

Liefs, Astrid
 
Hallo Astrid,
Vanmiddag bleek bij de echo dat er wel iets in de baarmoeder zit, maar dat de grootte niet overeenkomt met 6wk en 2dg zoals ik had berekend vanaf de eerste dag van de menstruatie. De grootte is 4,5 mm (van de hele vrucht) en dit is volgens de tabel bij 5 wk al 8mm. Mogelijk gaat het verder mis en misschien gaat het verder goed en ben ik minder ver heen dan verwacht. Het bloedverlies houdt nog aan (alleen bruin, nu 3 dagen) en ik heb (nog) geen buik- of rugpijn. Het blijft dus allemaal heel spannend en onduidelijk. Er was wel een follikel te zien in de eileider en dat kan er op wijzen dat ik wel zwanger ben volgens de vrouw in het ziekenhuis. Ik las op internet dat de follikel bij een zwangerschap tot 8 weken blijft bestaan om het vruchtje te voeden en dat het normaal eerder verdwijnt.
Was er op jouw echo helemaal niets of 'niets vreemds' te zien?
Ik moet over 3 weken terugkomen en dan kunnen we zien of het toch een kindje is of dat het voor even een mooie droom bleek te zijn...
Groetjes, Esmeralda
 
Hoi Esmeralda,

Wat ontzettend spannend voor je, nu het niet de grootte heeft volgens de berekeningen. Volgens mij is het een goed teken dat je geen buikpijn hebt. Tenminste bij mij zeiden ze dat dat een slecht teken is.

Ik heb vandaag nog steeds geen bloedverlies gehad. Wel die vervelende buikkrampen weer helaas. Ik ben vrijdag en vandaag thuis gebleven omdat ik me niet sterk genoeg voel en bang ben dat ik een miskraam op mijn werk krijg. Lijkt me erg naar.

Maar moet jij nu drie weken wachten op een volgende echo? Lijkt me wel lang! Nou, ik ben benieuwd hoe het verder met je verloopt. Houd je me op de hoogte?

Liefs,
Astrid
 
Terug
Bovenaan