Toch niet??

Pff ik weet het allemaal niet meer.. maak mezelf ook veel te gek om steeds op internet te kijken.

Heb deze maand (met behulp van de fertiliteitspoli en clomid) een mooie eisprong gehad en op de dag van de eisprong en 2 dagen er voor geklust. volgens de gyn is er een grote kans dat ik zwanger ben.

nu moest ik afgelopen week bloedprikken op progesteron (om te kijken of er een eisprong is geweest) vond dat raar, want ik heb een aantal echo's gehad, waarop ze mijn eitje zagen, en de volgende dag was het eitje weg, dus hij was gesprongen..

maar goed, ik bel dus net met het ziekenhuis en hier wordt mij verteld dat mijn progesteron 20,8 is. Dit is toch heel laag? ze zei dat het te maken heeft met wanneer er geprikt is en dat dit nog niets kan zeggen, dat ik moet wachten tot ik wel of niet ongesteld wordt.

weet niet wat ik nu moet denken. had het gevoel dat het deze maand raak was, allerlei kwaaltjes, maar weet het nu niet meer. en heb het gevoel dat ik ongesteld moet worden, steeds van die krampjes in mn buik.

pfff wie heeft er ervaring met progesteron prikken?

Heey meid,

Ik heb ervaring met progestoron prikken. Bij mij prikken ze om vast te stellen wanneer ongeveer mijn NOD dag is. En idd om te kijken of je een ei hebt gehad. De vorige keer was bij mij ook niet zo hoog omdat ik op dat moment net bezig was met mijn   eisprong. Die keer ervoor was dat ook het geval. Vaak als ze na je ei prikken is je progestoron verhoodg en blijft dit zo als je zwanger bent. Als je niet zwanger bent daalt dat weer net zoals met je temp. Als je zwanger bent blijft dit hoog en anders wordt dit lager. Meid het zegt helemaal niks weet ik inmiddels want ik ervaar zelf dat je je er alleen maar onzeker mee maakt. Door dit soort berichten. Ik vindt het wel een beetje raar dat ze direct zei dat jullie een grote kans maken om zwanger te worden omdat je nu een goed ei hebt gehad. Ik heb ook twee keer een goed ei gehad en op het juiste moment geklust alleen was het bij mij ook niet raak. Vindt het wel een risico om zoiets te zeggen. Ik hoop het natuurlijk voor jullie begrijp me niet verkeerd. Maar "normaal" als je een eisprong hebt lukt het vaak ook niet in 1 keer als je snapt wat ik bedoel.

Meid kop op we wachten samen af.

Groetjes Russell

heej meid,

ja ik weet het ook niet. weet wel dat ik er van baalde toen ze zo positief deed.. ze zei zelfs: ik wil dat jullie "zwanger" denken.. toen dacht ik: hallo, ik wil juist niet dat je dat zegt, want dan ga ik  onbewust toch hopen..

en dat doe ik dus ook..! ik heb nu idd 2 maand achter elkaar een mooie eisprong gehad, en deze maand hebben ze het precies bijgehouden met echo's, zodat ze op de dag van de eisprong konden vertellen dat we moesten klussen..

en dan heb je allerlei klachten (wat misschien ook komt door de clomid), maar als de gyn dan zo positief doet ga je toch stiekem denken: ik voel dit, ik voel dat.. zou het..??

nou ja, je snapt precies hoe ik me voel.. vind het gewoon heel naar en word er echt onzeker van. kwam gisteravond thuis en toen mn vriend zei: waarom ben je zo chagrijnig de laatste dagen.. wat is er? begonnen de tranen. vond dat ik zo goed bezig was en zo positief dacht als ik weer ongesteld werd, maar deze maand heb ik er echt moeite mee.. en ik mag niet zo denken maar toch dacht ik gisteren: het is ronde 12.. dan mag ik toch wel een btje zo denken?

nou ja, genoeg zelfmedelijden haha ben nog niet ongesteld, zit vandaag op dag 28, dus we wachten het gewoon even af. was wel een opluchting om gisteren alles eruit te gooien en lekker even te janken! haha

hoe gaat het bij jou? jij hebt vandaag je nod toch? hoop het zo voor jullie!! ga je vandaag testen of wacht je tot morgen?

nou meid, ik ga duimen! fijn weekend!

liefs diaan

Heey hoi,

Tuurlijk mag je zo denken wij zijn al anderhalf jaar aan het proberen en ik denk ook bij iedere zwangere die komt van waarom hun wel en wij niet. Maar ben wel erg blij voor hun hoor. Ik voel me dan op zo'n moment ook best wel egoistisch maar dat interesseert me op dat moment niks.

Ik heb ook behoorlijk last van de hormonen hoor nu. Vooral de afgelopen weken. Ik ben altijd vrij makkelijk op de kast te jagen en mijn ouders zeggen wel eens dat ik een kort lontje heb maar dat lontje is door de clomid nu wel opgebrand. Haha heb soms heftige discussies met vriend lief en hij begrijpt het gelukkig wel.

Jij weet toch wanneer je ei is geweest? Als je daar 14 dagen bij opteld is dat je NOD maar dat weet je wel toch.

Hier is nog steeds niks te bekennen en het begint wel te kriebelen nu. Maar heb me voorgenomen om morgen te gaan testen omdat mijn ongie de vorige keer ook sávonds pas kwam.

Ben erg benieuwd en ik hou je op de hoogte.

Groetjes Russell

Hallo meiden,

Wil hier graag ook even op reageren.Wij zijn idd ook al een tijdje bezig voor een tweede en dat wil ook niet lukken.Alles is bij ons goed, alleen ws is mijn baarmoederslijmvlies te dun, daarom kan het bevruchte eitje niet nestelen.Moet met menopur beginnen te spuiten, hierover heb ik as maandag een gesprek.Ik slik ook clomid.

Maar ff over het progesteron, ik moet soms ook ff na mijn eisprong mijn progesteron laten prikken.Vorige maand vroeg ik aan de arts, moet ik bellen over de uitslag en toen zei zij:dat kun je beter niet doen want het zegd niet zo heel veel, is je progesteron idd hoog, is de kans groot dat je zwanger bent maar dat is niet met zekerheid te zeggen, krijg je te horen dat je progesteron laag is, is de kans minder groot dat je zwanger bent, maar ook dat sluit nog niks uit.Ze wilde er maar mee zeggen, als je voor je NOD de waardes van je progesteron weet, het nog niet zoveel zegd.
Wat bleek nou, toen ik de tiende dag weer terug kwam voor een echo, bleek dus dat mijn progesteron dus wel 240 was geweest, maar niet zwanger dus.Waarschijnlijk was het eitje wel bevrucht, maar wou het zich niet innestelen, vandaar dat ik uiteindelijk toch niet zwanger was!

Een lang verhaal, maar hopen dat jullie wat aan mijn verhaal hebben!!!en hopebn dat we met z'n allen snel zwanger zijn!!!

liefs mamavanjesse

Hoi,hoi,

Ik heb goed nieuws hoor. Ik ben zwanger... Heel erg blij en de tranen vloeien hier rijkelijk.

Kan het nog moeilijk bevatten dus ga eerst even weer op aarde komen.

Groetjes Russell

Heeeej Russel,

Ooooh meid, Van Harte Gefeliciteerd!! Vind het echt helemaal geweldig voor jullie!! en snap dat de tranen rijkelijk vloeien!! oooh wat super!

mama van jesse, dankje voor je berichtje, toch wel fijn om dat te horen, dan weet ik nu iets meer.

ik ga gewoon ongesteld worden deze maand helaas.. :( heb gisteren een test gedaan (gekocht via internet) die je een paar dagen voor je nod al kan doen, en deze was duidelijk negatief!

heb er ook even goed om gejankt deze keer.. pff dacht van mezelf dat ik redelijk sterk was en heb me al 11 maand goed gehouden en het positieve er van in gezien (lees: ik weet wat ik heb, ik ben aan de clomid, ik heb nu een eisprong, het zaad van mn vriend is goed), maar deze maand, nummer 12 doet gewoon pijn op de een of andere manier. had er zo op gehoopt en was er ook bijna heilig van overtuigd dat het deze maand anders voelde en dat ik echt zwanger was.. kwam hard aan.

maar goed, het komt wel.. hoop alleen dat ik nu wat minder vaak naar het ziekenhuis moet, want daar word ik ook onzeker van.

Russel meid, geniet van alles en laat het maar lekker goed tot je doordringen meid, JE BENT ZWANGER!! :D

liefs diaan

Heey meid,

Ja ik ben zwanger maar kan het nog niet helemaal bevatten hoor.

Ben 2 mei uitgeteld heb ik even uitgerekend. Heb 9 september mijn eerste echo. Dit is bij mijn eigen arts ter afsluiting en om te kijken of het goed gaat.

En die test die je gedaan hebt zegt nog niks hoor. Een vriendin van mij heeft pas een anderhalf week na haar NOD datum positief getest. Dus kan nog steeds. Ik blijf nog steeds voor je duimen hoor.

Liefs Russell

Terug
Bovenaan