Toch nog spontaan zwanger?

<p>Hey, ik probeer al bijna een jaar zwanger te worden. Het is nu ronde 11 voor mij.</p><p>Het lijkt net of veel vrouwen meteen of snel zwanger zijn. En het lijkt ook net of veel vrouwen die er langer over doen een medische oorzaak hebben..</p><p>Ik hoop zo erg dat er niks aan de hand is en het bij mij gewoon wat langer duurt.. </p><p>Ik zou heel graag willen weten of er vrouwen zijn die spontaan zwanger zijn geraakt in ronde 11, 12 of meer. Is dat bij jou het geval, wil je dan reageren? Alvast bedankt <3 </p><p> </p>

Mijn schoonzusje is na 1,5 jr spontaan zwanger geraakt. Er was geen medische oorzaak voor het feit dat het langer duurde. Er zijn volgens mij heel veel vrouwen waarbij het langer dan een jaar duurt.

Daar sluit ik me bij aan. Ik heb me er best uitgebreid in verdiept en kwam er toen op uit dat een jaar echt niet raar lang is. 

Vreselijk frustrerend is het! Bij de eerste duurde het voor ons 2,5 jaar en toen toch spontaan zwanger. Bij ons had het in eerste instantie wel een medische oorzaak, maar die is na 1,5 jaar vrij eenvoudig door de gynaecoloog verholpen. Toen heeft het dus alsnog een jaar geduurd. Geen idee waar dat aan lag.
Sterkte met wachten en schroom anders vooral niet naar de gynaecoloog te gaan! Wij hadden dat in elk geval eerder moeten doen:).

Hoi hoi
Ik zit nu in ronde 13 heel frustrerend dat het zolang duurt, wel in november een miskraam gehad met ongeveer 6 weken maar tot nu toe geen geluk. Onlangs bij huisarts geweest en advies was nog proberen tot einde van het jaar. Maar lees dat vele er langer als 1 jaar over doen.
Groetjes raya

Ja hier spontaan zwanger, ondanks enorm lange cyclus en uitzicht op medisch traject. Wij hadden tijdelijk vanwege persoonlijke situatie onze kinderwens geparkeerd en waren er even niet mee bezig. Toch 1 keertje zonder condoom gevreeën en boooom zwanger? zelfs na maanden vind ik het nog steeds bizar en wonderlijk hoe dat heeft kunnen gebeuren. Mijn zusje heeft zonder medische reden en was wel volop aan de klus er uiteindelijk bijna 1,5 jaar over gedaan. Bij haar tweede was het juist weer binnen 4 maanden raak. 
Geen pijl op te trekken dus, maar hopelijk hoopvol voor jou. Succes en duim dat je binnenkort ook een positieve test in handen mag hebben?

Ik had een aantal miskramen gehad, maar er was medisch niets aan de hand. Gewoon pure (verdrietige) pech. Ik zou vorig jaar november starten met IVF maar bleek in juli spontaan zwanger te zijn geworden. Heeft wel 22 maanden geduurd maar ik wist dat ik zwanger kon worden. Dat hielp me echt. En nu ligt er een heel klein meisje naast me. Hou moed! Het lukt vast, niet teveel stressen en doe je dat wel, gewoon een afspraak maken met een gyneacoloog om je gerust te stellen en alles even te checken. Kijken ze niet raar van op. Heel gewoon!

Terug
Bovenaan