Toch stiekem een voorkeur

Hallo, ik weet dat er een beetje taboe op heerst, maar ik vraag me af of jullie een voorkeur voor het geslacht hebben. Natuurlijk maakt het uiteindelijk niets uit en is voor ik weet, eigenlijk elke moeder gewoon erg blij met zowel een dochter als zoon. Ik heb zelf een voorkeur voor meisjes. Ik was helemaal blij toen bleek dat we een dochter krijgen. Nu ik weer zwanger ben, denkt iedereen dat we een jongetje willen, terwijl mijn voorkeur toch weer uitgaat naar een meisje. Mijn partner zegt dat het hem helemaal niks uitmaakt. Ik verdenk hem er altijd van dat hij toch liever een zoon heeft. Hoe zit dat bij jullie ??

Groetjes Birgit

Hoi Birgit,

Heel logisch hoor, een voorkeur! Ik heb er ook wel een... tenmiste.. we hebben nu een zoontje, dus een dochtertje lijkt me super leuk, gewoon van alletwee een... Lekker, later samen winkelen met een meid, tutten, jurkjes in de zomer, haartjes.. Maar, als het bij ons weer een jongen is is dat natuurlijk ook errug leuk.. 2 stoere knullen in huis! Lekker voetballen en vies thuis komen...

Een lichte voorkeur heeft iedereen denk ik wel, maar denk dat veel mensen het niet eerlijk durven te zeggen... De taboe die je zelf al aangeeft...

Groetjes

Ik moet zeggen dat ik in principe geen voorkeur heb, ik hoop gewoon dat mijn zwangerschap goed gaat verlopen en dat onze kindjes niet te vroeg worden geboren.

Ik ben  zwanger van een tweeling, hoogstwaarschijnlijk een 2-eiige tweeling, dus het kan jongen-jongen of jongen-meisje of meisje-meisje worden.  

Het lijkt me wel leuk als ze beide hetzelfde geslacht hebben, dan heb je toch meer het idee dat het een tweeling is. Voor mijn zoontje lijkt het me leuk als  er een broertje tussen zit. Een meisje zou ik ook geweldig vinden, want een mama kan later toch wat meer dingen doen met een dochter.

hallo,opzich heb ik niet echt een voorkeur ik vind het belangrijkste(cliche) dat het ge zond is mijn eerste kind was twee maand te vroeg,ik zou het nu al een voorrecht vinden als ik ook kan zeggen goh wat zijn de laaste loodjes zwaar.goed natuurlijk zal een meisje ook wel erg leuk zijn ik heb namelijk al een zoon ,we zullen zien ik wens iedereen verder sucses met de zwangerschap

hahaha beetje lachen om dit onderwerp moet ik wel altijd.
de meeste vrouwen hebben altijd voorkeur voor een meid.

zo ook mijn collega net bevallen van (gelukkig ) een meid want 2 jongens NEE dat wilde  ze niet, ik vroeg al of ze er een op marktplaats zou zetten als het ooit 2 jongens zou krijgen!!!

maar goed voorkeur??
nee gelukkig niet en vooral niet als ik nog eens nadenk want sommige mensen om mijn heen meegemaakt hebben, kindje verliezen van 10 maanden, kindje verliezen bij de bevalling, kindje verliezen bij 7 maanden zwangerschap, kindje bij de bevalling een hartstilstand.
 en als ik dan naar mijn gezonde kereltje van 3 jaar kijk heb ik alleen maar voor keur voor nog zon blij en gezond kindje ongeacht het geslacht.

die meiden komen later vanzelf wel.

Omdat ik een zoontje heb, ben ik best nieuwsgierig hoe het zou zijn om nu een meid te krijgen. Maar een jongen is ook leuk.
Ik ben vooral blij dat ik het voorrecht heb weer een kindje te dragen en ik hoop dat ik het nu (weer) tot een goed einde kan brengen!

ik denk dat er veel vrouwen (en ook mannen) stiekum een voorkeur hebben!
tuurlijk is gezondheid het aller belangrijkste!

bij mijn eerste zwangerschap had ik ook de voorkeur voor een meisje.. en wij hebben een dochter gekregen toen.
maar als het een jongen was geweest, was ik net zo blij geweest!!

nu heb ik eigenlijk geen voorkeur.
een jongen is leuk, want dan hebben we beide.
maar ik zou het ook leuk vinden om er weer een meid bij te krijgen.

we laten ons mooi verrassen wat het zal worden...
(vorige keer was het ook een verrassing)

Hoi Birgit,

Ik heb altijd een jongetje gewild, maar vanaf het moment dat ik zwanger was maakte het me ineens niets meer uit, had niets met meisjesdingen en kleertjes en tutten enzo, maar betrapte mezelf erop dat ik nu juist in de winkels naar jurkjes keek enzo en afgelopen vrijdag bleek mijn voorgevoel goed te zijn, we krijgen een kleine meid.
Ik ben er zo blij mee!!
Ik denk dat heel veel moeders en vaders toch een voorkeur hebben, maar het belangrijkste is dat het gezond is! Zegt je voorgevoel een meisje........meestal
kloppen de voorgevoelens van zwangere vrouwen....

liefs Danielle

Terug
Bovenaan