Toch van 2 naar 1.

<p>Pas geleden ook zo soort topic gemaakt. Maar merk nu toch echt wel dat onze zoon 13 maanden een overgang maakt van 2 naar 1 slaapje. De ene dag wel de andere niet. Word nu vaker tussen 7 en 8 wakker. En wilt dan  geen ochtend slaapje meer. Leg hem dan rond 12uur in bed. De 1e keren sliep hij 3 soms 3 en half uur. Nu het weekend maar 1,5 uur. Wat dan een lange middag is voor hem voor hij gaat slapen voor de nacht. We merken ook dat hij er vaak een half uur over doet voordat hij gaat slapen (hebben een babyfoon met camera sinds kort) maar hij ligt dan gewoon rustig. </p><p>Is het goed dat we hem om 12uur op bed leggen of moeten we hem later naar bed brengen. Hij slaapt nu ook nog dus denk dat hij rond 8uur wakker word. Vind 1,5 op de middag best kort. Omdat hij nog niet zo lang geleden met 2 slaapjes in totaal 3 tot 3,5 uur sliep. </p>
 
Vaak duurt het wel een aantal weken dat ze de middag lang gaan slapen. Moeten ze leren heb ik begrepen. Dat begint met 1,5 uur. Wellicht kun je proberen een keer wat later of dat helpt:)
 
Ja hier duurde het ook een poosje voor ze écht lang ging slapen in de middag. Ze is nu 15.5 maand. Sinds 14 maanden doet ze 1 slaapje. Ze is om 6.00/6.30 wakker in de ochtend. Om 12.00 naar bed. Meestal slaapt ze dan tot 14.30/15.00. Maar er zijn soms dagen dat ze om 13.30/14.00 al wakker is. Ja, dan is het een lange middag. Maar toch red ze het er prima op dus dat kan ze wel een keer hebben,denk ik dan. De volgende dag doet ze dan vaak wel weer een langer slaapje.
Soms slaapt ze in de ochtend 10 minuten in de auto als ik onderweg ben. Dan red ze het om wakker te blijven tot 13.00. En slaapt ze van 13.00-15.00. In de avond slaapt ze rond 19:30.
Tja, als je kindje het makkelijk red om tot 12.30 of 13.00 wakker te blijven, zou ik dat proberen. Omdat mijn dochter altijd zo vroeg wakker is, red ze dat niet. 
 
Als hij om 12 uur echt moe is zou ik m gewoon lekker naar bed brengen. De tijd verschuift vanzelf wel richting 13.00 uur. 
Mijn zoon ging met 16 maanden pas 1x slapen en dan vaak voor 12e al. Omdat hij het dan gewoon niet meer trok. Nu is hij bijna 20 maanden en lukt het sinds een week om hem rond 13.00 naar bed te doen. Hij ging ook van 2x 1.5 uur naar 1x 1.5 uur. Veel te kort voor hem, maar ook dat regelt zich vanzelf
 
Het kan idd per dag verschillen..
Mn zoontje van 20 maanden slaapt nu ook een maand of 4 nog maar 1 keer en we gaan bijna altijd half 12 eten en 12u naar bed... Niks mis mee..
Vaak slaapt hij idd 3 uur... Soms korter.. T beste slaapt hij in een onwijs donker kamertje en als we sochtends lekker iets gedaan hebben of flink buiten hebben gespeeld...
 
Hier ongeveer hetzelfde dus lees even mee. Mijn zoontje (13,5 maand) sliep tot voor kort ongeveer tot 7.30-8.00u. Soms nog wel langer. Sliep ook altijd goede dutjes, sochtends 1,5uur en smiddags 1,5uur. Nu is hij sinds een week ineens om 06.00u wakker en wil hij zijn middagdutje niet meer doen. Staat dan alleen maar te keten in zijn bed haha. Heb dus ook het vermoeden dat er een overgang aankomt. Ben nu het ochtenddutje in gaan korten en maak hem wakker na 45-60 min. Dan gaat hij rond 14.00u weer naar bed en slaapt dan meteen en weer goed. Hopelijk wordt hij dan vanzelf straks ook weer sochtends wat later wakker.

Denk dat je het bij jou kindje goed doet zo hoor. Ieder kind is anders en volgens mij voel je als ouder zijnde wel wat het beste is.
 
Oh wat heerlijk wat ik bij sommigen lees over 3 uur slapen smiddags en smorgens tot wel 8 uur ?
Ik ben stiekem wel jaloers hoor.. onze dochter van 17mnd is tussen 6 en 6.30u wakker en slaapt 1x per dag iets van 1 uur/ 1.5 uur. Meestal ergens tussen 12 en 14u.. 
Tegen 16.00u wordt ze heel vervelend en is ze hardstikke moe denk ik ??‍♀️ maar zodra we gaan eten is er iets van afleiding en eenmaal om 18.30u boven, kijken we nog even naar sesamstraat.
Uiteindelijk slaapt ze toch pas na 19 uur. Ik merk dat wanneer ze savonds eerder slaapt, dat ze smorgens nóg eerder wakker wordt.  Dus als iemand nog tips voor mij heeft hoor ik die graag ?
 
Haha Neusje, heel herkenbaar. Hier ook áltijd vroeg dag (6.00-6.30) Soms zelfs 5.30. Tot 7.00 slapen gebeurt zeeeeer zelden.
Ik heb 2 kids, 3 jaar en 15 maanden zijn ze en t zijn allebei vroege vogels, altijd geweest. Al probeer ik nooit eerder dan 6.30 naar beneden te gaan. En idd liggen ze er in de avond ook pas om 19:30 in. Eerder slapen is sowieso nóg eerder wakker, na 10-11 uur zit hun nacht erop! Ze slapen nooit 12 uur per nacht. En dan ook in de nacht vaak nog wel een keer erheen ;) 
Volgens mij doe je daar niks aan, het zit gewoon in je kind, vroeg wakker worden of niet! De één heeft daar wat meer 'geluk' in dan de ander ;)
 
Terug
Bovenaan