Toch verteld..

Hoi dames,
Sinds mijn vriend en ik weten dat we papa en mama worden (vanaf vrijdag) stuiteren we hier door het huis en op het werk... De dagen lijken niet voorbij te vliegen en we zitten toch met allerlei vragen. Gisteravond daarom mijn zus uitgenodigd (die overigens dolgraag tante wil worden) en haar een cadeautje gegeven. De positieve test. Ze was helemaal van slag, vond het echt geweldig!!
Wat heerlijk om het met iemand te kunnen delen, je vragen te kunnen stellen en gewoon lekker te fantaseren over hoe het straks allemaal zal gaan!
Zij is SEH-verpleegkundige en heeft ons een stuk geruster kunnen stellen over een eventuele miskraam. We hebben daarom besloten om het volgende week met kerst aan onze ouders te vertellen. Een mooier kerstcadeautje kunnen we ze niet geven, zeker niet omdat mijn moeder pas is genezen van kanker en ze momenten heeft gehad dat ze nooit oma zou mogen worden... Ja dat moment wil ik beslist met haar delen, en zeker met de kerstdagen!! (volgende week al!!!)

Zo moet ik even kwijt hoor ;)!
 
Groot gelijk meis.

Geniet er van, veel plezier volgende week.
weet je al wat je gaat doen of hoe je het gaat vertellen?

heb je voor ons misschien ook die uitleg over miskraam wie weet stelt het ons ook gerust ?

 
Hahaha...super joh! En heel herkenbaar. Wij wilden het ook na een week of 2 aan familie vertellen, maar waren te enthousiast. Zo ook na de 20 weken echo met het geslacht...toch ook maar verteld. Het is tenslotte ook zulk leuk nieuws om te delen...
 
gefeliciteerd!! ik heb het alle keren ook direkt verteld, waarom zou je iets waar je zelf zo enthousiast over bent geheim willen houden? Uit angst voor een miskraam, ja, maar als het mis gaat kan je het ook met niemand delen. Ik heb twee keer een miskraam gehad met 7 weken en vond het fijn dat mensen wisten dat ik zwagner was geweest en dat ik mijn verdriet om het verloren kindje kon delen.
 
Heej Fa,

Hihihihi, jij bent lekker wispelturig hihihi.... Mooi dat je het je zus verteld hebt! en nu volgende week de trotse opa en oma in spe inlichten!!!! ze zullen in de wolken zijn!

ik heb het mijn broer als eerste verteld... best wel vreemde gewaarwording, je broer een positieve test onder zijn neus drukken en dan keihard gaan huilen hahhaha... maar hij vond het prachtig.... alleen jammer dat het met A is... Mijn vriend en broer liggen elkaar niet zo goed. dus was heel bang voor zijn reactie... Maar die was zow positief!!

Geniet van je zwangerschap meis!! en nu kun je je geluk ook met je zus delen ipv alleen hier tussen alle andere zwangere mutsen :D
 
Wat een leuke reacties, dank jullie wel!!

@ marisca01; Een miskraam kun je natuurlijk niet voorkomen, maar komt maar bij 1 op de zoveel vrouwen voor. Zolang je je goed voelt, gezond blijft eten en geen extreem bloedverlies is hoef je je nergens zorgen over te maken. Natuurlijk is het spannend bij de ontwikkeling van het hartje, maar helaas heb je daar geen regie over.
Doordat ze het zo nuchter vertelde had ik zelf zoiets van 'inderdaad, we zien wel hoe het gaat maar ik ga nu genieten zonder me alleen maar druk te maken!' Je mag er best van uitgaan dat het goed gaat, maar houdt het wel in je achterhoofd.
 
Terug
Bovenaan