Toch weer even wat met jullie delen...

Als ze buiten roken als de baby er is dan vind ik dat je wel overdrijft. Jullie roken zelf niet, in jullie huis wordt niet gerookt, dus de baby zal niet met zoveel rook te maken krijgen. Je kan niet eisen dat ze stoppen met roken.

Ha,

Laten we wel even reëel blijven... als er buiten gerookt wordt kunt je mensen niet verplichten hier zelfs mee te stoppen als je een kleintje hebt. Dan vind ik dat ze al heel netjes rekening met je houden. Maar als ze binnen roken waar je kleintje bij is.... ja dat is wel een ander verhaal. Mijn vader doet dat ook zomaar zonder dat er overlegd wordt. Maar dan denk ik... het is maar 1 sigaret, de rest van de week wordt ze er niet aan bloot gesteld.... Als hij nou de een na de ander opsteekt waar zij bij is dan zou ik er zeker wat van zeggen, maar je kunt een ander in zijn eigen huis niet verplichten te stoppen met roken als jij met je kleintje komt, al zou ik het wel heel kjinderachtig vinden als ze dat uurtje geen rekening met je kleintje houden (zoals mijn vader gisteren) en helemaal nadat jij het hebt aangegeven.
Daarbij zou ik bij jou zelf thuis het binnen roken verbieden, maar als de ander buiten wil roken, ja..... daar heb je niets over te zeggen en ik geloof ook vast dat je kindje daar niet zo snel wat van krijgt. Tegenwoordig overdrijven ze de gevolgen van meeroken (als iemand al klaar met roken  is)  gigantisch. Vroeger wisten dit allemaal niet en ik ben ook gezond groot gekomen met een binnenrokende vader!

O, ja.... en als je weet dat er binnen gerookt wordt neem je je kindje toch niet mee? Want dat hoef je niet te pikken natuurlijk! Alle ouders willen hun kleinkinderen graag zien..... dus als ze dat er een uurtje niet voor over hebben.... ja dat zou wel erg raar zijn!
O ja... ik las dat je moeder die ene keer een sigaret opstak op een feestje waar jij bij stond en dat je er wat van zei..... mag ik eerlijk zijn? dat vind ik een beetje overdreven van je... van die ene sigaret die jij een keer meerookt krijgt je kindje echt niets....

Probeer er niet al teveel druk op te leggen....... maar ga je eigen weg en maak anders keuzes. Je hebt je standpunten duidelijk gemaakt.... handel er dan ook naar!

Hoi hoi

Hoe denken zij over de gezondheid van een kindje. Ik rookte zelf ook maar ik rookte echt niet binnen toen mijn dochter geboren werd. Dat hebben we heel lang volgehouden nu roken we alleen nog bij het raam in de keuken dus niet in de woonkamer.
Als ik jou was zou ik toch kiezen voor de gezondheid van je kind, en als dat dan zou betekenen dat je kind daar niet in de buurt kan komen is dat denk ik meer pech voor hun. Zi denk ik er tenminste over. Ik heb het ook een aantal keer gedaan. Bij mijn vriend zijn oma wordt heel veel gerookt. Wij zijn daar toen heel lang niet geweest en nu bellen we van te voren zodat ze het huis kunnen luchten als wij komen.

Succes ermee, ik hoop dat ze een beetje begrip zullen gaan tonen.

Mag ik hier ook even op reageren???
IN mijn omgeving wordt haast niet gerookt, alleen door mijn schoonouders. Tja... maar het zijn wel schatten van mensen. Ze passen ook op mijn kinderen 1 dag in de week en er wordt nooit in huis gerookt, dus we hebben gelukkig ook geen problemen daarmee. Alleen als ik mijn kindjes weer ophaal, reuk ik toch die geur van sigaretten, bleh... En ook mijn wagen die bij hen in de bijkeuken staat ruikt er naar. Maar ja... ik weet dat ze buiten roken, alleen mijn schoonvader steekt hem al in de deuropening in de brand, dus stinkt de bijkeuken ook naar de rook, helaas...
Ik accepteer dat van hen, ze hebben alles voor de kleinkinderen  over en die ene keer in de week ... dat moet dan maar. Ik ben er van overtuigd dat ze er nagenoeg niets van meekrijgen. Dan kun je inderdaad ook niet wandelen met de kleine, aangezien daar genoeg uitlaatgassen zijn die ook niet gezond zijn en die ze ook inademen.
Ik persoonlijk zou er niet teveel drama van maken en reeel bekijken om hoeveel het nu eigenlijk echt gaat....
Succes!
Gr. Mamajo.

Moet effe reageren, ik vind 1 dag mijn kids in de rook al teveel!
Als ik zeker zou weten dat mijn kindje die 1 dag in de week bij mijn (schoon)-ouders is als ik werk, in de rook zou zitten, of misschien wel in jouw situatie, dat je ouders zeggen dat ze niet binnen zullen roken als jouw kindje straks bij ze zijn maar je twijfelt enorm...ik zou het dan dus absoluut niet doen!!Dan maar die dag niet werken!De gezondheid van mijn kind is veeeel belanglijker dan 1 dagje minder inkomen, dat valt dan nog wel te overzien, ga ik niet failliet van.Maar 1 dag in de week in de rook is wel 52 dagen per jaar in de rook!
Blijf wel op je strepen staan hoor, je kindje gaat voor!
Groetjes Roos.

Ik wil ook niet al te veel een gezondheidsfreak zijn...maar ik heb een beetje de insteek van: als ik nou heel overdreven laat blijken dat ik bepaalde dingen niet wil en ze doen daar een klein beetje vanaf, heb ik uiteindelijk wat ik wil bereiken.

De rookgeur vind ik voornamelijk heel vies...kan er ook van walgen als er collega's langslopen die net uit het rookhok komen. Of iemand die aan je bureau wat komt vragen ofzo en dan heel erg naar rook stinkt ( ook een uur later nog uit de mond ). Maar goed..dat is voor iedereen anders of je je daaraan stoort of niet.

Zo zie je maar dat de reacties toch heel erg verdeeld zijn. Natuurlijk zijn er heel wat kinderen (ook met name van onze generatie) grootgebracht in de rook. Vroeger wisten ze inderdaad niet dat het slecht was en toch gaat het over het algemeen goed met de meesten van ons.

Maar ik ben ook van mening dat mijn kindje echt niet in de rook komt hoor. Ik stoor me er aan als er iemand op straat rookt en ik daar doorheen moet met de kinderwagen. Tuurlijk, uitlaatgassen zijn er ook en zo zijn er nog heel veel dingen die slecht zijn voor je kindje. Ik denk dat we het er maar op moeten houden dat iedereen het beste met zijn kindje voor heeft en dat we daar allemaal op onze eigen manier naar handelen.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan