Tochtig huis & koude nachten

Wij hebben ook redelijk veel tocht in huis. Onze dochter had standaard een hele lage temp volgens de dokter was dit haar eigen "nacht temp" en niks mis mee. Maakte niet uit wat ik haar aantrok ze bleef het koud houden. Wat wij toen gedaan hebben, en ik vind dat alleen kunnen als je kindje goed boven de dekens blijft liggen. Is een fleecedekentje dubbel vouwen en op haar leggen. die je bijv op de bank hebt. Wij hebben deze vanaf 1 jaar bij onze dochter gedaan en gelijk een normale temp. En nooit meer koud gehad. Was echt het enige dat hielp. Misschien heb je er wat aan. Misschien vind je het eng omdat het geen katoen is. Maar ik dacht een tip kan nooit kwaad:) nu is ze 3 jaar en zijn we over op dekbed
 
Bij mijn ouders is het ook gruwelijk koud. Toevallig heb ik daar de afgelopen 2 nachten gelogeerd met mn 2 dochters (3 jaar en 18 maanden)

De jongste slaapt in romper korte mouw, feetje pyjama, slaapzak met mouwen en een dikke deken. Ze sliep allebei de nachten gewoon door. Werd wakker met ijskoude handen, maar de rest van haar lichaam was gewoon warm. Als het lichaampje s ochtends gewoon warm is, heeft je kindje het niet koud gehad hoor!

Mijn dochter doet exact hetzelfde met haar spenen, ze heeft er ook 5.. haha!!

Zo'n kacheltje hebben mn ouders ook, maar vind ik ook eng... Het wordt snel loei heet. Ik heb die kachel aan gezet van 18.00-23.00. Zodra ik zelf naar bed ging, heb ik m uit gezet. Dan blijft het toch van 23.00-3.00 ongeveer nog aardig warm omdat de warmte blijft hangen. Dat scheelt al wat.

Verder denk ik maar: zolang ze niet wakker wordt, heeft ze het niet koud gehad! Dus dan is het goed hè.. Ze kunnen wel wat hebben hoor!
 
Hoi, wij hadden dit probleem ook. We hebben folie voor enkelglas gehaald en het hele huis hiermee ingepakt :) het heeft echt goed geholpen. Het is van tesa moll raamisolatiefolie. 
 
Mijn dochter heeft ook een 4 seizoenen van puckababy.
Ik doe een romper met lange mouw en een boxpakje aan. Pyjama variant daarvan. Vaak nog een dekentje erover. Het is hier ook fris in huis. Verwarming in de slaapkamers op 20 graden anders is het heel koud
 
Wij hebben thermostaat knoppen van Tado. Hiermee kan je elke kamer in huis apart verwarmen. Voor ons werkt het ideaal. Het is nu standaard 17 graden bij ons kleine in haar kamer en de rest van de kamers gewoon fris :)
 
Mijn vader plakte vroeger ondervloer isolatiefolie tegen de ramen in de winter. En opgerolde handdoeken in alle kieren.
Is net wat minder ideaal als dubbel glas maar het isoleert ongeveer net zo goed.
En stukken goedkoper ?

Wellicht heb je er niks meer aan nu het alweer aan het dooien is en je bijna gaat verhuizen maar wie weet zoekt hier nog iemand anders naar tips, dus ik zet het er toch maar even bij.
 
Terug
Bovenaan