Toe aan school?

Ma Belle

New member
Hoi moeders en vaders,
Herkenning gezocht!
Eind februari wordt mijn dochter 4 jaar en de laatste maanden is is in toenemende mate strontvervelend. Ze zoekt ruzie met haar broertje, schreeuwt tegen mij en haar papa (en opa en oma), erg brutaal, niet luisteren, zich kinderachtig gedragen, zich niet zelf kunnen vermaken.
Ik denk dat ze toe is aan school, en ze mag 1 dag komen wennen, maar ze vraagt er elke dag om en het liefst zou ik haar morgen al naar school brengen.
Ze wil steeds letters en cijfers lezen en stelt allerlei ingewikkelde vragen, maar tegelijkertijd wil ze niks van mij aannemen en al helemaal niks van mij leren (zoals zelf dr billen afvegen, wat ze wel moet kunnen op school).
Ik word er zó moe van. Elk uur is er wel strijd om iets.

Nog 4 weken aftellen. Ik denk dat ik maar een afstreepkalender voor mezelf ga maken
 
Klinkt erg vermoeiend en vervelend. Misschien is zo’n afstreepkalender ook interessant voor je dochter? Kan ze mee volgen wanneer ze net naar school mag. Eventueel kan je met picto’s/foto’s/tekeningen ook een soort lijstje maken van dingen die ze moet kunnen op school en die je haar wil leren. Kan misschien ook helpen om haar te motiveren om dit te oefenen zodat je het van het lijstje kan afstrepen. Geen idee of het ook echt zal helpen aangezien ik er zelf geen ervaring mee heb, maar hé, baat het niet dan schaadt het niet? Veel succes in elk geval!
 
 
ik zit in het zelfde schuitje, het is vreselijk.
Je hebt er niets aan maar fijn om te weten dat ik niet de enige ben en jij dus ook niet!
Heel veel succes <3 ik moet nog wachten tot november voordat ze naar school mag..
 
Terug
Bovenaan